BlackBerry Passport

• 3 december 2014
  • 6 reacties
  • 544 keer bekeken

Hoe kan het zijn dat KPN de BlackBerry Passport aan blijft bieden terwijl er al enige maanden een, volgens KPN technische dienst, onoplosbaar probleem is? Het is onmogelijk om een WiFi verbinding te maken. Erg jammer, want het is verder een prima toestel!

6 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Voor zover ik zie zijn er nog tientallen winkels die deze telefoon aanbieden, evt. in combinatie met een abonnement van vrijwel elke provider.

Ik heb geen idee of er een probleem is met de software van de BlackBerry Passport maar het zou mij niets verbasen. Sinds BlackBerry 7 zijn er al verschillende grondige problemen in het OS te vinden en toen BlackBerry met dat QNX aan kwam was het hek van de dam 😂 Echter zijn software gerelateerde problemen niet iets waar een verkooppunt zich verantwoordelijk voor houdt maar de leverancier en zolang BlackBerry zijn toestel blijft aanbieden aan verkopers, blijven verkopers het aan jou aanbieden.

Sterker nog, ze (BlackBerry en de verkopers) weten sommige klanten er van te overtuigen dat de BlackBerry Passport verder een prima toestel is... :-P

Reputatie 7
Badge +28
Beste Alwin,

Welkom op het forum! Er schijnen inderdaad en aantal gebruikers te zijn met een Blackberry Passport die problemen ondervinden met WiFi gebruik, echter zijn deze problemen niet algemeen. Het merendeel van de gebruikers ondervindt geen hinder.

Wellicht kan je via het forum van Blackberry zelf eens polsen of er meer mensen zijn met dit probleem en wat zij hiermee hebben gedaan. Het is namelijk inderdaad een top toestel!
Hi Marcia, Dank voor je suggestie. Sinds 15 nov. jl. heb ik 2 x een BlackBerry Passport in gebruik gehad. Helaas bleek in beide toestellen dezelfde storing te zitten. Daarom ben ik bang dat het geen eenmalig defect is, maar een structurele storing/bug. Die bevestiging kreeg ik ook na ruggenspraak van Klantenservice met de TD. Daarbij werd mij duidelijk gemaakt dat er geen instellingen in het toestel gewijzigd kunnen worden, dus gbruiken met 4g verbinding zonder Wifi. Ook het BlackBerry forum maakt melding van deze problematiek en behalve een paar trial and error suggesties komt men niet. Incidenteel is er zeer kortstondig sprake van een WiFi verbinding, bijv. na opstarten of na het kiezen van een telefoonnummer. Let vooral op mijn terughoudende woordkeus, het zou kunnen maar meestal werkt die truc niet of ben je na een paar minuten je WiFi al verbinding weer kwijt en is er een 4G verbinding! De Passport zou mijn 3e BB geworden zijn. Ik was, los van de WiFi problemen, erg tevreden over het toestel, de gebruiksvriendelijkheid, de vertrouwde handelingen vereist om je werk ermee aangenaam te laten verlopen. Maar met een "invalide" BlackBerry valt voor mij slecht te werken en het herhaaldelijk heen en weer schuiven van nieuwe Passports tussen mij en het magazijn in den Bosch v.v kost mij erg veel tijd EN de nodige frustratie. Zeer noodgedwongen heb ik mij een Android toestel laten toesturen. Daar moet ik behoorlijk aan wennen, helaas!!Mochten er tussen nu en het einde van mijn 14 dagen Android try-out nieuwe Passport ontwikkelingen voordoen, d.w.z. een structurele oplossing voor de bug, dan ben ik daar zeer in geïnteresseerd.
Reputatie 4
Badge +1
Scheelt trouwens dat je hier minder aan het bashen bent dan elders:

https://supportforums.blackberry.com/t5/BlackBerry-Passport/Data-over-cellular-network-and-wifi/m-p/3027130/highlight/true#M2416

Als je trouwens daar het topic had gelezen, dan zag je dat BlackBerry zelf vraagt naar zaken zoals printscreens etc, heb je dat al gedaan?

Het probleem met WiFi lijkt zich vooralsnog te beperken tot het netwerk van KPN, i.c.m. een specifieke BB10.3 versie.

(Dus ik denk dat er een conflict is met het provider gecontroleerde stukje OS en stock. Waar dan het probleem zit, is altijd een complex verhaal.)

D'r zijn wel work-arounds maar deze zijn niet 'praktisch'. 

Ik weet niet hoe het probleem zich precies manifesteert, maar zoals ik begrijp, valt op een gegeven moment je WiFi weg en ga je over op 4G, ookal zegt je telefoon verbonden te zijn met WiFi. Klinkt als een probleem mbt prio's.

Wellicht hopen dat BlackBerry een rollback van software toelaat ^^

Reputatie 7
Badge +28
Beste Alwin,

Als je Blackberry gewend bent, dan kan ik me goed voorstellen dat het een hele omschakeling is! Zelf vermoed ik niet dat dit binnen de zichttermijn van je Android toestel is verholpen, als ik het zo lees. Wellicht een optie om te wachten tot de aangekondigde BlackBerry Classic naar Nederland komt? Grote kans dat er dan ook een verbeterde software versie beschikbaar is. 
Dag Alwin,

Het probleem heeft te maken met de software in combinatie met KPN. KPN erkent het echter niet. Wanneer data-verbinding uit staat werkt WiFi namelijk wel naar behoren. De update BB10.3.1 zou dit moeten oplossen echter komt deze pas in Februari.

Reageer