Vraag

Bestelproces smartwatch een drama...

Afgelopen zaterdag heb ik een Samsung Galaxy Watch (46mm) besteld. Ruim voor 21:00, dus die zou ik de volgende dag ontvangen. Kort na de bestelling ontving ik een bevestiging, en kon ik de bestelling volgen. Maar op die pagina (mijnbestelling.kpn.com) staat van alles niet ingevuld:

En, erger, er stond een vreemde voorraad melding:

Niet op voorraad...? Hoe kan dat nou, als ie er morgen moet zijn. En sowieso... "De is"? Daar lijkt wat te ontbreken. Dus een chat gestart met de KPN Klantenservice. Die snapten het ook niet helemaal, maar het advies was een dagje te wachten. De bestelling was vast nog niet helemaal verwerkt.

En dag later had ik ook een mail "Wij hebben de helaas tijdelijk niet op voorraad". Geen voorraad en weer zo'n zin waar het product in ontbreekt. Dus maar weer een chat gestart: tsja... dat lijkt me een storing.

Vandaag nog steeds hetzelfde dus weer een chat: ja... eigenlijk kunnen wij niet in het systeem kijken, u kunt het beste bellen met 0800 0412. Ik bellen: ja... eigenlijk kunnen wij niet in het systeem kijken, want dit is geen mobiele bestelling. Maar ze ging het navragen: helaas, horloge niet op voorraad, maar bestelling staat wel goed in het systeem: u hoort het vanzelf, maar we weten niet wanneer. Ik: dat kan dus ook een maand duren? Zij: ja, zelfs zes weken, maar dat laten we u dan horen.

Daarop vroeg ik of het niet gek was dat de site zelfs nu nog laat zien dat je het toestel morgen in bezit hebt als je nu bestelt. Dat was, na navraag, eigenlijk niet gek want "de site loopt wel eens achter".

KPN heeft mij gelokt met 25 euro klantenkorting, maar inmiddels ben ik een veelvoud daarvan verder aan frustratie. Anno nu kan je toch zo niet omgaan met online bestellingen, tracking en voorraadbeheer?

F

7 reacties

Reputatie 7
Snap ik, ik had het plaatje er alleen even bijgezet om te laten zien wat er gebeurt.
Blijkbaar is er op dat moment nog niet gekeken of het artikel voorradig is en daar gaat het dan dus fout. Zet dan een disclaimer bij die tekst in de vorm van een ondertekst "indien voorradig".
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Frank, Ik heb je een privébericht gestuurd m.b.t. je bestelling. Wil je reageren op dit bericht? 🙂
Reputatie 7

Reputatie 7
Badge +18
Hoi Frank_071, Begrijpelijk dat je hier raar van op kijkt. Je verheugd je op je nieuwe Smartwatch en dan krijg je een mail dat de watch niet op voorraad is. Waarom dit zo gaat, is mij geheel onduidelijk en zal hierover navraag willen doen. Zou je jouw gegevens(postcode, huisnummer en ordernummer) willen toevoegen aan je forumprofiel? Dan kan ik ook uitzoeken hoe het ervoor staat met jouw bestelling.
wjb schreef:

Ja... maar dat zegt dus niets, want ik krijg net weer een mail dat "De niet op voorraad is". En wanneer wel is volslagen onduidelijk....

F
Eens. Los daarvan snap ik niet waarom het sowieso dagen moet duren voor het artikel op voorraad is en waarom onbekend is hoeveel dagen. Bij zo'n beetje alle normale webshops is dat ding gewoon op voorraad.
@Marina_ ik had al postcode en huisnummer in het profiel staan, bij persoonlijke opmerkingen staat nu ook het ordernummer.

Ik heb vandaag weer contact gehad via de chat. Eerst met "Paulus" die het heel vervelend vond, niets kon doen en adviseerde om bij de winkel langs te gaan met de bestelbevestiging. Dan kon ik daar het horloge wel halen. Nou dat ging natuurlijk niet want (a) het was daar niet op voorraad en (b) "dat doen we nooit zo".
Dus weer contact gehad via de chat, nu met "Robert". Die verwees me eerst naar een telefoonnummer, maar aan de andere kant daarvan vertelde iemand dat hij van de 'home' spullen was en dat dit een 'mobiel' bestelling was en dat hij daar niet over ging. Dat vond Robert vreemd (die had ik nog aan de chat) en hij ging voor mij kijken. Na veel pogingen (van hem) moest hij mij vertellen dat ze op de afdeling niet bij de schaarstelijst van de Samsung Galaxy Watch konden. En een oplossing had hij niet. Inmiddels wist ik dat KPN XL Rijswijk het horloge op voorraad had, maar daar kon hij niets mee, want "de winkels en webshop hebben niets met elkaar te maken".

Hij was het met mij eens dat het voor de klant niet duidelijk was, maar verder kon hij daar weinig over doen. Meer dan afwachten zat er voor mij niet op...

PS: voor de duidelijkheid - door zaterdag online te bestellen was het horloge in totaal 55 euro goedkoper (25 euro klantenkorting en 30 euro Samsung cashback). Elke oplossing die betekent dat ik de order moet annuleren betekent dat die 30 euro vervalt (gold voor aanschaf t/m zondag jl.). En in de (KPN) winkel geldt de klantenkorting niet. Aangezien niemand bij KPN zich merk-verantwoordelijk lijkt te voelen, komt er ook geen KPN oplossing.

Reageer