Dual Sim uitzetten

  • 31 January 2019
  • 10 reacties
  • 21211 keer bekeken

Ik heb een vraagje omtrent dual sim, ik heb een nieuwe Samsung S9 gekocht met dual sim, dacht dat is praktisch aangezien ik dat 1 sim kan uitschakelen als ik bv op vakantie ben. Wat blijkt nu , als ik de sim van mijn werk uitschakel en men belt naar dit nummer dan gaat die op mijn privé nummer ( andere ) over, hij schakelt hem dus door. Ik terug naar de KPN winkel maar die kunnen mij ook niet verder helpen ,volgens hun ondersteunt KPN dit nog niet.

Wellicht kan iemand hier mij helpen ?

Hoor graag.

Bij voorbaat dank.

Hartelijke groet,

Frits van den bos

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi Frits. Welkom op het forum. Zover ik weet kan je dit onder Instellingen, Verbindingen, SIM-kaartbeheer, aan of uitschakelen. Mocht dit niet werken dan zou je het d.m.v. een app kunnen proberen. Bijvoorbeeld de Dual SIM Control app. Ik hoop dat dit de oplossing is. Laat je mij weten of het is gelukt?
Nee dat is het niet Vikash, ben er inmiddels na veel speurwerk en hulp wel uit. Kom er nog op terug.


Groetjes,

Frits
Hallo Frits,

Wil je aub aangeven hoe je het nu opgelost hebt.
Ik heb het zelfde probleem.

Mvg,
Raymond
Binnen een mobiele telefoon met dubbele sim kun je gewoon in het instellingen menu 1 sim uit zetten.
Hallo Jan-D
Ik kan idd 1 sim uitzetten. Ik kan hier dan niet zelf mee bellen maar wel op gebeld worden.
Ik wil juist niet gebeld kunnen worden.
Reputatie 5
Badge +5
Waarom haal je de sim niet uit de telefoon ?
Zoals ik het ken van mijn dual-sim telefoon zou je kunnen proberen.

Groen hoorntje.
Instellingen
Geavanceerde instellingen
Oproepen blokkeren.
Selecteer sim 1 of 2
Alle inkomende oproepen blokkeren.
Bevestigen met wachtwoord.
Reputatie 7
Badge +24
Waarom haal je de sim niet uit de telefoon ?
5 dagen in de week iedere ochtend erin doen en aan het einde van de middag er weer uit halen?

Herkenbaar probleem. Ik vond dit topic bij het zoeken naar een oplossing. Ik gebruik ook 2 SIM kaarten in mijn Samsung toestel en wil graag tijdens het weekend alle telefoontjes naar mijn werk SIM kaart blokkeren. En bij voorkeur ook alle meldingen van mijn werk apps (Gmail, Teams en WhatsApp for Business).

Ik heb gezocht in de Play Store en vond Hush - Call & notification blocker.  Je kunt hiermee per SIM kaart alle telefoontjes blokkeren en daarnaast ook notificaties van elke app op je telefoon.

Ik gebruik Hush om vanaf donderdag 19.00 tot maandag 09.00 alle telefoontjes naar mijn werk SIM kaart en notificaties van mijn werk apps te blokkeren. Maandagochtend om 09.00 komen alle geblokkeerde telefoontjes en notificaties weer te voorschijn. Je SIM kaart hoeft hier niet voor uit, dus je kunt wel gewoon nog data blijven gebruiken.

Wellicht ook handig voor andere mensen.

Ik had hetzelfde probleem. Ik kon nog wel bellen met mijn privetelefoon, maar inkomende telefoontjes bleven binnenkomen op mijn werktelefoon, waar ik voorheen beide SIM kaarten in had zitten. Om het op te lossen heb ik het volgende gedaan: Ik heb beide simkaarten weer in mijn werktelefoon gedaan, toen onder SIM-kaartbeheer "Dubbele SIM altijd aan" eerst aangezet en beide nummers ingevoerd. Deze vervolgens uitgezet. Daarna de 2e SIMkaart uitgezet. En vervolgens de SIM-kaart van mijn privenummer weer in mijn eigen telefoon gedaan. Daarna was het probleem eindelijk verholpen.Â