Vraag

Instellen IP-Camera

Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik een forum gebruik, omdat ik hoop dat dit me, als laatste optie, kan helpen.

Ik heb afgelopen week een IP camera gekocht.
Merk: Kkmoon
Type: TP-C132

Nadat ik alle camera's heb opgehangen en alle draden netjes heb weggewerkt kwam het aan op het instellen van het hele systeem.
Ik heb beeld, kan bewegingsdetectie instellen etc. maar helaas wil het instellen van het internet ervan niet lukken.

Ik probeer poorten open te zetten voor de camera, maar daarin slaag ik al niet. Ik heb een Experiabox v10.

Wie kan mij helpen?

Als er vragen zijn hoor ik het graag, misschien is het allemaal niet zo duidelijk. Mijn excuses alvast daarvoor.

Mvg Björn

10 reacties

Reputatie 7
Kan je jouw camera's wel bekijken vanaf een PC, tablet of telefoon die met de Experia Box verbonden is?
wjb schreef:

Kan je jouw camera's wel bekijken vanaf een PC, tablet of telefoon die met de Experia Box verbonden is?

Nee, ik kan het op geen enkel ander scherm zien, behalve op de DVR zien, waaraan ik een scherm heb aangesloten.
Reputatie 7
Weet jij het IP adres die jouw camera op het netwerk heeft gekregen?
Heb je een Android tablet of telefoon waarmee je via wifi op jouw netwerk bent aangesloten?
wjb schreef:

Weet jij het IP adres die jouw camera op het netwerk heeft gekregen?
Heb je een Android tablet of telefoon waarmee je via wifi op jouw netwerk bent aangesloten?

Ik heb een IP adres toegewezen die nog beschikbaar was, namelijk: 192.168.2.10
Ik heb een Android telefoon die op het netwerk zit, tevens een Windows 10 laptop op hetzelfde netwerk.
Reputatie 7
Ga dan eens naar http://192.168.2.10
Krijg je dan iets van die camera te zien?
wjb schreef:

Ga dan eens naar http://192.168.2.10
Krijg je dan iets van die camera te zien?

Helaas krijg ik dan dit scherm
Reputatie 7
Heb je met de QR code die ergens in de menu's van de DVR getoond wordt al de app kunnen downloaden op de Android telefoon?

Zie dit filmpje.
wjb schreef:

Heb je met de QR code die ergens in de menu's van de DVR getoond wordt al de app kunnen downloaden op de Android telefoon?

Zie dit filmpje.

Ja, ik heb de app kunnen downloaden via de QR code. Alles ingesteld en opgeslagen, maar ook hier krijg ik geen beeld. Zowel binnen als buiten hetzelfde netwerk.
Reputatie 7
Welke app is er via die QR code geïnstalleerd?
Wat is de media poort die op de DVR is ingesteld en staat monitoring (of zoiets) aan?
Heb je dit filmpje ook bekeken?
Er zijn nog vele andere filmpjes op YouTube te vinden.
Plaats anders eens foto's van de netwerk en poort instellingen van jouw DVR.
En is het gelukt met je Klmoon want wij hebben het zelfde probleem

Reageer