Beantwoord

Hoe kan ik een unlockcode aanvragen zonder privacyschending?

• 23 maart 2012
  • 1 reactie
  • 10255 keer bekeken

Vandaag heb ik geprobeerd een unlockcode voor een GSM aan te vragen. Wat een verschil met andere providers zoals Telfort en Vodafone. Daar geef je een IMEI nummer en een e-mailadres op, om het maar even simpel samen te vatten, een paar dagen wachten en klaar ben je.

Bij KPN moet je je al je gegevens opgeven: NAW gegevens, geboortedatum, of je man of vrouw bent, je mobiele nummer (het nummer van de telefoon waarvoor ik de code wil aanvragen heeft geen mobile nummer meer) en een email adres. Dat laatste is logisch want de unlockcode moet ergens heen. De rest is totaal overbodig en dus in strijd met de wet bescherming persoonsgegevens.

Als het toestel nog geen jaar oud zou zijn kan KPN in plaats van de unlockcode de datum sturen waarop de aankoop van het toestel jarig is. Dus dan hoeft KPN niet al mijn gegevens te weten en is het toch opgelost en duidelijk. IK heb helaas wel vaker het idee dat de begrippen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid nog onvoldoende doorgedrongen zijn bij KPN.

De vraag is dus: Hoe vraag ik een unlockcode aan bij KPN zonder dat ik mijn privacy opgeef?

P.S.

1.

Ook de spellingchecker geprobeerd. Tot mijn verbazing kent die, naast andere triviale woorden, het woord "KPN" niet.

2.

Dit formum maakt gebruik van lithium.com = amerikaans = in mijn ogen een privacy schending want  amerikanen hebben niets met de privacy van buitenlanders.

icon

Beste antwoord door Eduard 26 maart 2012, 14:21

Beste hx2030,

Vervelend om te horen dat u het proces van het aanvragen van de unlockcode zo ervaart. Dit is echter wel de enige manier om de unlockcode aan te vragen. KPN gaat zorgvuldig met u persoonsgegevens om.

Met vriendelijke groet,

Eduard

Bekijk origineel

1 reactie

Badge
Beste hx2030,

Vervelend om te horen dat u het proces van het aanvragen van de unlockcode zo ervaart. Dit is echter wel de enige manier om de unlockcode aan te vragen. KPN gaat zorgvuldig met u persoonsgegevens om.

Met vriendelijke groet,

Eduard

Reageer