Beantwoord

Contacten overzetten van telefoon naar simkaart

  • 24 August 2017
  • 6 reacties
  • 39198 keer bekeken

Hoe kan ik mijn contacten op de simkaart zetten,ik heb een Motorola 4 3gen.
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 24 August 2017, 18:48

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Via de contacten app, maar mag ik vragen wat je hier mee wilt bereiken? Contacten op een simkaart kent namelijk vele limitaties en als je ze daarna terug zet heb je waarschijnlijk van veel contacten dubbele entries.
Beste Robin, ik wil het gewoon weten voor het geval ik een andere smartphone neem. Hartelijk dank voor je reactie. Gr. Baboeke.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Het makkelijkste is dan om alle contacten naar je Google account te verplaatsen. Dit kan ook naar een Exchange account zoals Outlook.

Als je zij ipv op je telefoon of SIM hebt, in je Gmail hebt staan dan zijn ze overal toegankelijk via https://contacts.google.com/ en staan ze automatisch op nieuwe Android telefoons. Voor andere telefoons zoals iOS of Windows Phone kan je ze ook automatisch inladen door je google account toe te voegen. En als je nieuwe telefoon geen Google ondersteunt kan je ze altijd Exporteren als vCard of CSV.
Verdere voordelen zijn de automatische synchronisatie tussen apparaten, en het behoud van contacten als je je SIM of telefoon kwijt bent.

Naar je SIM zetten is wel een idee, dat doe je door in de contacten app op exporteren te drukken en dan op export to SIM te klikken. Maar, als je contacten hebt die meerdere nummers hebben, een foto, of andere extra gegevens (zoals een emailadres) zullen die gesplitst worden en komen die er dus dubbel in te staan.

Robin
Beste Robin,
Hartelijk dank voor je hulp, mijn contacten staan idd in mijn Gmail.
Via de contacten App. gaat het niet, daar staat wel importeren/ exporteren maar niet zo jij schrijft exporteren naar sim helaas, ik heb er in staan: Importeren uit VCF-bestand en Importeren van simkaart en Exporteren naar VCF-bestand en als laatste Zichtbare contacten delen, meer heb ik er niet in staan. Is het trouwens belangrijk om je synchronisatie altijd aan te hebben?

Gr. Baboeke.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

De stappen die ik beschreef waren voor de standaard Contacten app. Ik denk dat er contacten op je SIM staan en je daarom niet kan exporteren, mede omdat de import optie er wel is.
Eventueel zou je nog verder kunnen kijken in de contacten app, een app gebruiken om te exporteren of Moto vragen.

Als al je contacten al op je Gmail staan (en up to date zijn) dan hoef je ze niet per se te exporteren. (Wel zou je ze kunnen exporteren naar bijvoorbeeld VCF als backup).
In dit geval zal je namelijk automatisch die Gmail contacten al weer hebben op een neiuwe (Android) telefoon.

Synchronsatie wil je waarschijnlijk wel aan. Dit kan je meestal per account aanzetten en zorgt voor het synchronsieren van email, agenda, contacten en nog enkele andere dingen. Dit zorgt er ook voor dat je contacten direct bijgewerkt worden op je Gmail account en eventueel direct gesynchroniseerd worden op andere telefoons die je hebt.

Robin
Robin hartelijk dank voor je inzet.
Ik ben verder tevreden met jou advies.
Ik wens nog een fijne avond en veel advies voor andere gebruikers met problemen.

Gr. Baboeke.

Reageer