Automatisch uitschakelen WiFi bij sluimeren

• 10 mei 2012
  • 10 reacties
  • 11250 keer bekeken

• Helper
  • 42 reacties
Bij GB versie 2.3.6 kon je WiFi laten uitschakelen als je het toestel niet gebruikt via geavanceerde instellingen.
Bij ICS 4.0.3. staan er drie mogelijkheden bij Instellingen - Wi-Fi - geavanceerd - Wi-Fi  ingeschakeld laten tijdens sluimeren: ‘altijd’,  ‘alleen indien ingeschakeld’ en ‘nooit’ waarbij bij de laatste optie tussen haakjes is gezet ‘verhoogt gegevensgebruik’.
Bij instellingen -  batterij zie ik echter dat WiFi bij elk van de drie mogelijkheden altijd is ingeschakeld, ook als het toestel niet wakker is (en dus sluimert).
Zie ik iets over het hoofd of is er een andere mogelijkheid om WiFi uit te laten schakelen als het toestel sluimert ?

10 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Beste TH,

Ben u hier inmiddels al verder mee gekomen?

Met vriendelijke groet,

Jemy

Jemy, nog geen steek verder, ook op andere fora heb ik geen aanwijzing kunnen vinden. Het beinvloedt overigens het batterijverbruik niet erg nadelig, maar het blijft toch vreemd.
Ton
Reputatie 4
Badge +2
Beste TH,

Van de drie opties die u heeft in Ice Cream Sandwich, is de optie 'nooit' degene die u moet hebben. Zodra het toestel dan op stand-by springt (beeld wordt zwart) wordt WiFi uitgeschakeld.

Let op: Wanneer dit gebeurt tijdens een download, zal het toestel omschakelen naar 3G en zal uw databundel worden aangesproken. Maar dat was in de Ginger Bread situatie ook al het geval.

Met vriendelijke groet,

Jemy

Jemy,

dat dacht ik dus ook .... maar als ik deze optie kies, zie ik bij instellingen -  batterij echter dat WiFi nog steeds  ingeschakeld blijft (een doorlopende groene balk), terwijl het toestel zelf niet wakker is (een onderbroken groene balk) en dus sluimert).

Ton

Reputatie 4
Badge +2
Beste Ton,

Wat voor toestel betreft het?

Met vriendelijke groet,

Jemy

Jemy, het is een samsung galaxy s2.
Ton
Reputatie 4
Badge +2
Beste Ton,

Ik ga uitzoeken en kom er zo spoedig mogelijk bij u op terug.

Met vriendelijke groet,

Jemy

Reputatie 4
Badge +2
Beste Ton,

Geeft die groene balk niet alleen het percentage van het verbruik aan? Volgens mij is dit geen tijdlijn.

Met vriendelijke groet,

Jemy

Jemy,

bij de geschiedenis details van het batterij verbruik staat bovenaan een balk die het 'mobiel netwerksignaal' aangeeft en daaronder een blauwe balk met daarbij 'Wi-Fi'. Deze balk is ononderbroken blauw, terwijl in de balken daaronder 'Wakker' en 'Scherm aan' duidelijk onderbrekingen van de blauwe balk te zien zijn om de momenten dat de telefoon niet in gebruik is.

In BatterBatteryStats lees ik af dat Wifi On 100% is.

Reputatie 4
Badge +2
Ik heb het zojuist geprobeerd op een S2 met ICS 4.0.3.

Inderdaad; bij zowel 'alleen indien ingeschakeld' (wat op de Engelse versie 'only when plugged in' is, dus slecht vertaald naar het Nederlands) als 'nooit', loopt de balk ononderbroken door.

Ik vrees dat dit een van de bugs van 4.0.3 is. Als ik het internet mag geloven, zal 4.0.4 waarschijnlijk niet uitkomen voor de S2. De helpdesk van Samsung Nederland kan dit echter bevestigen noch ontkennen.

Reageer