Lumia 950, wanneer te bestellen?

Beste, 

krijgt KPN een abonnement met de nieuwe Lumia 950? Zo ja, wanneer kunnen wij dit verwachten?

Groet,

Wesley

Admin: onderwerp aangevuld i.v.m. vindbaarheid. 

19 reacties

Reputatie 7
: als ik kijk naar de bestelpagina waar het merk Microsoft en het besturingssysteem Windows Phone (dat er vroeger nog wel tussen stond) helemaal ontbreken, vrees ik het ergste. Bij Nokia staat nog wel de Microsoft Lumia 640 vermeld, maar dat is ook echt de enigste Windows telefoon op de KPN site.

Bij belsimpel staan zowel de 950 als de 950 XL al wel genoemd, met als status "Future". De 640 XL (die KPN ook niet heeft) van mijn vrouw komt daar ook vandaan, gewoon met een KPN-abo.

Op de Nl Microsoft Store pagina kun je je e-mailadres 8erlaten zodat je een melding krijgt zodra het toestel in Nederland leverbaar is.

Reputatie 7
Badge +27
Beste Wesley,

Dit is een hele goede vraag! Ik zie dat al wat speurwerk voor je heeft gedaan, waarvoor dank! Op dit moment is nog niet bekend wanneer het toestel in Nederland leverbaar is, naar verwachting zal dit eind november, begin december zijn. Of en wanneer wij het toestel gaan leveren, is helaas nog helemaal niet bekend. Ik adviseer je om de website in de gaten te houden, zodra we dit weten, zal het daar namelijk gepubliceerd worden.

Je mag natuurlijk ook via een externe partij, zoals hierboven bijvoorbeeld Belsimpel wordt genoemd, verlengen met een KPN abonnement als zij het toestel eerder aanbieden. Je kunt dus die websites ook in de gaten houden. Weet je zo voldoende?

Zo weet ik wel even voldoende inderdaad, afgaande op het huidige aanbod Windows Phones heb ook ik de vrees dat de L950 er niet komt. Ik vind het wel jammer dat KPN zo weinig van Windows Phone heeft, dat is gewoon een gemis in het aanbod. Ik mag voorlopig nog (april pas) niet verlengen, maar als ik het zo hoor kan ik dus prima voor die tijd ook de telefoon los aanschaffen en mijn abonnement gewoon door laten lopen. Daarmee is mijn vraag dus beantwoord.

Reputatie 7
Je mag een half jaar voordat je contract afloopt al verlengen. Dus als je contract in april afloopt mag je binnenkort al verlengen. Als anderzijds je contract volgend jaar oktober pas afloopt mag je inderdaad pas in april verlengen. Mijn contract loopt in december af, dus met een beetje geluk kan ik de 950 of de 950 XL voor Kerst nog hebben. Hoewel, ik vind de 950 geen volwaardige vervanging van mijn huidige 1020 (met 41 MP en RAW-fotoformaat). Daar moet ik de komende tijd nog eens ff goed over nadenken.

Reputatie 7
Henk2304 schreef op 8 okt '15 om 14:38u

: als ik kijk naar de bestelpagina waar het merk Microsoft en het besturingssysteem Windows Phone (dat er vroeger nog wel tussen stond) helemaal ontbreken, vrees ik het ergste.

Inmiddels is Nokia als merknaam vervangen door Microsoft, verder is er niets veranderd.

Reputatie 7
 Ik heb m'n 950 XL inmiddels besteld bij belsimpel.nl. Let op: bij de bestelling wordt je gewezen op de noodzaak van een nano-simkaart. Als je die nog niet hebt (ik niet) moet je die erbij bestellen (€ 6,50, de website helpt je daarbij). Levering vanaf 3-12 :manindifferent:

Reputatie 7
Badge +27
Leuk, Henk! Als aanvulling: je was er nog niet mee bekend dat je via MijnKPN een gratis nieuwe simkaart kunt bestellen? Dat scheelt je voor een volgende keer weer €6,50! Misschien kan je er nog even achteraan mailen dat je geen nieuwe sim wilt? Ook een tip voor jou , mocht je hem inderdaad via een externe partij willen kopen. 

Reputatie 7
_ schreef op 30 okt '15 om 13:57u

Leuk, Henk! Als aanvulling: je was er nog niet mee bekend dat je via MijnKPN een gratis nieuwe simkaart kunt bestellen? Dat scheelt je voor een volgende keer weer €6,50! Misschien kan je er nog even achteraan mailen dat je geen nieuwe sim wilt? 

Ja daar was ik eigenlijk wel mee bekend, maar het was met toch ff ontschoten. Ik heb inmiddels contact gehad met belsimpel.nl en zij hebben de bestelling van de SIM-kaart inmiddels geannuleerd. Ik krijg het bedrag terug. Zorg jij nu voor een nieuwe nano SIIM-kaart of moet ik daar ff voor bellen?

Reputatie 7
Badge +27
Ik heb er één voor je besteld! Als het goed is, woensdag in huis. 

Reputatie 7
Marcia_ schreef op 2 nov '15 om 13:48u

Heel mooi, dank je wel! :manvery-happy:

Reputatie 7
 schreef op 2 nov '15 om 13:48u

Klopt, ik had 'm zelfs dinsdag al! Nu het toestel nog, maar daar kun jij niets aan doen, tenzij je ook contacten hebt bij Microsoft :manwink: . Nogmaals mijn dank :manvery-happy:!

Inmiddels twee weken verder. Is er al meer bekend bij KPN over de beschikbaarheid van de Microsoft Lumia 950?

Reputatie 7
Volgens belsimpel.nl is de levertijd ongeveer 2 weken (ook van de 950 XL); hoe dat bij KPN zit weet ik niet. Verder heb ik gelezen dat AT&T in de VSA gisteren met de uitlevering van de 950 begonnen is (nog niet van de XL). 

Reputatie 7
Badge +11
Net ook besteld bij Coolblue met een KPN abonnement (verlengen) 🙂 Komt de 26e binnen.

Reputatie 7
Die van mij heeft bij belsimpel.nl nu de status "Op voorraad en alvast voor je gereserveerd" en "De abonnementsaanvraag wordt verwerkt bij de provider". Kortom het lijkt erop dat KPN aan zet is. En dan zal hij één dezer dagen wel een keer afgeleverd worden, hoop ik.

Ik heb maar besteld bij PDA Shop, zijn daar nu al binnen en wordt morgen al geleverd! Van KPN niet eens een normale reactie gekregen. Beetje ingeslapen boel voor mijn gevoel.

Reputatie 7
jornt74 schreef op 25 nov '15 om 16:39u

Ik heb maar besteld bij PDA Shop, zijn daar nu al binnen en wordt morgen al geleverd! Van KPN niet eens een normale reactie gekregen. Beetje ingeslapen boel voor mijn gevoel.

Dat weet ik niet. KPN heeft volgens mij niet of nauwelijks belangstelling voor Windows of meer algemeen voor Microsoft-producten, maar daarin staan ze helaas niet alleen. Het is allemaal Android en iOS wat de klok slaat. Anderzijds heeft KPN voor Windows 8/10 (zelfs voor Windows Phone en Windows 10 for phones) nog een aantal apps (o.a. iTVOnline, maar die helaas niet voor smartphones en MijnKPN, en die dan weer alleen voor smartphones). Kom daar maar eens om bij Ziggo.

Reputatie 7
Badge +27
Hey ,

We zijn er wel, maar hebben het helaas wat drukker i.v.m. de storing afgelopen weekend! Hier nog steeds niet bekend of en wanneer wij het toestel gaan leveren, dus goed dat je hem via een externe partij hebt besteld. Dan weet je in ieder geval zeker dat je hem z.s.m. krijgt. 

Ik wens jullie allen veel plezier met het toestel!

Reputatie 7
Marcia_ schreef op 25 nov '15 om 22:04u

Hey @jornt74,

We zijn er wel, maar hebben het helaas wat drukker i.v.m. de storing afgelopen weekend! Hier nog steeds niet bekend of en wanneer wij het toestel gaan leveren, dus goed dat je hem via een externe partij hebt besteld. Dan weet je in ieder geval zeker dat je hem z.s.m. krijgt. 

Ik wens jullie allen veel plezier met het toestel!

Zowel de 950 als de 950 XL staan inmiddels ook op de KPN site :manvery-happy:

Reageer