automatische tijd instelling Lumia 920

• 23 januari 2013
  • 11 reacties
  • 10504 keer bekeken

Heb hier een Lumia 920 en er is geen mogelijkheid om in het menu Datum en Tijd de tijd automatisch in te stellen.

Heb op div forums gevraagd maar KPN of Hi toestellen hebben schijnbaar geen schuifbalk om deze in te schakelen.

Is hier een reden voor of is het een softwarefoutje?

11 reacties

Andere Lumia's van bijv vodaphone of simlock vrij hebben deze optie wel,staat ook in de handleiding dus wel vreemd.

Vandaar deze vraag.

Reputatie 4
Badge +2
Beste japii,

Dit komt me vreemd voor. Ik heb hier nog niet eerder over gehoord. Het lijkt me ook gewoon een standaard feature van Windows8. 

Ik zal het onderzoeken en kom er z.s.m. bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Jemy

Reputatie 7
Het is correct. De Lumia 920 van mijn zoon heeft dat ook niet. Mijn eigen Lumia 800 nog wel, maar wat helpt het als het netwerk van KPN dit niet ondersteunt. Mijn Lumia gaat echt na verloop van tijd uit de tijd lopen en het netwerk past het niet aan. Ook bij vorige toestellen (o.a. Samsung maar ook Nokia) werkte de automatische update niet.

Ik ben een paar jaar geleden naar Finland geweest met mijn (toen nog Samsung) en bij aankomst werk het toestel automatisch aan de goede tijd aangepast. Bij terugkomst in Nederland gebeurde dat niet (KPN netwerk) en moest ik het met de hand doen.

Dus ik denk dat KPN Nokia gevraagd heeft deze optie uit de nieuwe Lumia's te verwijderen omdat het toch niet werk.

En inderdaad, bij Vodafoon schijnt het wel te werken, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee. Collega's met een Lumia 900 op Vodafoon zeggen dat hun toestel altijd precies op tijd staat ...

Nou mijn vorige Samsung Galaxy deed dat heel correct,maar zie de reactie van KPN ze zijn er mee bezig.

Reputatie 4
Badge +2
Beste japii,

Zijn de tijd en datum op dit moment wel goed ingesteld op de Lumia?

M.v.g,

Jemy

Ja ...maar wel handmatig,dus nog steeds geen optie met schuifbalkjes voor automatisch instellen.:(

Net nog eens even de stad in geweest,bij KPN - HI- Vodaphone - T-Mobile langs gegaan en alleen bij KPN en HI geen automatiche tijds instelling mogelijk.

Denk toch dat het aan de update ligt.:@

Reputatie 4
Badge +2
Ik heb hierover contact gehad met Nokia, zij hebben er helaas geen directe verklaring voor.

Op diverse fora zie ik dat meer mensen met deze functie te kampen hebben. De een heeft het schuifje wel maar het werkt niet, de ander heeft het schuifje niet, bij weer een andere werkt het allemaal vlekkeloos.

Met de info die ik nu tot m'n beschikking heb, kan ik bevestigen noch ontkennen dat het aan ons ligt.

Ik zou de eerstvolgende update van Windows afwachten en het dan nog eens proberen.

Met vriendelijke groet,

Jemy

Reputatie 7
De vriendin van mijn zoon heeft net een Lumia 820 bij Vodafoon gescoord; zij heeft wel automatische tijdaanpassing. Ik heb haar en mijn zoon (920, KPN, geen aanpassing) gevraag eens van SIM-kaart te wisselen; dat moeten ze nog een keer doen. Ik heb nl. sterk het vermoeden dat - in weerwil van wat sommigen beweren - deze functie niet (overal?) door het KPN-netwerk wordt ondersteund en dat Windows Phone 8 zo slim is om het dan ook niet aan te bieden. Maar dat is pure speculatie mijnerzijds; ik laat het resultaat tzt. nog weten.

Windows Phone 7.5 is iig. niet zo slim want op mijn Lumia 800 kun je - zoals ik hierboven al meldde - de functie wel aanzetten, maar zonder verder resultaat.

Zoals ik ook al meldde werkt op mijn vorige Samsung S8000 Jet op het KPN-netwerk de automatische tijdaanpassing ook niet. Ik heb er eens een prepaid SIM van Vodafoon in gedaan en toen werkte het wel!

Reputatie 7
Sinds een paar dagen heb ik de GDR2/Amber update voor mijn  LUMIA 920 en raads eens: de optie voor automatische tijdinstelling is terug (net als b.v. de FM-radio). Nu nog afwachten of de instelling ook inderdaad doet wat die zegt.

Reputatie 7
Helaas, bij de Update 3 van Windows Phone 8 is de optie voor het automatisch instellen van datum & tijd nog steeds beschikbaar (ook op de Nokia Lumia 1020 die ik nu heb) maar de tijd loopt nog steeds niet helemaal goed en moet ik die zo nu en dan met de hand aanpassen.

Is hier al meer over bekend?

Reageer