Beantwoord

Contacten overzetten op sim

  • 25 April 2020
  • 8 reacties
  • 1180 keer bekeken

Hoe kan ik mijn contacten van mijn oude Nokia (geen smartphone) overzetten naar de simkaart?

icon

Beste antwoord door RBxx 26 April 2020, 10:14

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @DJbk
Poeh dat is even graven in mijn geheugen, welke nokia is het? 

@ChrisWissink  geen flauw idee, is al enige jaren oud. Ik denk een jaar of 7

Reputatie 7
Badge +21

@DJbk gezien jouw beschrijving (oude Nokia, geen smartphone) verwacht ik dat de achterkant van de telefoon er nog afkan en de accu er ook nog uit kan. Wat staat er dan op het etiket daarachter als type/naam ?

@RBxx bedankt voor je reactie. Het type isRM 837

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @DJbk ,

Als het om een groot aantal contacten gaat, dan zou ik naar een telefoonwinkel toe stappen. Zij hebben een apparaatje om jouw contacten over te zetten van jouw oude telefoon naar jouw nieuwe telefoon/sim-kaartje.  Het kan zijn dat ze daar een kleine vergoeding voor vragen.  

Als je ergens (bij een echte telefoonwinkel) een nieuw toestel aanschaft, dan wordt deze service vaak gratis voor jou uitgevoerd. 

En anders wordt het handwerk. Dan ben je wel even een zondagmiddag zoet. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @DJbk volgens Google is dat de Nokia 112. Ik heb hier de handleiding gevonden.

https://www.gebruikershandleiding.com/Nokia-112/preview-handleiding-492544.html

Hopelijk staat daar het antwoord in.

Hallo @DJbk volgens Google is dat de Nokia 112. Ik heb hier de handleiding gevonden.

https://www.gebruikershandleiding.com/Nokia-112/preview-handleiding-492544.html

Hopelijk staat daar het antwoord in.

Dank je wel voor de hulp!

Nokia: nummers van geheugen naar simkaart.
Kies namen(lijst). Selecteer de eerste die je over wilt naar de sim (het moet per stuk). Druk op gegevens, daarna opties. Onder de opties blader naar “Contact kopiëren”. Rest wijst zichzelf. De naam kan ‘afgebroken’ worden want op de sim zijn daar maar 16 posities voor.

 

Onlangs geswitchd van Nokia 2700c naar Samsung Galaxy A40.

Heb ‘t op de ouderwetse manier gedaan. Lijst op Nokia doorgelopen en alleen opgeschreven welke ik nog wilde hebben. Er zaten er in mijn Nokia zelfs tussen die al (lang) waren overleden.

Aangezien het simmetje door de winkel geknipt is en van de Nokia naar de Samsung is gegaan waren de belangrijkste nummers (familie o.a.) al meegegaan. Die sla ik áltijd in de sim op en niet in het telefoongeheugen.

Reageer