GPS uitgeschakeld , toch internetkosten in rekening gebracht

• 11 maart 2012
  • 1 reactie
  • 10086 keer bekeken

Heb vorige week een Samsung Galaxy Y met bijbehorend SIM only bellen & sms-en gekocht en in de KPN winkel een en ander laten uitleggen, oa over internet gebruik,

Hierbij is op mijn verzoek ( aangezien ik alleen WIFI wil gebruiken ) de internetoptie GPS uitgeschakeld door de jongen die mij hielp.

Later zette ik mijn telefoon aan en bleek toch internet verbinding te hebben, hierop kreeg ik een sms van KPN dat er 5 Mb verbruikt was en blijkt er bijna 10 euro in rekening gebracht te gaan worden.

Hoe kan dit gebeuren ? Moet er nog iets uitgeschakeld worden soms ? Ik zou toch denken dat als een KPN personeelslid internet voor je uitzet zoiets niet kan gebeuren ? Ik vind het ook erg vervelend dat ik juist om dit soort dingen te voorkomen naar de KPN winkel ga en dat het dan toch misgaat.

Ook wil ik dit toestel in het buitenland gaan gebruiken en dan ook alleen WIFI gebruiken - wat moet ik doen om te voorkomen dat zoiets me nog eens gebeurt  en enorme kosten oplevert ?

Ik wil er echt zeker van zijn dat ik niet per ongeluk connectie maak met het internet.

1 reactie

Badge
Beste sanD,

Vervelend om te horen!

Zou u mij het 06-nr + uw postcode/huisnummer in een privebericht kunnen sturen? Dan kijk ik wat ik voor u kan doen.

Met vriendelijke groet,

Eduard  

Reageer