Beantwoord

geen itvoline op lumia 830 met Win10?

Hallo,

er is blijkbaar geen mogelijkheid om itv online op mijn lumia 830 te kijken vanwege Microsoft Edge?
Wanneer is dit eventueel wel mogelijk of wordt hieraan gewerkt?
icon

Beste antwoord door Henk2304 25 juli 2016, 10:10

Dag Peetjuh73, welkom op het forum!

KPN heeft ervoor gekozen om de iTVOnline app alleen voor de PC-versie van Windows 8(.1) en 10 beschikbaar te maken. Op dat soort systemen is het ook mogelijk om iTVOnline in IE11 te bekijken, omdat IE11 gebruik kan maken van Silverlight. IE11 is echter niet beschikbaar op Windows 10 Mobile. Nu heb ik ergens gelezen dat KPN iTVOnline ook geschikt is of wordt gemaakt voor HTML5. In de komende Anniversary Update van Windows 10 (PC en mobiel) van volgende week dinsdag (2-8) zit naar verluid ondersteuning van HTML5, dus wellicht dat je daarna ook op je Lumia 830 naar iTVOnline kunt kijken. Dat zou mooi zijn, want dan kan ik het ook op mijn 950XL 😃.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Dag Peetjuh73, welkom op het forum!

KPN heeft ervoor gekozen om de iTVOnline app alleen voor de PC-versie van Windows 8(.1) en 10 beschikbaar te maken. Op dat soort systemen is het ook mogelijk om iTVOnline in IE11 te bekijken, omdat IE11 gebruik kan maken van Silverlight. IE11 is echter niet beschikbaar op Windows 10 Mobile. Nu heb ik ergens gelezen dat KPN iTVOnline ook geschikt is of wordt gemaakt voor HTML5. In de komende Anniversary Update van Windows 10 (PC en mobiel) van volgende week dinsdag (2-8) zit naar verluid ondersteuning van HTML5, dus wellicht dat je daarna ook op je Lumia 830 naar iTVOnline kunt kijken. Dat zou mooi zijn, want dan kan ik het ook op mijn 950XL 😃.
Reputatie 7
Badge +23
Hoi @Peetjuh73, welkom op het forum. Henk slaat de spijker al op z'n kop. De iTV online app werkt niet op je Nokia.
Reputatie 7
Ik heb een laptop waarop ik de Anniversary Update (Windows 10 versie 1607) heb geïnstalleerd. Op die laptop kan ik nu met Edge kijken naar itvonline.nl, dus de HTML5-ondersteuning van Edge is goed genoeg daarvoor. Blijft de vraag of het ook gaat lukken met Windows 10 Mobile, zodra de update daarvoor beschikbaar is (heeft Microsoft "met enkele weken" uitgesteld).
Reputatie 7
Helaas, Edge op versie 1607 van Windows 10 Mobile is blijkbaar nog net niet goed genoeg voor itvonline.nl. In tegenstelling tot bij de vorige versies start de website nu wel op (er komt geen melding meer over een verkeerde browser) maar het weergeven stopt na één of twee frames, zowel op KPNP als op de overige zenders. Ook het weergeven op volledig scherm lukt niet (maar dat heeft ook geen zin want kijken kan toch nog niet).
Reputatie 7
Badge +15
Hopelijk komen ze binnenkort met een responsive layout 🙂

Reageer