Beantwoord

E-mail op Nokia 6230i

Tot vorig jaar kon ik gewoon met mijn 6230i foto's maken en via e-mail versturen. Nu gaat dat versturen niet meer. Het bericht met foto gaat wel naar de outbox en er wordt ook geprobeerd te verzenden (een hele tijd) maar dat lukt dan niet. In de winkel heeft men via een SMS ("JA" naar 1300 geprobeerd on het toestel weer correct in te laten stellen. Echter het at woord is dan: "Er is geen juist bericht ontvangen. Indien u de instellingen voor uw toestel wilt ontvangen, sms dan JA naar 1300. Mvg KPN. De medewerker heef het een keer of 10 geprobeerd met steeds hetzelfde resultaat. Daarna is het stappenplan op de KPN site voor het handmatig instellen van de 6230i doorlopen dat gaf ook geen resultaat. Dit is ook meerdere keren geprobeerd. Weet er iemand nog een mogelijkheid zodat ik weer foto's via e-mail kan versturen?
icon

Beste antwoord door Marcia_ 27 maart 2018, 19:08

Hallo @ HKkpn, ik neem het van mijn collega Natasja over! Het gaat toch om het nummer eindigend op -657? Als ik de tarieven erbij haal (Hi = KPN abonnementen (sinds 1 mei 2015), KPN Messaging Sim Only) dan zie je: (* data is geblokkeerd). Volgens mij is dit het antwoord op je vraag en hadden we dit al eerder moeten zien. Sorry dat je dit niet eerder verteld is 😞. Met dit abonnement kan je dus geen gebruik maken van mobiel internet. Als het toch een ander nummer betreft, hoor ik het graag.

Kan je met dit toestel een verbinding maken met de wifi? Zo ja, lukt het dan wel om de e-mail te versturen?

Bekijk origineel

22 reacties

Beste Natasja,
Ik ben nog op zoek naar een geschikt toestel.
Ik meld je de uitkomst zodra ik getest heb.
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @ HKkpn, ik neem het van mijn collega Natasja over! Het gaat toch om het nummer eindigend op -657? Als ik de tarieven erbij haal (Hi = KPN abonnementen (sinds 1 mei 2015), KPN Messaging Sim Only) dan zie je: (* data is geblokkeerd). Volgens mij is dit het antwoord op je vraag en hadden we dit al eerder moeten zien. Sorry dat je dit niet eerder verteld is 😞. Met dit abonnement kan je dus geen gebruik maken van mobiel internet. Als het toch een ander nummer betreft, hoor ik het graag.

Kan je met dit toestel een verbinding maken met de wifi? Zo ja, lukt het dan wel om de e-mail te versturen?
Reputatie 7
Badge +27
Het gaat juist om dat abonnement: destijds nam je het abonnement gebaseerd op het aantal MB's in je abonnement. Daarnaast koos je er een aantal belminuten bij. Jij hebt:

KPN Messaging
Sim Only
Bel en Sms

met daarbij:

KPN Messaging SO
300 minuten
€ 15,85.

Dat betekent dus echt dat de mobiele data nu geblokkeerd is. Het is goed mogelijk dat het voorheen wel kon. We hadden eerder ook de mogelijkheid om met onze wat nieuwere budget abonnementen toch mobiel internet te gebruiken, ook al zat er geen mobiel internet bij. Dit hebben we nu al geruime tijd (ik weet niet meer precies hoe lang al) uitgezet. Je kunt met die abonnementen ook niet meer met de langzame snelheid. Ik verwacht dat dat bij jou nu ook het geval is. De enige optie is om óf een toestel met wifi aan te schaffen óf een ander abonnement te kiezen. Iets anders kan ik er helaas niet van maken!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi @HKkpn, welkom op ons Forum! Ik heb een aantal aanvullende vragen voor je:

- Kan je e-mails versturen zonder foto?
- Blijft de e-mail met foto in de 'outbox' of krijg je op een gegeven moment een foutmelding?
- In welke winkel ben je geweest waar ze de SMS met 'ja' naar 1300 verstuurden en wat was hier precies het doel van? Je geeft aan opnieuw instellen, maar wat zou er opnieuw ingesteld worden op deze manier?
- Indien je ook geen gewone e-mails kan versturen, welke foutmelding krijg je te zien?

Hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +10
Als ik het goed heb, kon je de sms naar 1300 versturen om het toestel juist in te stellen voor MMS en internet. Dit staat echter los van e-mail. Hopelijk kan ik dit probleem samen met je oplossen :-)
Ik heb twee aanvullende vragen:

Kan je een screenshot plaatsen van de huidige e-mailinstellingen (welke inkomende en uitgaande mailserver en de poortnummers) ? Als het niet lukt om screenshots te plaatsen, kan je dan gewoon met tekst aangeven welke e-mailinstellingen je gebruikt?
Als je inlogt met jouw e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord op de Webmail, lukt dit dan wel?
Reputatie 7
Badge +10
Natasja schreef:

Als ik het goed heb, kon je de sms naar 1300 versturen om het toestel juist in te stellen voor MMS en internet. Dit staat echter los van e-mail. Hopelijk kan ik dit probleem samen met je oplossen :-)
Ik heb twee aanvullende vragen:

Kan je een screenshot plaatsen van de huidige e-mailinstellingen (welke inkomende en uitgaande mailserver en de poortnummers) ? Als het niet lukt om screenshots te plaatsen, kan je dan gewoon met tekst aangeven welke e-mailinstellingen je gebruikt?
Als je inlogt met jouw e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord op de Webmail, lukt dit dan wel?

@HKkpn, is het nog gelukt om hier naar te kijken? Ben erg benieuwd naar de uitkomst 🙂
Reputatie 7
Badge +10
@HKkpn, laten we gewoon bij het begin beginnen met het controleren van een aantal zaken.

Mobiel internet instellen
Om een e-mail te kunnen sturen, terwijl je mobiel internet gebruikt, moet het wel ingesteld staan. Kan je eerst controleren op deze pagina of deze instellingen correct staan? Ik vermoed dat de sms met 'ja' naar 1300 voorheen werd gebruikt om internet in te stellen, maar dit is niet meer zo.

E-mail versturen
E-mailberichten verstuur je vanaf een e-mailadres op jouw telefoon naar een ander e-mailadres. Hiervoor dient er een E-mailaccount ingesteld te staan. Op deze pagina wordt beschreven hoe je een e-mailaccount kan instellen op jouw Nokia. Je dient de uitgaande mailserver van KPN te gebruiken, ook al heb je geen KPN mailadres.

MMS berichten
In jouw tweede bericht geef je aan dat je de foutmelding "verzenden multimedia-bericht mislukt" krijgt. Dit lijkt er bijna op dat je een MMS probeert te verzenden. Een MMS bericht is een sms waarin een foto verstuurd wordt naar een ander mobiel nummer of een e-mailadres. Kan je je herinneren of je vorig jaar foto's per sms hebt verstuurd naar jouw e-mailadres? Misschien wordt het probleem hierdoor verklaard. Wij zijn namelijk vanaf juli 2017 gestopt met het ondersteunen van MMS. Je kan een foto dus niet meer per sms naar een e-mailadres of ander nummer sturen.

Als het met het bovenstaande niet lukt om het werkende te krijgen, zou je kunnen overwegen een bezoek te brengen aan een KPN XL winkel. Ik kan voor je nakijken welke het dichtstbijzijnd is.
Reputatie 7
Badge +10
Het is erg gek dat het niet werkt terwijl je handmatig internet instelt zoals beschreven op de Toestelhulp pagina. Misschien is het toch aan te raden om nogmaals naar de KPN winkel te gaan. Je zou ook naar een KPN XL winkel kunnen gaan en ik zie dat de dichtstbijzijnde in Rijswijk zit. Ik ben overigens nog wel erg benieuwd bij welke van de 19 stappen om internet in te stellen je die 'Inbelverbinding mislukt' mislukt melding krijgt. Kan je mij dat nog vertellen?
Reputatie 7
Badge +10
Ik wil je er ook niet te snel heen sturen 🙂 Kan je een screenshot sturen van de APN instellingen op jouw toestel?
Reputatie 7
Badge +10
In een van mijn vorige berichten, verwijs ik naar een link om deze instellingen te controleren 🙂 Maar wellicht kunnen we de oorzaak nu toch daar zoeken. Ik zal alle stappen voor het instellen en controleren van de APN instellingen noteren:

-Startscherm.
-Kies Menu
-Kies Instellingen en kies Select.
-Kies Configuratie en kies Select.
-Kies Persoonlijke configuratie-instellingen en kies Select.
-Kies Toevgn
-Bestaat er al een account? Kies Opties, Voeg nieuwe toe en kies Select.
-Kies Web en kies Select.
-Kies Accountnaam, Select., voer KPN Mobiel Internet in en kies OK
-Kies Homepage, Select., voer http://www.kpnvandaag.nl in en kies OK
-Scroll naar beneden
-Kies Gebruikersnaam, Select., voer niets in en kies OK
-Kies Wachtwoord, Select., voer niets in en kies OK
-Scroll naar beneden
-Kies Voorkeurstoegangspunt gebruiken, Select., Nee en kies Select.
-Bij verschijnen van volgende scherm, kies OK
-Kies Instellingen toegangspunt en kies Select.
-Kies Proxy, Select., Uitschakelen en kies Select.
-Kies Gegevensdrager, Select., GPRS en kies Select.
-Scroll naar beneden
-Kies Instellingen drager en kies Select.
-Kies GPRS-toegangspunt, Select., voer internet in en kies OK
-Kies Verificatietype, Select., Normaal en kies OK
-Kies drie keer Terug
-Kies KPN Mobiel Internet en kies Opties
-Kies Activeer en kies Select.

Instellingen geactiveerd.
Keer terug naar het Startscherm
Reputatie 7
Badge +10
Het abonnement zou geschikt moeten zijn. Er staat namelijk ook op de factuur dat er een databundel actief is. Zou je jouw simkaart in een ander toestel kunnen testen? Als het geen toestel is wat bij een KPN abonnement hoort, kan je op https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm het toestel opzoeken en dan kijken bij 'internet instellen'. Als het niet lukt om dit te testen met een toestel van iemand, kan je dit ook in de KPN winkel laten doen. Werkt de simkaart ook niet in een ander toestel, dan ga ik contact opnemen met de Technische Dienst 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Natasja schreef:

Het abonnement zou geschikt moeten zijn. Er staat namelijk ook op de factuur dat er een databundel actief is. Zou je jouw simkaart in een ander toestel kunnen testen? Als het geen toestel is wat bij een KPN abonnement hoort, kan je op https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm het toestel opzoeken en dan kijken bij 'internet instellen'. Als het niet lukt om dit te testen met een toestel van iemand, kan je dit ook in de KPN winkel laten doen. Werkt de simkaart ook niet in een ander toestel, dan ga ik contact opnemen met de Technische Dienst :-)

@HKkpn ik ben erg benieuwd of je het bovenstaande inmiddels hebt kunnen testen 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Top, bedankt voor de update @HKkpn 🙂
Hoi Natasja,
E-mails zonder foto gaan ook niet.
Als ik een foto probeer te versturen via e--mail dan komt er links boven een G in beeld met daar achter draaiend/afwisselend een enveloppe/ paperclip.
Uiteindelijk komt de melding "verzenden multimedia-bericht mislukt"
De e-mail blijft in de outbox staan.
Als ik via "berichten" e-mail probeer te openen geeft hij aan "toepassing wordt gestart" en dan de melding "E-mail instellingen zijn onvolledig" Ik ben in de winkel in Leiden geweest en daar hebben ze Ok weer ja naar 1300 gestuurd om de instellingen opnieuw te ontvangen zoals ik dat vroeger ook heb gedaan om het toestel voor KPN correct in te stellen. Vroeger kreeg ik dan twee SMS berichten terug van 1300, één met de instellingen die ik dan moest opslaan en één met de tekst "Klaar! Als je de instellingen hebt opgeslagen, werkt je toestel nu optimaal. Nogmaals de instellingn ontvangen? Sms JA naar 1300 of kijk op HI.nl/1300 Afz. HI" Deze berichten krijg ik nu dus niet en mijn toestel wordt dus ook niet ingesteld.
Vroeger heeft het versturen altijd gewerkt
Beste Natasja,
E-mail instellingen heb ik nog nooit gedaan.
Het toestel is destijds bij Hi ingesteld en daarna werkte het tot afgelopen november goed.
Als ik nu kijk in de telefoon bij Berichten-->Ber.instellingen-->E-mailberichten dan staat er Geen instellingn gevonden, neem contact op met de serviceprovider.
Ik kon ook geen e-mails ontvangen, ik verstuurde uitsluitend foto's naar mijn email thuis.
Beste Natasja, Dank voor de duidelijke uitleg. Het eerste is al meerdere keren gedaan, maar dat hielp steeds niet. Het tweede is volgens mij nog niet gedaan, maar al die daar gevraagde gegevens heb ik ook niet. Ik vermoed dat er nog nooit een e-mail account is ingesteld op de telefoon. Het derde betreft de MMS berichten. Ik denk dat ik altijd de foto's op deze wijze naar mijn e-mail adres gestuurd heb. En toen ik dat eind vorig jaar weer wilde doen werkte dat dus niet meer. Graag zou ik nu weer een mogelijkheid hebben om foto's naar mijn e-mail te sturen. Ik vermoed dat dat dan via internet moet, maar dat werkt volgens mij ook niet. Als ik de handmatige internet instellingen uitvoer (wat dus meerdere malen is gedaan) dan krijg ik als ik via Web-->Home naar internet ga de melding Inbelverbinding mislukt. Die melding krijg ik ook als ik een ander web adres probeer te benaderen. Ik heb vroeger internet nooit gebruikt via deze telefoon.
Dank voor het antwoord. In de winkel konden ze uitsluitend de stappen doorlopen en dan zagen zij ook de foutmelding en verwezen mij door naar de helpdesk. Ze hadden het vermoeden dat het aan mijn abonnement kon liggen, maar uw helpdesk vertelde mij dat ik, met mijn abonnement, altijd op internet moet kunnen komen maar met een heel lage snelheid. De foutmelding komt niet tijdens het instellen, dat gaat helemaal goed. De stappen kan ik goed doorlopen, maar als ik dan via Menu->Web->Home naar de hompage (http:\\kpnvandaag.nl) wil dan komt de melding "Wordt geladen" en dan een grote G links in de hoek direct daarna komt de melding "Inbel verbinding mislukt". Voor dat ik naar Rijswijk ga zou ik wel willen weten of, als internet en e-mail wel werken, ik ook de met het toestel gemaakte foto's via deze e-mail kan versturen. Anders heeft het voor mij geen nut om e.e.a. te (laten) instellen.
OK, dan moet ik een foto van het scherm maken met een ander toestel. Maar wat zijn APN instellingen en waar vind ik die?
Deze instellingen zijn in de winkel twee keer opnieuw ingesteld en via uw telefonische helpdesk ook weer. Dit elke keer met hetzelfde resultaat: geen internet omdat de inbelverbinding steeds mislukt.
Hieronder alle instel gegevens:

Persoonlijke configuratie instellingen, alles ingesteld zoals ook op de KPN site staat.
Accountnaam : KPN Mobiel Internet
Homepage : http://kpnvandaag.nl
Gebruikersnaam : Leeg
Wachtwoord : Leeg
Voorkeurstoegangspunt gebruiken : Nee
Instellingen toegangspunt:
Proxy : Uitgeschakeld
Gegevensdrager : GPRS
Instellingen drager :
GPRS-toegangspunt : Internet
Verificatietype : Normaal
Gebruikersnaam : Leeg
Wachtwoord : Leeg

KPN mobiel internet is geactiveerd

Standaard configuratie instellingen staat op “Pers. Configuratie”
Er zijn geen andere configuratie instellingen ingebracht.

Std. Activeren in alle toepassingen is gedaan.

Voorkeurstoegangspunt is leeg

En toch wordt bij het proberen om internet te gebruiken de melding gegeven dat de inbel verbinding is mislukt.
Zou het dan toch aan mijn abonnement liggen?
Beste Natasja,

Zojuist heb ik mijn SIM kaart in een ander toestel getest (Nokia 6310i). Ik heb alle instructies op "https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/nokia/6310i/topic/internet/handmatig-instellen/1" uitgevoerd. Het resultaat is dat als ik een website wil bezoeken via "homepage" of "ga naar" of een bookmark, uitsluitend een melding verschijnt "IP-adres controleren" die gat vrij snel weer weg en dan staat daar weer het vorige scherm.
Ok via deze telefoon kan ik dus niet internetten. Vroeger heb ik deze telefoon met mijn oude HI abonnement wel op internet gebruikt. Kunt u mij nog verder helpen?
Beste Marcia,
Dat is het juiste nummer. De Nokia toestellen beschikken niet over wifi, alleen bluetooth en infrarood communicatie zijn beschikbaar. Ik heb ook geen extra data bundel. Wat ik niet begrijp is waarom kon ik altijd wel e-mails verzenden en nu ineens niet meer? En waarom had ik eerst wel internet en nu ineens niet meer. Mij is door uw collega's enige tijd geleden uitgelegd dat ik ook zonder databundel de beschikking heb over internet, maar op een zeer lage snelheid. Die snelheid was voor mij ook niet nodig, ik stuur af en toe een e-mailtje en dat ging altijd best. Waarom kan dat nu ineens niet meer? Graag verneem ik hoe nu verder.
Voor wat betreft het abonnement, het volgende: De opmerking *data is geblokkeerd staat alleen bij de gratis sim only en sms waarbij de bel minuten apart in rekening gebracht worden. Op mijn factuur staat dat ik een "KPN Messaging 300 minuten" abonnement heb voor €15,85 hier staat niet dat data geblokkeerd is. Ik vermoed dar er ergens iets fout staat ingesteld bij mijn abonnement. Er werden ook steeds data kosten in rekening gebracht als ik een mail verstuurd had, dus het heeft echt gewerkt.

Reageer