Beantwoord

hoe ontvang ik de puk code van mijn telefoon

• 23 februari 2013
  • 9 reacties
  • 9779 keer bekeken

mijn mobiel is geblokkeerd, hoe kom ik aan de puk code?

icon

Beste antwoord door Cornelis 23 februari 2013, 23:37

Beste gbusshoff,

Welkom op het Forum.

De informatie over en de manier waarop van het opvragen van de puk code kun je vinden via onderstaande link.

Puk Code

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste gbusshoff,

Welkom op het Forum.

De informatie over en de manier waarop van het opvragen van de puk code kun je vinden via onderstaande link.

Puk Code

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Ik heb vandaag mijn abonnement voor mijn mobieltje verlengd en een nieuw toestel genomen. Inloggen is mislukt door misverstand mijnerzijds, toestel wordt geblokkeerd. Vervolgens wordt mijn PUK-code gevraagd. Ik type mijn PUK-code in maar deze wordt enkele keren als foutief afgewezen (Ik kan toch maar een PUK-code hebben?) Wat nu? 

mvrgr

Adko

Reputatie 6
Badge +2
Het klinkt gek, maar als je de simkaart in een ander toestel plaatst is de kans groot dat het wel lukt.

Vooral Samsung heeft af en toe moeite met het accepteren van een PUK-code.

Wat moet ik concreet doen om mijn mobiel aan de praat te krijgen?

Reputatie 7
Badge +12
Elke simkaart zal een eigen unieke pukcode hebben. Deze staat iig op het kaartje waar de sim in heeft gezeten.

De PUK-code die ik heb ingevoerd staat inderdaad op het kaartje waarin de simkaart in gezeten heeft.

Ik voer PUK-code in, vervolgens wordt er naar een nieuwe pincode gevraagd en om de bevestiging ervan. En dan krijg ik pas de mededeling dat de PUK-code verkeerd is! How come?

Reputatie 6
Badge +2
Ik zou eerst even gratis 0800 0105 bellen. Even vragen of de PUK-code correct is. Als je dat kaartje nog hebt waar hij uit komt hoeft dat eigenlijk niet.

Even de simkaart uit de telefoon halen en in een ander toestel plaatsen. De kans is groot de de andere telefoon de PUK-code wel gewoon accepteert. (misschien kan de simkaart weer even in het oude toestel geplaatst worden bijvoorbeeld)

Vervolgens het simkaartje weer in het nieuwe toestel plaatsen.

Bedankt

Reputatie 6
Badge +2
Laat maar weten of het gelukt is. Is het nieuwe toestel toevallig een Samsung? Daar heb ik dit probleem al vaker bij gezien.

Reageer