Beantwoord

Ik kan geen PDF openen op mijn nieuwe mobiel

  • 21 November 2021
  • 9 reacties
  • 2811 keer bekeken

Hallo,

Sinds ik een nieuwe mobiel heb (Oppo A74) heb ik problemen met het openen van een PDF. Ik heb de app Adobe erop staan, hierin kan ik oude PDF's (die ik al op mijn oude mobiel had staan) openen. Als ik nu een nieuwe pfd download kan hij deze helaas niet openen. Ik krijg dan de tekst: Er is geen app beschikbaar om dit bestand mee te openen. Ik heb ook al andere apps voor het lezen van een PDF op mijn mobiel gezet. Helaas werkt dit allemaal niet. Weet iemand de oplossing?? Ik gebruik het namelijk heel erg veel voor mijn werk… 

 

Groetjes,

Monique

icon

Beste antwoord door Anonymous 26 November 2021, 14:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Monique Oude Weernink ,

Suggesties voor gratis PDF-reader apps

Er zijn in de app stores vele gratis PDF-reader apps te vinden, zoals:

 

Of : 

https://www.easepdf.com/nl/topics/android-pdf-reader-app.html

Ik heb al meerdere apps geprobeerd, maar helaas kan ik nog steeds geen pdfs openen. Als ik een pdf reader open kan hij de bestanden ook niet terug vinden in mijn mobiel. Ik de download map staan ze wel, maar daar kan ik ze niet openen omdat ze niet geopend kunnen worden. Ik kan ze daar alleen verwijderen.

 

Reputatie 7
Badge +28

Net zolang doorgaan met zoeken naar een app tot je de juiste hebt gevonden. 

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Monique Oude Weernink ,

Suggesties voor gratis PDF-reader apps

Er zijn in de app stores vele gratis PDF-reader apps te vinden, zoals:

 

Of : 

https://www.easepdf.com/nl/topics/android-pdf-reader-app.html

@Monique Oude Weernink 

Heb je inmiddels één van deze apps aan de praat gekregen? 

 

Ik vind het eerder klinken als een software fout. Of niet dan?

Reputatie 7
Badge +24

Ik vind het eerder klinken als een software fout. Of niet dan?

Een rechten kwestie. Denk ik. De pdf reader moet de rechten hebben om bij de bestanden te kunnen. Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat oudere pdf bestanden wel openen?

Ik heb een OnePlus, beetje zusjes en broertjes ondernemingen volgens mij. Bij mij geen problemen.

Ik heb al meerdere apps geprobeerd, maar helaas kan ik nog steeds geen pdfs openen. Als ik een pdf reader open kan hij de bestanden ook niet terug vinden in mijn mobiel. Ik de download map staan ze wel, maar daar kan ik ze niet openen omdat ze niet geopend kunnen worden. Ik kan ze daar alleen verwijderen.

Een app zoals een PDF-reader moet toegangsrechten hebben tot de download map. In een nieuwe telefoon of oude telefoon met nieuwe Android systeemsoftware staat die toegang standaard geweigerd voor nieuwe apps. In mijn ervaring bij b.v. nieuwe Android10 wordt er bij eerste poging gevraagd of je wil toestaan, maar die vraag is kennelijk bij de OppoA74 (nog) niet gekomen of het is al een keer geweigerd. Ik ken die OppoA74 totaal niet, maar ergens in AOSP Android kun je per app alle/vele rechten apart aan of uitzetten. Daar zou je het kunnen fixen.

 

Rechten aan- of uitzetten

  1. Open de app Instellingen. op je Android-apparaat.
  2. Tik op Apps en meldingen.
  3. Tik op de app die je wilt updaten.
  4. Tik op Rechten.
  5. Kies welke rechten de app mag hebben, zoals Camera of Telefoon.