Beantwoord

Huawei p20 lite. Wel verbinding WIFI maar geen toegang tot internet

Badge
Deze week Huawei p20 lite dual sim gekocht. Thuis krijg ik wel verbinding met wifi, maar geen toegang tot internet. Netwerk en wachtwoordnaam zijn bekend, Maar na invoer verschijnt dat wel wifi is maar geen toegang dus.

Vanalles geprobeerd
- Modem aan en uit.
- Reset telefoon; fabrieksinstellingen opnieuw ingesteld
- Google, allerlei instructies geprobeerd via geavanceerde instellingen wifi instellen

Alle andere apparaten in huis hebben wel wifi en toegang tot internet.

hulp zeer welkom
icon

Beste antwoord door maike brokken 24 oktober 2018, 18:25

Eindelijk opgehaald en geinstalleerd. En nu wel wifi en internet op huawei telefoon. Probleem opgelost. Dank!

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Hi Maike, welkom hier. Is dit een nieuw toestel? Heb je ook de Experiabox even opnieuw opgestart? Zou je ook het netwerk willen vergeten/verwijderen in je telefoon en opnieuw willen verbinden met je netwerk?
Badge
Dag Alex, ja het is een nieuw toestel. ik ben nu elders en hier werkt wifi+internet wel.... Netwerk vergeten/verwijderen op telefoon al geprobeerd, ook router uit en weer aan gezet. Loste het probleem niet op helaas. Andere ideeen?
Badge
Tel lijkt IP-adres niet te kunnen ophalen. Als ik het handmatig doe (via static) ontstaat wel wifinetwerk, maar kan ik internet niet op. Bij beschikbare netwerken staat bij mijn wifinetwerk dan de = (na ip-adres ophalen + heel veel codes): Network_selection_disabled_dhcp_failure=2
Reputatie 5
Badge +6
Als je je telefoon met wifi verbind door de WPS knop, werkt het dan wel? (Draadloos en netwerken » WiFi » Geavanceerde WiFi instellingen » WPS-Verbinding) druk tegelijkertijd ook op de WPS knop van je router, meestal zit die aan de zijkant. Heb je ook al eens geprobeerd om bij geavanceerde opties bij je verbinding onder IP-Instellingen DHCP naar Statisch te veranderen?
Reputatie 7
Badge +14
Nog een toevoeging op Jordy, probeer eerst de Experiabox te herstellen naar fabrieksinstellingen door het kleine resetknopje ingedrukt te houden voor circa 10 seconden.
Badge
De gedateerdheid van de Thompson speedtouch router is waarschijnlijk de oorzaak. Ik zie geen WPS knop....
Reputatie 5
Badge +6
Dat is ook wel een hele oude ja... Alex kan vast wel voor je regelen om die om te wisselen met een nieuwere versie.
Reputatie 7
Badge +14
Kan ik zeker. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Badge
Dag Alex, heb ik gedaan, voor zover ik denk wat relevant is.
Reputatie 7
Badge +14
Thanks. De omruilen gaat plaatsvinden bij een Post NL bij jou in de buurt. De Primera, Coop of Emte. Heb je een voorkeur?
Badge
Primera heeft voorkeur. Dank!
Reputatie 7
Badge +14
Top, morgen vanaf 15 uur staat het voor je klaar. Neem je huidige modem mee in een doosje samen met een ID -bewijs. 🙂 Laat je hier even weten of het met de nieuwe goed werkt?
Reputatie 7
Badge +14
Maike, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Badge
Eindelijk opgehaald en geinstalleerd. En nu wel wifi en internet op huawei telefoon. Probleem opgelost. Dank!
Reputatie 7
Badge +14
maike brokken schreef:

Dit vind ik nou fijn om te lezen. 😃 Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.

Reageer