Lease toestel overnemen??

• 5 april 2014
  • 7 reacties
  • 4192 keer bekeken

Ik heb eind maart mijn abbonement verlengd bij kpn.

Alvorens ik dit ad verlengd heb ik zowel in de shop als via de klantenservice geinformerd wat de kosten zouden zijn van het overnemen/kopen van het leasetoestel.

Hier wet mij beide keren verteld dat dit ongeveer 15% van de dagwaarde (de niewprijs ligt nu rond de €400,- , de 2de hands dagprijs rond de €200,-) zou zijn wat zou uitkomen op rond de €30-€60.
Niks blijkt minder waar ik krijg een brief dat ik €134,50 moet betalen voor het toestel, waar dit op gebasseerd is en hoe ik het kan nakijken staat nergens vermeld!

Ik heb mijn contract verlengd naar een simonly in de veronderstelling dat ik tussen de €30-€60 kwijt zou zijn om het toestel over te nemen (dit naar aanleiding van de toezegingen door kpn medewerkers). Maar naar nu blijkt ben ik eigenlijk nog meer kwijt dan dat ik het contract had laten doorlopen. Ik vindt dit echt schandalig en voel me voorgelogen.

Waar kan ik terecht om deze gang van zaken aan te kaarten?
Op de kpn website (hoe toevallig ook) is alles betreffende het overnemen van leasetoestellen verwijderd?

Waarom betalen Hi en telfort lease abonementen een veel lager bedrag om het zelfde toestel over te nemen, dan een klant van KPN die per maand meer betaald?

Wat denkt kpn hier aan te doen?

mvg,

7 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Beste smokingndutch,

Het overnamebedrag is gebaseerd op de geldende tweedehandswaarde op het moment dat je kiest voor overname en wordt maandelijks bepaald. Deze verschilt per toestel en is afhankelijk van het moment waarop je het toestel overneemt.Het definitieve overnamebedrag wordt bepaald op het moment dat je de retourenvelop hebt ontvangen.

Bij de klantenservice en ook in de shop zouden ze je, zeker wanneer je hebt geinformeerd tegen het einde van het contract, niet alleen een percentage moeten kunnen geven maar ook een indicatie van het overnamebedrag.  Op welk moment heb je hier navraag over gedaan? Ik ontvang graag in een privébericht jouw gegevens en een verdere toelichting van je. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +11
Beste smokingndutch,

Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega Menno om een oplossing te vinden?

We horen het graag van je.

Met groet,

Cornelis

kan iemand mij vertellen waar ik de knop 'toestel overnemen'  kan vinden in mijnkpn?

heb een brief ontvangen met het overnamebedrag...

Reputatie 7
Badge +24
Beste Harald123, 

Normaliter zou je die moeten zien in MijnKPN. Ik ga er een melding van maken dat dit dus op dit moment niet zichtbaar is. Wil je je toestel overnemen of juist inleveren? Beide kan ik voor je in orde maken 🙂  Wil je me laten weten in een privébericht wat je keuze is, wat je 06-nummer, postcode, huisnummer en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer zijn, ter verificatie? 

Met hartelijke groet, 

Cindy
Hallo lo lo lo lo lo? Ik heb nu TWEE privéberichten naar jullie gestuurd. Zijn jullie open? Probeer het zo wel via twitter...
Reputatie 6
Badge +12
Hallo Harald,

Wat vreemd dat je nog geen antwoord hebt gehad op je privéberichten.  :( Ik heb een melding doorgezet naar mijn collega’s van mobiel om dit zo snel mogelijk op te pakken.

Nienke

Reputatie 3
Badge +1
Hallo Harald, 

Om te voorkomen dat we dingen dubbel doen: heb je via Twitter reeds een antwoord gekregen op je vraag? Zo niet, dan mag je mij een privébericht sturen met de gevraagde gegevens. Ik ben vanavond aanwezig. Mijn collega Cindy is donderdag weer aanwezig. 

Met vriendelijke groet, 

Heine

Reageer