lease is zeker ander woord voor misleiding

• 7 mei 2013
  • 24 reacties
  • 8018 keer bekeken

belachelijk hoe leasen werkt bij KPN

wij zijn zeer ontevreden over ten eerste: het aanbod wat je gedaan word en de verkeerde informatie vooraf en ten tweede de uiteindelijke conclusie dat leasen bij KPN dus eigenlijk gelijk staat aan diefstal aangezien je bij defect aan je apparaat geen vervangend toestel krijgt (zowieso geen vervangend exemplaar van hetzelfde soort zoals beloofd) maar dat je dan eerst eventjes moet betalen à € 579,- omdat de telefoon niet reparabel is. ( als ie wel reparabel is moet je € 239,- betalen) beide gevallen belachelijk dus. 24uurs service van smartcare betekent dus 3 dagen later. zaterdag gebeld dinsdag geholpen.

als antwoord had deze meneer ( die overigens zeer vriendelijk was en er ook niets aan kon doen ) dat we de telefoon beter hadden kunnen verzekeren dan zou het wel vergoed worden nl.

op zich een goed idee als ze dat telefonisch erbij hadden aangeboden en aangeraden!

dan had ik nu namelijk hier niks hoeven schrijven omdat er dan niks aan de hand zou zijn.

service van KPN is dus weer ver te zoeken terwijl wij net ons vertrouwen weer een beetje terugkregen.

nu dus furieus, zonder telefoon en met een duur abonnement en leaseabonnement.

ik hoop dat dit op te lossen is, klantenservice lukt dit nl niet en ik sta op het punt om van de daken te schreeuwen hoe *piep* ik de KPN op dit moment vind.

24 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Beste mara,

vervelend om te lezen dat je je misleid voelt.

Wat Smartcare betreft, je hebt gelijk. Als er gezegd wordt dat er binnen 24 uur iemand langs zal komen, dan moet dat ook worden nageleeft. Excuses daarvoor. Ik zal hierover melding maken.

Wat betreft het defect aan je toestel, wanneer dit door eigen toedoen kapot is gegaan, dan ben je zelf verantwoordelijk voor de kosten hiervan. Ik kan hier niets in veranderen.

Ik wil je adviseren om via je eigen verzekeringsmaatschappij eens te kijken of je daar een beroep op kan doen. 

Ik vertrouw erop je voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Afra

Het is een LEASE toestel dus nee dat kan niet op je eigen verzekering?!
Nog steeds zeer ontevreden over de afhandeling. Er had gewoon duidelijker moeten zijn over de mogelijkheden of eigenlijk het gebrek daaraan bij het afsluiten van zon abonnement want ieder weldenkend mens zou dan een verzekering erbij afsluiten! Mensen denken nl dat ze een vervangend toestel krijgen en dan minstens iets wat in de buurt komt van de kwaliteit die ze op dat moment hebben en dat is niet zo!
Reputatie 6
Badge +2
Hoe kom je er bij dat je €579 moet betalen omdat je toestel niet meer te maken is? 

''Je besluit dat je niet wilt betalen voor de reparatie van je toestel. Dan houden wij jouw toestel en krijg je van ons een vervangend toestel. Dit is een eenvoudig toestel, waar je wel weer mee kunt bellen, sms’en en internetten. Je betaalt dan €30 schadevergoeding voor het inleveren van een kapot toestel. Je abonnement inclusief KPN ToestelLease loopt gewoon door tot het einde van je contract''

Bron: http://www.kpn.com/prive/mobiel/KPN-SmartCare.htm

Reputatie 5
Badge +2
Beste mara,

nogmaals ik vind het erg vervelend voor je, echter kan ik hierin niks voor je betekenen.

Wellicht dat je via deze link nog een klacht in kan dienen.

Met vriendelijke groet,

Afra

Omdat dat is wat er gezegd is. De telefoon is niet meegenomen en ik heb ook geen vervanging gekregen. De vervanging zou een 3310 Of iets dergelijks worden. Wij wachten inderdaad gewoon tot het eind van de leaseperiode en leveren dan de telefoon in en we kopen zelf wel een geschikte vervanger. Het ging mij meer om de misleiding achter dit hele lease gebeuren. Maar bedankt voor je feedback.
Reputatie 1
Ik was al helemaal niet overtuigd van de lease constructie. Je bent sowieso al over de gehele gebruiksperiode de hoofdprijs voor het toestel aan het betalen.

Ik kreeg laatst voorgerekend dat ik voor een Sony Xperia Z gedurende 24 maanden iets van 20 á 25 euro per maand zou betalen. Omgerekend over twee jaar iets van 550 euro (grofweg). En daarna mág je de telefoon kopen voor een "vriendenprijsje" als je hem wilt houden, zo niet, dan heb je 550 euro betaald alleen om het toestel te gebruiken. En inderdaad... gebeurt er iets mee, dan betaal je de hoofdprijs voor de reparatie.

Zat ik eerst op het spoor van verlengen en een nieuw mooi toestel, denk ik nu eerder aan SIM-only en overstappen naar een andere provider. Als het zo moet, dan koop ik zelf wel een toestel.

Reputatie 6
Badge +2
Hoofdprijs voor je toestel?.... De lease prijzen zijn juist heel schappelijk geworden. Je bent 50 tot 100 euro goedkoper uit. Vervolgens zou je het toestel evt kunnen overnemen. Dan betaal je intotaal hetzelfde als los aanschaffen.

Iphone 5 los: €670

Iphone 5 leasen: €25x24mnd= €600

GS4 los: 650 tot 700

GS4 leasen: €25x24mnd= €600

Xperia Z los: €550

Xperia Z leasen: €19x24mnd= €456

Reputatie 1
Ik snap je redenering. Echter... gedurende de loop van het contract blijft het toestel van KPN.
Aan het einde van het contract heb je al 90% van de originele nieuwwaarde betaald, terwijl de gemiddelde waarde gedurende de loop van het contract is: (nieuwwaarde begin-nieuwwaarde einde)/2. Ruwweg voor een toestel van €600 is de gemiddelde waarde €450.
Mijn conclusie daarom is dat je uiteindelijk veel te veel betaalt. Om het nog maar niet eens te hebben over het feit dat de provider het toestel veel goedkoper inkoopt.
Maar goed... mijn bescheiden mening. ...
Mijn zoon heeft laatst een S4 van Samsung genomen met €66,00 als kosten per maand!

Hoezo goedkoop! Met de constructie van Lease is het zeker diefstal.

66 euro x 12 = 792 euro per jaar! komt uit op een Lease van 2 jaar: 1584 euro! Hoezo goedkoop?

Toestelwaarde: 649 euro!

Ook werd er een verkoop praatje in de winkel van Kpn verteld dat als er iets mis is met het toestel dat er de dezelfde dag iemand langs komt om te komen kijken of hij het toestel kan repareren of een dezelfde toestel kan omruilen. Hier wordt in de winkel niets over kosten gepraat.(dit geld ook als je geen verzekering neemt volgens de verkoper!)

Met andere woorden met Lease ben je gewoon een héél stuk duurder uit!!

Reputatie 1
Precies....

En omdat KPN over de gehele looptijd eigenaar blijft van het toestel, mag zij bepalen wáár er gerepareerd wordt.... met de bijbehorende kosten.

Tegen mij werd over de telefoon inderdaad ook letterlijk gezegd: "en als er iets met de telefoon is, krijgt u binnen 24 uur een zelfde(!) toestel en wordt uw toestel gerepareerd". Er wordt met geen woord gerept over de kosten van de reparatie. Het is geen liegen, maar het is wel weglaten van essentiele informatie. Eerlijk is eerlijk: is had het ook niet gevraagd, maar niet zeggen dat de kosten van de reparatie voor de gebruiker zijn is niet netjes.

Reputatie 6
Badge +2
Sorry hoor mars10, wat je zegt slaat nergens op..

De S4 is €25 per maand in de lease. €25X24mnd= €600 voor je toestel in twee jaar.

Los is het toestel 650. Leasen is dus goedkoper hetzij niet veel.

Voor 66 euro per maand heeft je zoon een forst abonnemet met veel internet en bel min anders kom je niet op zo'n bedrag. http://mobiel.kpn.com/bestellen/samsung-galaxy-s4-zwart

Reputatie 6
Badge +2
MaHa je mag je toestel ook laten reparen bij een extern bedrijf. Dure reparatie via KPN is dus niet nodig. Als de externe partij de defecte onderdelen op de juiste wijze vervangt is er niets aan de hand.

Reputatie 1
@jeroen470:

Ok, als dat zo is, had ik het verkeerd begrepen.

Dus het gaat als volgt:

1) toestel kapot

2) ik bel KPN en krijg binnen 24 uur eenzelfde vervangend toestel

3) ik breng zelf mijn kapotte telefoon naar de reparateur die ik uitkies

4) zolang de telefoon niet gerepareerd en terug is, blijf ik van het leentoestel (precies hetzelfde model) kostenloos gebruik maken

5) zodra ik mijn "eigen" toestel terug heb van de reparateur en heb vastgesteld dat het weer werkt, bel ik KPN en komen ze het leentoestel weer ophalen

Kun jij, of beter nog, kan iemand van KPN dit bevestigen?

Dan zou het systeem inderdaad iets beter werken dan ik me nu voorstelde.

MaHa

Reputatie 6
Badge +2
Ik ben ook benieuwd of kpn dit hier kan bevestigen. Ik heb het zelf vernomen van iemand binnen kpn en dan heb ik het niet over een winkelmedewerker of klantenservice.

Misschien interessant:

http://kpnmobile.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/9419/session/L2F2LzEvdGltZS8xMzY4NDQ0MTUxL3NpZC9JVVQtZDRxbA%3D%3D#2

''In welke staat moet ik mijn toestel inleveren?''
Met het toestel moet je nog kunnen bellen. Krassen en normale gebruikerssporen maken niet uit. Als je met het toestel niet meer kunt bellen, betaal je een schadevergoeding van €25.

''Wordt een toestel met jailbreaking geaccepteerd?''
Ja, dit toestel wordt geaccepteerd en er wordt geen schadevergoeding voor in rekening gebracht.

Reputatie 1
Ik neem aan dat onder "jailbreak" ook "rooten" valt..... ;)

Beste Jeroen,

Ik weet niet waar jij de 2 jaar 25 euro vandaan haalt maar de eerste 8 maanden betaal je 25 euro daarna 66 euro per maand (dus 8 x 25 = 200 euro + 16 x 66 =  1056 euro = totaal 1256 euro!)

Dus met andere woorden, je kunt er voor die prijs 2 van die toestellen kopen!

Terwijl de waarde van het toestel daalt.

En dan mag je na afloop voor een "vriendenprijsje" het toestel kopen, terwijl het toestel al is afgeschreven!

Dit wordt niet in de winkel van Kpn vermeld.

Ze vertelen dat je ook zonder verzekering gebruik kan maken van de dienst 24 - uurs dienst.(bij je thuis komen kijken of ze het kunnen repareren zo niet een dezelfde toestel te leen)

En dit alles zonder te hoeven te betalen!(ik heb het aan verschillende Kpn medewerkers gevraagd!)

Reputatie 6
Badge +2
Die €66 is opgebouwd uit de GS4, X-aantal bel min per maand en een X-aantal MB's per maand.

Bijvoorbeeld:

GS4: €30

250 bel min €20

1000 MB €16

Totaal per maand: €66

Dat zijn dus 3 componenten waardoor je op €66 uitkomt.

Je zoon kan via www.mijnkpn.com elke maand de hoogte van de bel min en mb's aanpassen. Ook naar beneden zodat het goedkoper wordt 🙂. Na de 8 mnd voor €25 kan hij dus eventueel de bundels verlagen zodat hij niet op €66 uitkomt

Reputatie 6
Badge +2
Even over je begin post

Hoe stuk is het toestel eigenlijk? Wat kost het als KPN het toestel maakt? Al geïnformeerd wat het kost om het toestel te laten maken bij een externe partij? Als je in Amsterdam woont zou je ook is langs de officiële Apple store kunnen gaan om te informeren.

Optie 1: Toestel laten maken op eigen kosten.

Optie 2: Toestel niet laten maken. Je betaald dan €30. Je krijgt een (simpel) bel, sms en internet toestel. 

Lease is de nieuwe oplichting van KPN.

Er wordt verteld binnen 24 uur hetzelfde toestel ook bij diefstal of schade.

Echter komt hier in de praktijk totaal niets van terecht en verschuilt KPN zich achterlei allerlei maffia voorwaarden.

Jeroen470

Helaas kan ik niet meegaan in jouw voorstelling van de prijzen.
Ik "kon" een 2 jarig ABO nemen met een iPhone 5. Eerste 9 maanden voor 25€ per maand daarna plm 68€ per maand tot einde contract. Dus 9x25+15x68=1245€. Kwam er later pas achter dat ik dus TWEE iPhones had kunnen kopen voor dit geld. Zodra ik in juni kan verlengen/ overnemen vraag ik wat ik moet bijbetalen. Dat scheelt in ieder geval 6x68€ = 408€ ! Min het "overname" bedrag. Waar tegen mij niks over werd verteld toen ik hierna vroeg wat er met t toestel ging gebeuren na t contract. " dan is het van u " werd er gezegd. Jammerrrrrrr
Reputatie 6
Badge +9
Tuurlijk is lease duurder dan zelf kopen, jeetje mensen waar zit jullie verstand..... Typisch hollandsch gedrag dit bah.

Als lease goedkoper was dan aanschaf dan reed toch 90 procent van NL ook in een leaseauto?

Dat de leaseconstructie inmiddels is afgeschaft zegt genoeg, het liep niet goed. Dat je OOOOOK nog moet betalen na afloop is toch ook logisch, je huurt iets dan is het niet ineens van jou...

En mensen die gaan rekeninen ja ik betaal bla bla ervoor, halen vaak niet eens het abbonementsgeld eraf....

Idd 6 maanden van tevoren verlengen is een kleine pleister op de wonde.

Last **bleep** not least, ik hoor niemand over het feit dat als ik een Galaxy S5 bij een abbonement neem ik zonder familievoordeel 45 euro kwijt ben, sim only kost zo'n zelfde abbonement ik meen 16 euro per maand. (45-16)x24= 696 euro. Dan betaal je je toestel toch ook ruim. Maar nee daar hoor je mensen niet over want dan krijg je het GRATIS bij je abbonement.... Als je dan zo azijn pist doe het dan ook bij de constructie die al jaren gebruikt word, dan betaal je ook indirect je hele toestel zelf. ;)

Sveld,

Dat ben ik inderdaad vergeten. Neemt niet weg dat er enige vorm van misleiding blijft.
Maar in ieder geval bedankt voor het reageren. Zodat ook andere niet tevreden kpn bellers dit kunnen lezen.
Reputatie 6
Badge +9
Ben idd wel met je eens dat er destijds werd gezegd xx procent van de aanschafwaarde na afloop aftikken.

Dat het later iets anders werd, of dat het al dan niet bewust verkeerd is voorgelicht is voor de leasers zeker zuur.

Reageer