Beantwoord

is hier iemand die mij kan helpen met mijn doro tel?

  • 2 October 2019
  • 19 reacties
  • 2510 keer bekeken

Hallo is hier nog iemand die mij kan helpen met mijn doro tel???

1e: Sinds een dag of drie heb ik een vervelend probleem, accu is snel leeg ( ZONDER DAT IK DE TEL GEBRUIK )
2e: Voorscherm en achterkant ( ter hoogte van camera) worden heel warm, symbolen op het scherm zijn aan te sturen maar daarna geeft het scherm niets meer weer en knippert van zwart naar oranje of blauw.
3e: Een volle accu kan zomaar in eens leeg raken zonder gebruik.
4e: ik kan mijn agenda niet meer inkijken, kan ook whatsapp niet meer lezen of gebruiken, ik kan mijn telefoon contacten niet meer inzien ( dan knippert het scherm van oranje naar zwart en weer terug in de standaard mode )

Kort om genoeg om niet echt blij van te worden, graag een goede reactie ter voorkoming van erger.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 3 October 2019, 22:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Aan dit topic toegevoegde info:
Opladen: Het batterij symbool verschijnt niet op het scherm, het geluidssignaal komt 10 min later pas, ook maakt toestel geluid terwijl er niets mee gedaan wordt, signaal van inkomende mail berichten of msn bericht.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Max, welkom terug! Wat je beschrijft klinkt niet goed. Het klinkt zelfs heel slecht. In de basis zijn de stappen voor het troubleshooten van telefoon als volgt: herstarten, resetten naar fabrieksinstellingen en opsturen voor reparatie. Herstarten is makkelijk, heb je dat al gedaan? Zo ja, heeft het enig effect gehad?

De tweede stap is dan terugzetten naar fabrieksinstellingen. Hoe je dat precies doet hangt af van het type toestel. Let er daarbij wel op dat alle informatie en bestanden (foto's) die op het toestel staan verwijderd worden. Zorg dan ook dat je daar een back-up van hebt.

Hoe lang heb je deze telefoon al? Als hij nog niet ouder is dan twee jaar (in verband met garantie) raad ik je aan er mee terug te gaan naar waar je hem gekocht hebt en hem te laten opsturen voor reparatie. Als hij al ouder is, dan kun je dat ook doen, maar dan zijn de reparatiekosten (als hij gerepareerd kan worden) sowieso voor jezelf.
Herstarten is meerdere keren gedaan, resultaat,,, niets verandert.

Resetten kan niet want dan moet ik eerst een back-up maken van de opgeslagen info, juist het maken van een back-up gaat niet ik kan niet in dat scherm komen omdat startscherm telkens terug komt en niet blijft staan waar ik moet zijn voor back-up.

Toestel type: doro 8031 black steel.

Toestel aanschaf via KPN +/- 26-11-2018 dit is gelukt i.s.m. NADIA moderator bij kpn.
Reputatie 7
Badge +30
Jammer dat herstarten niet helpt. Met wat je verder in privébericht nog schreef verwacht ik ook dat de batterij hier de schuldige is. Je hebt in dat geval twee opties.

De eerste is om het toestel aan te bieden voor reparatie. Dit kun je doen in de KPN Winkel. De collega's daar zorgen er dan voor dat het toestel wordt opgestuurd en je krijgt vanuit de winkel bericht als hij terug is. Als het defect dan onder garantie valt wordt dit kosteloos hersteld. Als dat toch onverhoopt niet zo is, dan krijg je eerst een e-mail met een kostenopgave en kun je vervolgens aangeven of je daar mee akkoord bent. Zo ja, wordt het toestel gerepareerd en dan teruggestuurd. Zo nee, dan wordt het toestel zonder reparatie teruggestuurd. Je betaalt in dat laatste geval geen reparatiekosten, maar wel €36 onderzoekskosten.

Het nadeel van deze optie is dat bij reparatie het toestel altijd terug wordt gezet naar de fabrieksinstellingen. Dus dan ben je alsnog je info kwijt.

Als dat een onoverkomelijk bezwaar is, kun je nog kiezen om zelf een nieuwe batterij aan te schaffen. Ik zie, bijvoorbeeld, dat Bol.com, deze heeft voor ongeveer €33.
Optie 1 reparatie / garantie is een hele goede optie denk ik ook aan om te doen.
Echter om in te leveren bij een kpn winkel, daar hebben wij slechte ervaringen mee, ervaring heef ons geleerd bij eerdere toestellen dat er helemaal geen reparatie / garantie stelling werd geaccepteerd door de betreffende kpn winkel medewerker. ( enkele toestellen : Nokia 6233, Nokia 6500 slide, Samsung GT-C3520, LG BL20 chocolate )

Dus blijft over om een nieuwe batterij te krijgen, die heb ik reeds besteld via ( www.batteryupgrade.nl ) internet, kosten zijn € 23.99, nu is het wachten op aflevering van het bestelde.

Ik had echter van kpn meer verwacht op de site om info over garantie / reparatie, retour sturen van defect toestellen, mogelijk staat het er wel op maar heb ik het niet gevonden.

Mijn hartelijke dank voor de conversatie en het aanhoren van mijn probleem, het geven van een aantal oplossingen, de tijd om e.e.a. uit te zoeken.
Hallo @max65 , in de regel zit op de telefoontoestellen 2 jaar garantie en op de batterij maar een 1/2 jaar.
Zoals je het nu opgelost hebt, een nieuwe batterij bestellen is volgens mij ook de enig juiste en goedkoopste oplossing.
Halo Jan-D dank voor de moeite om te reageren, kijk de uitleg nu die jij geeft over de garantie van toestellen en onderdelen zoals batterij, waren bij mij nog niet echt duidelijk, is ook niet te vinden in de bijgeleverde handleiding van de toestellen in de loop van de jaren.

Wel is duidelijk dat de medewerkers van de kpn winkels heel erg gebrand zijn op het verkopen van een nieuwe telefoon, dus over garantie / reparatie, praten zij liever niet. Deze ervaring is mij div. opgebroken om de cleam / verzoek om hulp te doen in een kpn winkel.
Hallo @max65 ,
Zie onderstaande link van Doro, de fabrikant/importeur:
https://www.doro.com/nl-nl/support/
hier kun je onder andere in de voorwaarden zien staan dat een batterij een garantie heeft van 1 jaar.
Dus als jij de telefoon inderdaad pas in november hebt gekocht bij KPN of een andere winkel en de aankoopbon kunt tonen heb je dus nog garantie op de batterij.
Volgens de voorwaarden moet je voor een beroep op de garantie je ook melden bij de winkel waar je het apparaat gekocht hebt.
Succes.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt 2 jaar garantie op je telefoon. Voor een batterij garanderen we sowieso 6 maanden, maar daarna kan je nog steeds wettelijke garantie hebben als er sprake is van fabricagefouten en dergelijke. Jan geeft een aan dat Doro daar zelf een jaar voor rekent. Dan kan je hem zeker nog inleveren voor reparatie. Het valt echter niet van te voren te zeggen of het ook onder de garantie valt. Maar, als je aanspraak wilt maken op de garantie, dan moet het toestel opgestuurd worden. Dat kan dan via de KPN winkel, zolang jij je aankoopbewijs hebt mag de collega je dit niet weigeren. Je kunt het echter ook zelf opsturen. In dat geval kun je op reparatie.kpn.com kiezen voor 'Toestel laten repareren' en dan het formulier volledig invullen. Dat print je vervolgens uit en dan stuur je het geheel op.
Erik: hartelijk dank voor deze informatie, ik heb reeds een nieuwe accu aangeschaft en het probleem bleef. dus dat was het even niet ( maar een extra accu is nooit weg als je twee dezelfde toestellen hebt )
Daarna dan toch maar de stap uit gehaald van resetten naar fabriek instelling, vooraf eerst back-up gemaakt ( 2 x ) en vingers kruisen in de hoop dat alle info terug te vinden is. ( natuurlijk kon ik die info niet meer terug vinden ) maar de tel. heeft wel al mijn contacten terug kunnen zetten en het werkt weer, jammer van de eventuele foto's die er opstonden. Toestel werkt nu weer zonder dat hij echt warm / heet wordt aan de bovenkant van het toestel. Dus ik hoop nu dat het zo blijft.
Jan-d : ook jij wordt hartelijk bedankt voor de informatie omtrent het probleem met mijn / onze telefoon s.
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te horen dat het toestel nu weer goed werkt, Max! Jammer dat het niet gelukt is om alle info weer terug te vinden.

het gaat om een doro 8031 black steel.

Mijn toestel start niet meer door.!!!!!!!!

Sinds heden morgen staat het toestel in een zoek/contact optie, een groene scherm van doro met een draaiend symbool er onder. maar doorstarten naar een wekende tel. nee dat gebeurd niet. tel uitschakelen via de aan en uit toetst werkt niet, er is geen reactie op welke drukknop dan ook, tijdens het zoeken van een verbinding wordt het toestel warm aan de bovenkant van het scherm. in het verleden zelfde soort van klacht gehad en daarvoor begonnen met een nieuwe accu ( dat heeft gewoon gewerkt tot heden morgen)

 

Zie ook "” is hier iemand die mij kan helpen met mijn doro tel ? "” *

*Admin: dubbele topics verwijderd en samengevoegd met je bestaande topic.

Reputatie 7
Badge +30

Welkom terug, Max! Vervelend dat je toestel weer opspeelt. Als je telefoon zo vastloopt kun je het beste de accu even verwijderen. Dan gaat de telefoon sowieso wel uit. Kijk of hij dan daarna wel weer wil opstarten. Als hij problemen blijft geven kun je er het beste even mee teruggaan naar de winkel. Neem je aankoopbewijs mee. Als het dan nodig is kan hij altijd opgestuurd worden voor reparatie.

Hallo erik:

dank voor je uitleg.

 

Als hij problemen blijft geven kun je er het beste even mee teruggaan naar de winkel.

Het toestel blijft met het zelfde probleem doorgaan ( dus niet werken )

Terug gaan naar de winkel van aanschaf??? zal niet zomaar gaan, het toestel is via Kpn ( Nadia ) aangeschaft, en daar van hebben we hier geen winkel.

 

Neem je aankoopbewijs mee.

Dat wil ik wel doen maar die ontbreekt aan mijn kant het is betaald via de telefoon rekening van Kpn klant, zelfs de juiste datum is niet echt zeker te krijgen. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Je kunt hem ook zelf opsturen voor reparatie, Max. Dit kan door op reparatie.kpn.com te kiezen voor 'Toestel laten repareren' en dan het formulier volledig invullen. Dat print je vervolgens uit en dan stuur je het geheel op.

Ik heb je gegevens van Nadia gekregen en daarmee even gekeken. Je hebt het toestel in april 2018 aangeschaft. Dus je zit nog binnen garantietermijn. Het aankoopbewijs voor je toestel is het nieuwe contract wat je toen bent aangegaan. Daar staat immers ook het toestel op. Om het je makkelijker te maken heb ik een kopie daarvan zojuist naar je verzonden. Die krijg je per brief, dus dat zal morgen of overmorgen binnen komen. Dan hoef je die in ieder geval al niet meer uit te printen.

He Erik :thumbsup:  top man dat jij het even hebt uitgezocht en klaar gemaakt voor mij, heel dankbaar hiervoor.

Hiermee ben ik heel veel geholpen, het reparatie gebeuren ga ik zeker aansturen, vindt het al erg genoeg om met een ander toestel met minder gemak bereikbaar te zijn voor nood gevallen. Als ik dan ook nog moet gaan voor een nieuwtoestel, is helemaal zonde van de kosten.

beste erik

 

zo juist geprobeerd  reparatie.kpn.com maar het werkt niet, moet een MERK / MODEL ingeven.

Jammer maar MERK DORO staat er niet bij dus kan ook het model niet worden weer gegeven.

Dus ik ga er nu maar even van uit dat DORO toestellen niet gerepareerd kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +30

Ai, dat is vervelend :slight_frown: Ik ga dat wel even aankaarten, maar ik denk niet dat het dan op korte termijn aangepast is. Dan kom ik toch terug op een KPN winkel. Ik zie inderdaad dat we die in je woonplaats niet hebben. Maar in Leiden wel en dat zou niet heel ver uit de buurt moeten zijn. Heb je mogelijkheid om daar heen te gaan? Wat je dan kunt doen, om zeker te weten dat ze ook even de tijd voor je kunnen nemen, is een afspraak maken. Dat kun je doen via de webpagina van de winkel hier. Scroll daar naar beneden tot je bij de blauwe knop ‘Maak een afspraak’ komt.