Beantwoord

Klacht

• 7 februari 2013
  • 2 reacties
  • 9337 keer bekeken

Mijn Iphone 4S 64 gb ging na precies 372 dagen stuk, De wifi deed het niet meer. servicenummer 1200 gebeld en gevraagd wat te doen daar ik het toestel destijds bij een nieuw abonnement gekocht had. Ik moest met het toestel naar een KPN winkel. Ik woon in Vught dus ik vroeg of ik naar de Pensmarkt in Den Bosch kon gaan en dat was geen probleem bij de vraag of ik nog iets moest meenemen was het antwoord dat dat niet nodig was want alles was online te raadplegen.

Bij het KPN filiaal aangekomen keek men even naar het toestel maar hij kon niks doen omdat ik de AANKOOPNOTA niet bij me had........ik vertelde hem wat de servicemedewerkster van 1200 me verteld had maar dat klopte niet volgens hem. Oké, ik baalde al een beetje maar niets aan te doen......enkele dagen later weer naar het KPN filiaal aan de Pensmarkt (moet er wel vrij voor nemen) met de aankoopnota en een andere vriendelijke jongen keek weer naar het toestel en de aankoopnota en bevestigde dat de wifi het inderdaad niet deed maar hij kon er niets aan doen want ik was bij het verkeerde filiaal ik moest naar KPN XL aan de Utopialaan grrrrrrrrr...ik werd toch wel een beetje boos nu........ik naar de Utopialaan.....daar werd het toestel weer bekeken en inderdaad de wifi deed het niet.......hij werd mee naar achteren genomen en daar werd er iets mee gedaan dat bijna een half uur duurde.....op zich niks mis mee als ie gerepareerd was in die tijd maar niets van dat alles.....De wifi zit op het moederbord en er moest een nieuw toestel komen dat zou mij € 240,00 gaan kosten omdat de fabrieksgarantie 7 dagen geleden afgelopen zouden zijn. Ik uitgelegd dat de verkopende partij 2 jaar garantie moet geven volgens nederlands en Europees consumentenrecht maar daar kon hij niks aan doen dan alleen de klantenservice te bellen. Die vertelden hem blijkbaar dat er niets gedaan kon worden. Raar want toen ik dit verhaal op twitter wereldkundig maakte kreeg ik van KPNWebcare meteen het antwoord waarom er zo moeilijk gedaan werd want u heeft toch 2 jaar garantie.......... Naar Apple gebeld en die vertelde mij hetzelfde dus maar weer in de telefoon geklommen en 1200 gebeld. Ik moest het toestel opsturen en dan zou alles geregeld worden. Dat mag ook wel als je een klant bent die alleen al voor meer dan € 1800,00 aan mobiele telefonie met dat nummer in 2012 had besteed. De telefoon volgens KPN procedure verzonden en 14 dagen later maar eens gebeld met 1200 want ik had nog niets gehoord. De weer vriendelijke meneer vertelde dat het toestel klaar was en gereed voor verzending.....ik helemaal blij want de telefoon die ik even tijdelijk gebruik is niet mijn dingen zeker niet als je zo'n Iphone gewend bent. de volgende dag werd het pakketje afgegeven en ik helemaal in mijn sas was toen ik het pakketje openmaakte en er een gloednieuwe Iphone 4s in zat. deze blijdschap was van korte duur daar dit een Iphone 4s 16GB was ipv de 64GB die ik ter reparatie opgestuurd had.

Maar weer eens naar 1200 gebeld. Ik kreeg te horen dat de 64GB niet meer voorhanden was en dat ik als service deze nieuwe 16GB toegestuurd had gekregen. Ik legde haar uit dat dat toch niet de normale gang van zaken is en dat ik het daar niet mee eens was waarop ze me vertelde dat de toon die ik aansloeg haar niet aanstond en dat ze de verbinding verbrak en tuut, tuut, tuut was wat ik nog hoorde terwijl er geen onvertogen woord was gevallen. Meteen Apple gebeld en gevraagd wat het probleem is met de 64Gb, zij vertelde mij dat voor reparatiegevallen zoals deze er wel degelijk 64 gb's voorhanden zijn maar dat die dan betaalt moeten worden dus daar zat 'm de kneep bij KPN.....wel willen ontvangen maar niet willen leveren dat waar de klant (lees consument) recht op heeft. Al met al vind ik dat er in dit geval heeeeeel slecht door KPN gereageerd word. Ben benieuwd wat de oplossing word, en hoe lang het gaat duren, een bedrijf als KPN mag dit toch niet laten gebeuren, hoe zien zij hun (goede) klanten nog???

icon

Beste antwoord door Le-Yuan 13 februari 2013, 11:24

Hoi Widdie,

Ik heb je een voorstel via een privebericht gestuurd. Graag hoor ik wat je van mijn voorstel vindt.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hoi Widdie,

Ik heb je een voorstel via een privebericht gestuurd. Graag hoor ik wat je van mijn voorstel vindt.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Reputatie 4
Badge +2
Beste Widdie,

Erg vervelend om te horen wat er is gebeurd. Om te kunnen kijken wat ik voor je kan betekenen, ontvang ik graag je telefoonnummer en postcode+huisnummer via een privebericht.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Reageer