Beantwoord

Geheugen uitbreiden van mobiel

  • 26 June 2020
  • 5 reacties
  • 443 keer bekeken

Mijn Nokia bevalt prima, ik wil eigenlijk geen nieuwe, maar het geheugen doet raar. Er zit standaard 16Gb op, er is extra geheugen van 32Gb bijgeplaatst. Die 16Gb is vol, maar de 32 Gb nog lang niet, toch kermt hij steeds dat er te weinig geheugen is.

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 1 July 2020, 09:55

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo @TammoOegema , bepaalde apps kun je handmatig verplaatsen naar je externe geheugenkaart om intern geheugen vrij te maken.

Niet alle apps lenen zich daarvoor en dan loop je het risico dat je interne geheugen echt volloopt en zal je óf op moeten schonen óf een nieuwe mobiel met meer intern geheugen moeten kopen.

 

Zoiets vermoedde ik al, maar ik kan zelf niet op mijn Nokia de apps verplaatsen zoals in de handleiding voor ‘normale’ Android toestellen gaat. Bij Instellingen : Apps, en dan per APP klikken doet zich gewoon niet de keuze-mogelijkheid voor om de app naar de SD-card te verplaatsen. Of doe ik wat verkeerd?

Hallo @TammoOegema , daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Misschien de handleiding of de helpdesk van Nokia, of misschien heeft Nokia ook wel een forum.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @TammoOegema. Welkom op het KPN Forum! Ik heb het even voor jou uitgezocht. Hieronder zie je hoe je apps kan verplaatsen naar jouw SD-kaart.

  • Ga naar Instellingen> Apps
  • Selecteer de app die je naar (of van) de SD-kaart wilt verplaatsen.
  • Tik op "Opslag".
  • Tik op "Veranderen"Onder" Opslag gebruikt "en ingesteld op SD-kaart (of indien nodig intern geheugen)
  1. Het duurt even voordat de telefoon de bestaande app-gegevens naar de nieuwe locatie heeft gekopieerd.

Reputatie 7
Badge +21

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Reageer