Beantwoord

kpn mobieltje zit vol met vaste app kan ik dat verwijderen

• 28 januari 2018
  • 6 reacties
  • 233 keer bekeken

ik wil nieuwe app op mijn kpn mobiel zetten maar mijn geheugen zit vol .
icon

Beste antwoord door PeterG 28 januari 2018, 14:06

App's verwijderen die je niet of weinig gebruikt. Veel app's gebruiken ook stroom als ze niet gestart zijn/worden. Dus weinig/niet gebruikte app's verwijderen zal ook gunstiger zijn voor je batterijverbruik.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
App's verwijderen die je niet of weinig gebruikt. Veel app's gebruiken ook stroom als ze niet gestart zijn/worden. Dus weinig/niet gebruikte app's verwijderen zal ook gunstiger zijn voor je batterijverbruik.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Sjaak, welkom terug op het forum! Peter slaat de spijker op z'n kop. 🙂 Verwijder de apps die je niet of nauwelijks gebruikt. Zo ontstaat er ruimte voor nieuwe apps.
Reputatie 7
Badge +22
Je hebt niet meer gereageerd in dit topic, Sjaak. Heb je de tip van Peter opgevolgd en andere apps verwijderd? Ik hoop dat het installeren van de nieuwe app inmiddels gelukt is. 🙂
Reputatie 7
Wat mij benieuwd; @sjaak1957 hoe groot in GB is het interne geheugen? Gaat het om een Android toestel? Misschien kun je meer informatie geven. Merk en type.
Het is een 300 serie van kpn mijn opslag is 8GB en er staan vaste apps op . Mijn geheugen zit te vol en kan daardoor niet updaten. Hopelijk heb je hier wat aan groetjes sjaak.
Reputatie 7
Bedankt voor je reactie Sjaak.

Je hebt een telefoon, 300 serie van KPN, je zegt: 8 GB intern geheugen.
Er is een werkgeheugen en intern geheugen. Combinatie werkgeheugen en processor is een combinatie om naar te kijken bij/voor een vlotte werking.

Volgens deze bron zou het 2 GB zijn. En Android 4.0 - releasedatum van mei 2013.

Ik ga voor het gemak even uit van jouw gegevens.

[ Android kan van het 8GB intern geheugen al 4GB gebruiken voor het besturingssysteem, blijft over 4GB voor apps, foto's, muziek en dergelijke. ]

Is het geheugen uitbreidbaar zijn er apps die je op de MicroSD kunt zetten, ook muziek, foto's en dergelijke.

Je kunt, zoals @PeterG al aangeeft apps uitzetten(/verwijderen.) die je niet gebruikt.
Maar zijn er apps die je wel wilt gebruiken dan scheelt het wanneer je ze niet update.
Een voorbeeld, gebruik je maps, kan het zo zijn dat er zones worden opgeslagen op het apparaat waardoor behalve de ruimte voor de app er eigenlijk extra ruimte wordt ingenomen door de zones. Zo zijn er ook andere navigatie apps die kaarten, instelling op app, op de sd zetten.

WhatsApp kun je niet verplaatsen naar de sd die moet dus op interne opslag.
Wat PeterG opmerkt klopt dus, maar er zijn factoren die verschil maken.
Een voorbeeld van mijn Nokia 5; de sd kaart KAN gebruikt worden als interne.opslag. Dus 16GB interne geheugen kan bijvoorbeeld met 32GB worden uitgebreid of je houdt het intern geheugen op 16GB en de sd als externe opslag.

Wat @PeterG schreef klopt dus maar ik wilde je iets meer informatie geven. Ik hoop dat ik je met deze extra informatie ook wat heb kunnen helpen..

Groetjes,
Dreekuh.

Reageer