Gegevens van telefoon halen

• 30 juli 2015
  • 8 reacties
  • 318 keer bekeken

Hallo,

het is nu een beetje te laat om te bellen.

Maar mijn scherm is gebarsten, waardoor ik hem niet meer van vergrendeling af krijg.

Nu heb ik nergens een back-up (stom)

Kan ik naar een kpn winkel en vragen of ze het eraf willen halen voor me?

Lees veel op internet dat dat kan, maar voor ik voor niks heen ga, vroeg ik het me af.

mvg.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Dat hangt er van af wat u er af wilt hebben. Ik verwacht dat je wel je bestanden via USB er af kan halen, maar contacten en apps niet. Als je contacten gesynchroniseerd hebt via Google of ICloud dan zijn die automatisch gebackupt.

Robin
Reputatie 7
Badge +28
Beste Roows,

Een hele goede vraag die je stelt! heeft je al van antwoord voorzien, de medewerkers in de KPN winkel kunnen niet veel meer dan wat jij zelf kunt. Met een beetje 'pech' is je telefoon goed beveiligd en kunnen er geen gegevens opgehaald worden zonder dat jij de schermvergrendeling eraf haalt. Maar misschien is er iemand die meer voor je kan betekenen, dan zou je toch op de gok even heen moeten gaan. Zij kunnen in ieder geval je toestel opsturen ter reparatie. Succes!

Mijn mobiel gaat niet gerepareerd worden. Ik heb morgen een andere mobiel. Dat was goedkoper dan repareren. Ondanks dat het garantie hoort te zijn, omdat de barst spontaan is verschenen, zegt kpn dat ik hem heb laten vallen, dus alles zelf mag betalen.

Maar daarnaast. Mn foto's moeten eraf. Ik moet die echt hebben. Via usb naar pc al geprobeerd, maar dat lukt niet. Dan is de map leeg. Ook pc suite werkt helaas niet. Ik heb geen back-up of accounts gekoppeld (dropbox, google etc). Kunnen ze dat in de kpn winkel? Heb best een hekel eraan om weer terug te gaan. Ze zeiden namelijk dat ze het niet kunnen.

Vind het echt zo jammer dan kpn mij altijd laat stikken. Altijd problemen, die spontaan gebeuren, bijvoorbeeld hardware fouten, internetconnecties etc, en altijd krijg ik maar de schuld en nooit ligt het aan kpn of aan de mobiel zelf. Service van niks. Nog maar goed nadenken of ik wel ga verlengen over een half jaar.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Wat voor telefoon heb je?

Als dit een Xperia is, zou ik Sony even berichten. Zij willen nog wel eens schermen vervangen onder garantie.

De map is leeg? Heb je een iPhone? Dan zal je iTunes nodig hebben.
Heb je een Android telefoon dan kan de map leeg zijn omdat je scherm niet ontgrendeld is.

Wat je beschrijft over de service, is een van de redenen waarom ik zelf prepaid heb (van plan om naar sim-only te gaan) en geen telefoon met abonnement neem.
Bij bijna elke provider (niet alleen KPN) is de reparatie waardeloos. Altijd "dit sturen we op" en dan kan je bijna altijd dokken. Zelfs bij telefoonwinkels (niet-provider gebonden) komt dit voor.
Als je van plant bent om te verlengen (of over te stappen) zou je kunnen overwegen om een sim-only te nemen met een los toestel. Dit is vaak goedkoper.

Robin
Ik wil sowieso een abbo houden. Vind dat veel makkelijker.

Maar t-mobile had ik ook vaak problemen (nokia asha, probleem telefoon van nokia lijn denk ik) maar altijd netjes gerepareerd in een korte tijd, nooit problemen met de service gehad. Alleen met hun bereik. Vandaar overgestapt.

Ik heb een lg g2. En via usb denk ik idd omdat mn lockscreen erop zit dat ik daarom niks zie.

Ik wil nu zelfs mn mobiel hacken op de hoop dat ik mn foto's eraf kan trekken, maar kan echt 0,0 vinden over ook maar enige opties.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Is je LG vanaf de hoek gescheurd? Dit gebeurd erg vaak bij G2's wanneer deze in je broekzak zit. Je zou eventueel LG Support kunnen berichten. Als zij of je data of je scherm kunnen herstellen zou dat fijn zijn.

Helaas zou ik geen manier weten om je foto's via USB er af te krijgen, sorry!

Robin
Hij lag op tafel. Ik legde hem neer na een smsje versturen. Mn beeldscherm lichtte op, dus ik kijken, maar geen smsje, appje niks. Dus leg hem weer neer. Pak hem na ongeveer 2 uur weer op en kon hem niet van lockscreen afhalen. Dus ik tegen mn vriend: pff, mn mobiel doet moeilijk. Dus hij pakt hem van me over en hij zegt 'je hebt een kras'. Dus echt serieus spontaan.

Maar kpn houd vol dat ik hem gewoon heb laten vallen.

Ik heb nu iets gevonden, stekkertje van mobiel naar computermuis. Ofja, ene kant je opladerpikkie en andere kant usb ingang. En dan met die muis werken. Even opzoek naar dat stekkertje en kijken of dat gaat werken!

Reputatie 7
Badge +28
Ah, excuses voor de verkeerde aanname in dat geval! Je kunt inderdaad eens contact opnemen met LG, wellicht dat zij je verder kunnen helpen. Vanuit de fabrikant is alles echter zo goed beschermd dat anderen (en dus KPN ook niet) niet in je toestel kunnen zonder dat de schermvergrendeling wordt ingegeven. 

Natuurlijk zijn er vast mogelijkheden m.b.t. het hacken, alleen hoop ik dat je begrijpt dat wij vanuit KPN hier geen ondersteuning in bieden. Ik duim voor je dat het idee met de computermuis werkt.. Succes!

Reageer