geen netwerk in Frankrijk

• 4 april 2014
  • 15 reacties
  • 2373 keer bekeken

zojuist gebeld met servicenummer (met andere telefoon!) mijn telefoon vindt geen netwerk meer in Frankrijk (gisteren nog wel) Volgens instructie heb ik de telefoon uitgezet en gewacht op de handeling vd technische dienst, zonder resultaat! nog steeds geen bereik! wat nu?!!!

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste jib,

Spijtig te lezen dat het in de eerste instantie met smartcare niet helemaal goed is verlopen.

Ik begrijp uit je bericht dat je inmiddels wel kunt bellen maar dan wel met een toestel die je in Frankrijk hebt aangeschaft. Ik heb begrepen dat mijn collega Menno je bericht heeft ontvangen nadat hij om je gegevens heeft gevraagd. Hij was vandaag niet aanwezig en heeft daardoor niet verder kunnen reageren.

Uiteraard willen we het probleem graag oplossen en ik zou je graag willen vragen om contact op te nemen zodra je weer in in Nederland arriveert zodat we aansluitend kunnen kijken dat we tot een goede oplossing kunnen komen betreffende het niet werkende toestel.
Op het moment heb ik op deze tijd van de dag niet alle gegevens voorhanden maar zal morgenvroeg (09-04-2014) wanneer ik weer aanwezig ben op het kantoor verdere navraag doen betreffende dit geheel.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Oh ja: zojuist de " u komt op stoom award " ontvangen, vanwege mijn geplaatste berichten... U kunt wel raden waar de stoom uitkomt zeker? !!!
Erg vervelend ook dat ik op het ingevulde online klachtenformulier een automatisch antwoord krijg! Zou volgens uw site binnen 2 werkdagen persoonlijk antwoord moeten krijgen... Helaas.. In plaats daarvan: quote:

groet,

Mariska Kamp
Klantenservice KPN
Automatische reactie
Dit is een automatisch verzonden antwoord. U heeft onlangs een bericht gestuurd naar onze helpdesk. Helaas zijn we er nog niet in geslaagd u van een antwoord(reactie) te voorzien. We doen onze uiterste best om u zo spoedig mogelijk te helpen. Heeft u nog andere vragen? Kijk op klantenservice Mobiel op

Waardeloos KPN!
Beste Menno, jammer dat ik niks meer hoor van je nadat ik mijn gegevens gestuurd heb. Ben ondertussen geloof ik wel klaar met KPN. Als jullie mij geen werkende telefoon kunnen geven rest mij niks anders dan opzeggen en terug naar Vodafone te gaan.
Reputatie 5
Badge +6
Beste Jib, 

Er lijkt inderdaad iets aan de hand te zijn met het toestel maar het kan ook zijn dat er iets met de netwerkinstellingen aan de hand is. Uiterst vervelend in het buitenland natuurlijk! Ik zoek graag uit wat ik op afstand voor je kan betekenen. Zou je mij in een priv├ębericht je mobiele nummer en postcode/huisnummer willen sturen?

Terug naar fabrieksinstellingen gegaan, zonder resultaat. Naar plaatselijke SFR winkel gegaan, daar verkopen ze 1 ! simlockvrije telefoon. Het apparaat kost 20 euro, zeer primitief maar belt wel met mijn sim van KPN. Lijkt me duidelijk: weer die ***telefoon! Dan maar weer bellen straks... Smartcare? Geen vertrouwen meer! KPN? Hoop dat ze met een passende oplossing komen!
mijn verhaal: februari 2014, de batterij van mijn iphone 4s gaat erg snel leeg. Gebeld met KPN en doorverbonden met "smart-care" (1 of andere onderaannemer vd KPN die over de telefoons gaat). De telefonist van dienst doet enkele testjes en komt tot de conclusie: de batterij is kapot, actie: u krijgt een nieuw toestel. Afspraak gemaakt, wat later dan gehoopt, maar goed, tussen 1800 u en 2130 zou er iemand mijn nieuwe telefoon komen brengen. Om 2130 gaat de telefoon (die aan zijn infuus hing natuurlijk!) iemand van smart-care, of er al iemand langs geweest was bij me?Op mijn antwoord: Nee meneer, ik heb nog niemand gezien, sprak hij: oh dan komt er ook niemand meer vanavond, logistieke problemen begrijpt u? Zonder al te veel vertrouwen een nieuwe afspraak gemaakt... Deze meneer kwam wel opdagen, netjes vroeg in de ochtend zoals gevraagd bij s-c. Nadat hij mijn telefoon had meegenomen naar zijn service auto, kwam hij met een beteuterd gezicht terug: hij had mijn telefoon gewist, maar zich toen gerealiseerd dat hij helemaal geen nieuwe bij zich had! Vergeten! Tuurlijk Peppi, en nu? Ja dan maar een leenphone, hij had nog wel een oud dingetje liggen in de wagen. Grrrrr.. Geen nieuwe telefoon dus, de mijne ging volgens S-c in reparatie ( u kunt de status van uw apparaat gewoon op internet volgen ). 15 dagen duurde het voordat ik hem terug kreeg... echter was het een andere telefoon, geen nieuwe volgens mij, er zit een stickertje op de zijkant met Franse instructies. Deze telefoon is een waar feesie, na twee dagen reeds: geen bereik, na uitvoerig onderhoud met KPN waar niemand mij kon helpen ( telefoon uit, techn. di. rommelt wat, telefoon weer aan enz) ben ik gaan doe-het-zelven. Na update van de software deed ie het weer! Eureka. De batterij ging wel erg snel leeg... Bellen, smart-care, nee meneer er is niks mis met uw telefoon...Terug naar KPN waar iemand mij wist te vertellen dat ik mijn apps niet goed afsloot, dubbelklikken en naar boven schuiven uit het scherm die apps. Totaal nieuw voor mij maar het schijnt te werken, de batterij gaat wat langer mee. Weer een paar weken zorgeloos kunnen bellen, tot nu, in Frankrijk, zakentrip gecombineerd met wat broodnodige ontspanning, doet m'n telefoon het niet meer... Ga zo proberen terug naar fabrieksinstellingen te gaan? Of eerst nog eens bellen met de KPN? Waarmee dan?!
Reputatie 7
Badge +12
Als het menu ontbreekt om handmatig een netwerk mee te selecteren, dan zou je toch snel aan een probleem met het toestel denken. Mocht er niks belangrijks op staan of in ieder geval een backup zijn gemaakt, dan zou ik zeggen om het toestel toch maar eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

De technische dienst is er op zaterdag wel, echter nemen ze alleen geen gesprekken over. Ze zouden waarschijnlijk wel kunnen nakijken of er netwerk problemen zijn.

is de technische dienst op zaterdag aanwezig? ga morgen een franse prepaid kaart kopen om de kpn hulplijn te bellen. het moet niet gekker worden!
inderdaad, telefoon opnieuw opgestart
Reputatie 6
Badge +2
Er is geen storing bekend volgens de website van KPN.

http://www.kpn.com/prive/klantenservice/storingen/actuele-storingen/mobiel.htm

Telefoon is al opnieuw opgestart neem ik aan?

is er misschien een algemene storing KPN?
kan niet handmatig een netwerk kiezen, menu ontbreekt volledig
software is up to date
kan iemand mij aub helpen? ben nigal gehandicapt zonder telefoon in het buitenland...

Reageer