Beantwoord

Kan niet alle apps verplaatsen naar SD kaart, waarom niet?

  • 22 June 2020
  • 8 reacties
  • 3974 keer bekeken

Via instellingen kan ik maar een minderheid van de apps overzetten op een sd kaart. Bij de andere apps verschijnt die mogelijkheid niet - wat is dit? Hoe aan te pakken?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door RBxx 29 June 2020, 12:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Andere telefoon kopen, de huidige is zwaar verouderd en ondersteunt de meeste apps niet meer.

De apps werken prima op mijn smartphone, het gaat me alleen om het verplaatsen naar de SD kaart

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @wlverweij , niet alle apps zijn geschikt om naar de SD kaart over te zetten. De app-bouwer moet daar wel rekening mee houden bij het maken.

Met een Android versie 4.x of lager werken steeds meer gangbare apps niet meer.

Ik heb hetzelfde toestel gehad tot 3 jaar terug (2017) toen was deze al verouderd en niet meer mee te werken en ZTE c.q. KPN zorgde ook al niet meer voor de nodige updates.

 

Reputatie 7
Badge +21

Met een Android versie 4.x of lager werken steeds meer gangbare apps niet meer.

Dat kan kloppen Jan, maar gelukkig is dat het probleem niet bij de topicstarter

De apps werken prima op mijn smartphone, het gaat me alleen om het verplaatsen naar de SD kaart

Helaas kunnen veel apps niet verplaatst worden naar de SD kaart, ook op sprinternieuwe, up-to-date telefoons lukt dat niet.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @wlverweij!

Ik zie dat @RBxx al uit heeft gelegd dat de mogelijkheid om naar de SD te verplaatsen afhankelijk is van hoe de betreffende app is gebouwd. Bij de ene app zal het wel kunnen, bij de andere niet :wink: Weet je zo voldoende? :slight_smile:

Ja, helaas, heb meer ruimte nodig

Reputatie 7
Badge +21

Hi @wlverweij    Android herkent twee soorten ‘ruimte’.

Het ene (geheugen) is vast en het andere (opslag) is uitbreidbaar met een SD kaart.

Helaas laten veel apps zich niet verplaatsen.