Beantwoord

Debitel pukcode kwijt

  • 3 June 2019
  • 15 reacties
  • 1775 keer bekeken

Badge
Ben de pukcode van mijn Debitel prepaid kaart kwijt

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 5 June 2019, 13:58

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @max06. Wat vervelend dat je de PUK-code kwijt bent van jouw Debitel prepaid kaart. Het merk Debitel is inmiddels verdwenen van de Nederlandse markt. Wanneer heb je deze simkaart voor het laatst gebruikt? Ik weet niet of het lukt om de PUK-code te achterhalen, maar ik kan het altijd proberen natuurlijk. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer, klantnummer, simkaartnummer en 06-nummer? Het simkaartnummer en 06-nummer kan je kwijt in het "persoonlijke opmerkingen" veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?
Dát is een oude kaart. Debitel is zo'n 10 jaar geleden door KPN (en Vodafone) overgenomen.
https://www.bellen.com/nieuws/kpn-neemt-debitel-nederland-over
Badge
Profiel aangevuld.
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Het mobiele nummer is helaas niet terug te vinden in onze systemen. Ik kan de PUK-code helaas niet achterhalen. Wanneer heb je deze simkaart voor het laatst gebruikt?
Badge
Vorige maand nog.
Reputatie 7
Badge +21
Zoals ik hierboven al aangaf bestaat Debitel niet meer. Debitel had geen eigen netwerk, maar maakte gebruik van het KPN en Vodafone netwerk.

Klanten van Debitel die al belden via het KPN-netwerk zijn 10 jaar geleden overgezet naar KPN. Debitel-klanten die belden via het netwerk van Vodafone zijn overgezet naar Vodafone.
Bron

Omdat ik het 06-nummer niet terug kan vinden verwacht ik dat jouw nummer is overgezet naar Vodafone. Zou je deze vraag aan Vodafone willen stellen? Ik hoop dat zij de PUK-code kunnen achterhalen.
Badge
Is het mogelijk om het nummer op een andere simkaart over te zetten?
Badge
Nummer is ook niet bekend bij Vodafone..
Is het mogelijk om het nummer op een andere simkaart over te zetten?
Alleen als bekend is waar het nu van overgenomen kan worden.

En dat gaat 'm dus niet worden.
Niet bij KPN en ook niet
Nummer is ook niet bekend bij Vodafone..
Reputatie 7
Badge +21
@max06 Wat jammer dat het ook niet gelukt is bij Vodafone. Als je het mobiele nummer op een ander Prepaid SIM-kaart wil zetten moet dat d.m.v. nummerbehoud. Je hebt hiervoor een actieve (oude) SIM-kaart nodig. Er wordt een sms verstuurd naar het 06-nummer dat je wil behouden om je aanvraag voor nummerbehoud te bevestigen. Omdat het op dit moment niet mogelijk is om een sms te ontvangen is het helaas niet mogelijk om nummerbehoud aan te vragen. 😥
Heb je langer dan 9 maanden geleden hier ZELF mee gebeld of gesms't. Want als het alleen ontvangst is dan blijft een prepaid niet geldig. Gebeld worden en sms-en ontvangen is niet voldoende.

Er moet steeds binnen 6 maanden (bij KPN) v.h. laatste gebruik (zelf bellen/sms-en) gebruik van worden gemaakt. Daarna heb je nog 3 maanden om gesprekken en berichten te ontvangen en dan gaat ie definitief uit de lucht.

Aangezien je er helemaal niet meer bij kan en ie bij KPN en Vodafone niet meer in de systemen staat vrees ik dat je 'm te lang niet gebruikt hebt met zelf een verbinding tot stand brengen.
Het is nmm over en uit met dit nummer. Om weer gebruik te maken van je telefoon zit er niets anders op dan een nieuw prepaid kaartje te kopen. Helaas houd dat dus ook een nieuw nummer in.
Badge
Was op het Telfort netwerk en was nog actief vorige maand.
Reputatie 7
Badge +21
In dat geval kan je het beste met Telfort contact opnemen. Waarschijnlijk hebben zij wel de mogelijkheid om jouw PUK-code te achterhalen. 🤞🏽
Reputatie 7
Badge +21
Is het nog gelukt om jouw Puk-code te achterhalen @max06 ?
Reputatie 7
Badge +21
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden

Reageer