beltegoed

• 12 januari 2015
  • 3 reacties
  • 207 keer bekeken

Kan de app. Locatie van Google geld inhouden van mijn prepaid tegoed zonder dat ik gebruik maakt van een provider, alles staat uit en alle apps, niet zijnde de standaard van google, zijn verwijderd. Na uitzetten Locatie stopt het "stelen"van geld, 2ct per etmaal.

Heeft iemand dezelfde ervaring. Groetjes Jan

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Beste Jan,

Hartelijk welkom op het KPN Forum!

Sommige apps kosten geld en dit wordt dan ingehouden. Of een app geld kost, kun je vinden in de playstore/appstore. Dit staat in de Algemene Voorwaarden van de app zelf.

Met hartelijke groet,

Cindy

Beste Cindy,

Heb alle apps verwijderd. Heb nu alleen nog de door Motorola (Google) standaard apps.

Heb vastgesteld dat als je de standaard aanwezige app. "Locatie" van Google hebt aanstaan dan vindt er per 24 uur een inhouding van 1 of 2 cent plaats. Dus zolang als deze app aanstaat. Heb echter buiten Wifi geen internet verbinding. Geen provider. KPN hult zich in stilzwijgen en zegt wij kunnen alleen zien dat er steeds "data"verbruik is maar kunnen (willen) niet vaststyellen jhoe dat komt.

Wie het weet mag het zeggen. In ieder geval bedankt voor je antwoord. Jan

Reputatie 7
Badge +24
Beste Jan, 

Gebruik je verder wel data? Anders adviseer ik je om in de instellingen van je toestel het internet uit te zetten. In de winkel kunnen ze je hier ook mee helpen, mocht het niet lukken. 
Het is geen kwestie van niet willen inzien waar je data aan opgaat, maar dit mogen en kunnen we niet wegens de Wet op Privacy, vastgesteld vanuit de overheid. Helaas kan ik je hier, net zoals de Telefonische Klantenservice, geen antwoord op geven. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reageer