Kan ik op mijn Nokia Lumia een ander OS draaien dan Windows, Bijvoorbeeld Android

• 27 september 2017
  • 3 reacties
  • 1594 keer bekeken

Kan Ik op mijn Nokia Lumia een ander OS draaien dan Windows, Bijvoorbeeld Android.

De support voor veel Apps op Windows wordt stop gezet, zoals bijvoorbeeld internet bankieren wordt niet verder ontwikkeld voor Windows phones.

Gr, Th.

3 reacties

Ik heb het ook gezien dat enkele developers ermee bezig zijn en het draaiend hebben, met nog enkele probleempjes. Weet jij een URL waar ik iets kan lezen over het flashen van het Android OS.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Eigenlijk is dit niet mogelijk. Daar is de telefoon namelijk niet voor gemaakt. Theoretisch gezien in het mogelijk maar dan zal je zelf een firmware moeten flashen van bijvoorbeeld XDA.

Robin
Reputatie 7
Nee, in principe kan dat niet. Een Windows Phone is gemaakt om op het Windows systeem te draaien. De nieuwste Nokia 3,, 5 enzovoort draaien wel op Android, Windows Phone is geflopt kun je stellen. En behalve OS loop je ook tegen 2 verschillende stores aan voor apps. Android werkt bijvoorbeeld met Google play store voor Apps, play protect

Al wordt op YouTube gesteld dat het kan, er wordt gezegd o.a. in een filmpje dat men er met een groepje mensen op xda developers ermee bezig is, zou ik het je niet direct aanraden.
2e filmpje in link.

Reageer