Beantwoord

kobo aura ereader wifi problemen

  • 16 December 2020
  • 9 reacties
  • 362 keer bekeken

Goedemorgen. Ik kan met mij ereader geen verbinding maken met de WiFi en vroeg me af of ik de radio van wifi2.4 daarvoor aan moet zetten? Ik heb 2 netwerken. 1 op 5 ghz (MurphysLaw5) en 1 op 2.4 ghz (murphysLaw). Met laptop en telefoon kan ik met beide netwerken verbinden. Vandaar ook de twijfel of de radio aan moet staan.
 

 

icon

Beste antwoord door Wiliewortel 7 February 2022, 20:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @Shiefke1 , het kan zijn dat je e-reader alléén de 2,4-band ondersteunt, dat kun je in de specificaties opzoeken.

Indien dat het geval is zal je de 2.4-band moeten activeren.

 

Het gekke is dat 2.4 wel te selecteren is met laptop en telefoon. Gaat deze radio niet vanzelf aan en uit bij de experia box?

Het gekke is dat 2.4 wel te selecteren is met laptop en telefoon. Gaat deze radio niet vanzelf aan en uit bij de experia box?

Heb je het al geprobeerd? Want als de 2.4 niet verzend (radio) dan zal hij aan de andere kant ook niet zijn te ontvangen door de ontvanger. 

Ja. En ook met 5 uit en 2.4 aan doet ie het niet. Misschien ligt het aan de reader dan (oude aura)

Ja. En ook met 5 uit en 2.4 aan doet ie het niet. Misschien ligt het aan de reader dan (oude aura)

En heeft die het eerder wel gedaan. Er staan overigens wel meer problemen mee vermeld op Internet. Als je in een zoekmachine intypt “kobo aura ereader wifi problemen” worden er flink wat oplossingen gegeven. 

 

Ik ga eens googlen. Bedankt. Met kpn heeft ie het nooit gedaan volgens mij. Met ziggo wel vroeger 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Shiefke1, welkom op het forum! Is het nog gelukt je E-reader op wifi te krijgen?  Anders kijk ik ook graag even met je mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Het is niet gelukt. Maar ik denk dat het aan de reader ligt. We hebben een nieuwe gekocht (omdat we er allebei een willen) en daarmee gaat het prima. 

Ik wilde de laatste updates voor mijn kobo aura downloaden maar kreeg ook geen verbinding via WiFi. De suggesties van de Kobo website werkten niet. Uiteindelijk is het me gelukt op de volgende manier:

  • maak een Kobo account aan via je PC of tablet mocht je die nog niet hebben. (Koppel eventueel je Bol.com account met je Kobo account.)
  • log uit op je E-Reader
  • nu kon ik wél verbinding krijgen met mijn WiFi netwerk.
  • je kunt daarna kiezen via welk platform je wilt inloggen, het lukte mij niet via Google, Bol.com of Facebook, maar wél via het zojuist aangemaakte Kobo account.
  • Upload de updates (geduld….)
  • Start je Kobo opnieuw op
  • alle boeken staan er weer, maar staan op “ongelezen”.

Succes.