Vraag

beller wordt direct in gesprek gegeven

  • 16 June 2018
  • 5 reacties
  • 11736 keer bekeken

Ik heb een Samsung S7
Als één van mijn contacten belt, krijgt die altijd direct een in-gesprek toon.
Zelf zie ik dat ik een gemist gesprek heb.
Whats-app bellen gaat wel goed.
Ik heb de vraag van iemand die direct naar voicemail gaat gelezen en die oplossing ook geprobeerd, werkt niet....

heb al heel veel instellingen gezocht en geprobeerd, ik krijg het er niet uit.
Graag een oplossing !!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Niet gewoon geblokkeerd in je dialer (telefoon-app)?
Ik neem aan dat je bedoeld in de contacten, of de beller niet geblokkeerd is, nee dus.
contact er al volledig uitgehaald, geen resultaat
contact geblokkeerd en ge-deblokkeerd, geen resultaat

nog steeds geen idee.

groet
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Boudewijn, bijzonder probleem. Je kunt hem wel gewoon bellen? Wat soms misgaat is dat bij een overstap naar een andere provider het nummer niet wordt verwijderd uit de database van de oude provider. Gevolg is dat die klanten jou niet kunnen bereiken. Je krijgt echter wél een gemiste oproep, wat dit een stuk complexer maakt. Het zit dan niet in het netwerk.

Staan er nog andere blokkades ingesteld die mogelijk een conflict veroorzaken? In Android zie je dat bij Telefoon > Instellingen > Geblokkeerde nummers. Heb je de originele software op de telefoon staan of heb je zelf een Android versie er op gezet? Controleer in het laatste geval naar updates of probeer een andere ROM/Radio. Controleer ook of er apps zijn die zich hiermee (kunnen) bemoeien. Ik heb bijvoorbeeld eens een app gehad die een reeks van nummers kon blokkeren toen ik lastig gevallen werd door telemarketing. Inmiddels kan dat in het toestel zelf.

In de contactenapp kun je (bij contact bewerken) ook een vinkje zetten bij "Direct naar voicemail." Als je de contact hebt verwijderd en opnieuw toegevoegd zal dat het niet zijn.

Een fabrieksreset van de telefoon is misschien nog een allerlaatste mogelijkheid, zorg dan wel dat alles is gebackupt. Ik ben benieuwd of we er zo achter komen.
bedankt voor je reactie.
ik kan hem wel gewoon bellen
ik ben overgestapt van telfort naar kpn, maar ik meen me te herinneren dat het niet direct fout was, een eerste periode kon er wel door mijn contact gebeld worden en kon ik gewoon "opnemen"'
originele software nog aanwezig, en ik heb volgens mij geen apps die nummers zouden kunnen blokkeren
het vinkje direct naar voicemail kan ik niet vinden
groet
Reputatie 7
Badge +28
De optie zit een beetje verstopt en ik weet niet 100% zeker of leveranciers als Samsung daar ook hun eigen schil over gooien. Als je in de losse app "Contacten" die persoon opzoekt, druk dan eerst op de bewerkenknop. In het gewone menu staat de optie niet. In het "Contact bewerken" scherm zou je dan in het menu de optie moeten kunnen zien.

Reageer