Vraag

melding op gsm KPN 400

• 29 oktober 2017
  • 18 reacties
  • 482 keer bekeken

op mijn KPN400 toestel verschijnt sinds een aantal dagen de melding HET TYPE WORDT NIET ONDERSTEUND. H
MIJN BATTERIJ LOOPT SNELLER LEEG LIJKT HET.
WAT IS ER AAN DE HAND

18 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi @vonkelsje1953
Hoe krijg je deze melding? Wat doe je bijvoorbeeld als je deze melding uitlokt? Open je een specifieke app?
Hallo Chris nee hoor, haal hem uit de slaapstand. Bijv. om te kijken of er een whatsapp bericht is.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Vonkelsje, welkom op het forum! Dat is een vreemde melding. Deze zie je altijd als je hem dan uit slaapstand haalt? Ook op andere momenten? Gaat de melding vanzelf weg, of kun je hem wegklikken? Heb je de telefoon al eens opnieuw opgestart?
Hallo Erik_ zolang het toestel aan is komt de melding steeds terug. Ik kan het niet aanklikken. Ben in de KPN winkel geweest maar daar kan ook niemand mij vertellen wat er aan de hand is. Weet het ook niet meer.
Els
Reputatie 7
Badge +30
Heb je een foto van de melding?
Heb je recentelijk een SIM- of SD kaart vervangen?

Robin
Hallo RobinFlikkema. Nee ik heb niets vervangen. Geen nieuwe apps. Hierbij een foto.
Groet Els
Reputatie 7
Badge +10
Sorry dat ik niet meer heb gereageerd, zit al eventjes na te denken wat deze melding nou probeert te vertellen.

Zou je het toestel is naar de Engelse taal willen zetten en dan deze melding proberen uit te lokken? Ik ben benieuwd wat de Engelse foutcode is. Misschien is deze wat duidelijker in wat het toestel probeert te doen op het moment dat het toestel uit de slaapstand gehaald wordt. Hoop niet dat die het woord type blijft weergeven. Een type is een breed begrip en kan dus van alles betekenen.

Mocht die niks weergeven, of hetzelfde verhaal, dan moeten we maar even verder kijken wat nou de oplossing kan zijn.
Reputatie 7
Badge +27
Hmmm, ik kan het nog niet plaatsen. Je had geen nieuwe apps geïnstalleerd zei je. Heb je misschien een bestand gedownload dat de telefoon in de achtergrond probeert te openen?
Hallo ChrisWissink
In het engels is de melding dus ook the type. Schiet niet op.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo ChrisWissink
In het engels is de melding dus ook the type. Schiet niet op.

He verdorie, maar we konden het altijd proberen.
Verschijnt deze melding echt random na het ongrendelen van het toestel? Of druk je nog ergens op waardoor deze melding tevoorschijn komt.

Als het echt direct bij het ontgrendelen gebeurd durf ik het ook echt niet te zeggen verder, want kan de melding ook nergens terugvinden/reproduceren. Misschien dat @RobinFlikkema of @Erik_ nog tips heeft?
ChrisWissink, bedankt voor de moeite. Ik weet wel dat ik in ieder geval dit abonnement niet ga verlengen. Ik wil ook een ander toestel want daar was ik toch al niet blij mee.
Bedankt, Els
Reputatie 7
Badge +10
ChrisWissink, bedankt voor de moeite. Ik weet wel dat ik in ieder geval dit abonnement niet ga verlengen. Ik wil ook een ander toestel want daar was ik toch al niet blij mee.
Bedankt, Els

Hoelang heb je dit toestel/abonnement al? Want je mag altijd 4 maanden voor je contract bij KPN afloopt een nieuw toestel uit zoeken die wat meer vertrouwen kan geven. Er is genoeg keus ook voor de mensen die minder zware eisen aan telefoons hebben. 😉
Reputatie 7
Badge +27
Ik denk dat het inderdaad beter is om te denken aan een nieuwe telefoon. Als ik ook kijk naar de specificaties van de KPN Smart 400 dan zie ik dat dit nog een Android 4 toestel is. Ik verwacht niet dat hij in de afgelopen tijd updates heeft gekregen naar hogere versies van Android. Android versie 4 is toch al echt verouderd.

Ik zie hier dat je een sim only contract bij ons hebt. De contractstermijn daarvan eindigt begin december. Je zou kunnen verlengen met een nieuw abonnement met toestel. Het nieuwe abonnement gaat dan in december in, maar het toestel krijg je gelijk. Als je wilt kan ik met je kijken hoe de nieuwe abonnementen vergelijken met je huidige abonnement.

Wat toestel betreft zou je eens bij een KPN winkel langs kunnen gaan. Je kunt daar dan wat toestellen bekijken en uitproberen. Een aantal goede, betaalbare, modellen zijn bijvoorbeeld de Samsung Galaxy J3 2017 (€192), de Samsung Galaxy J5 2017 (€240) of de LG K10 (€168).

Alternatief kun je ook los een toestel kopen. Dit kan in de KPN winkel, maar ook zeker bij een andere aanbieder. Het staat je dan verder vrij om je huidige abonnement te laten doorlopen, verlengen met een nieuwe sim only of over te stappen als je zou willen.

Heel veel dank voor alle reacties. Fijn dat jullie zo meegedacht hebben. Helaas isver geen oplossing. Ik heb vandaag een nieuw sim only abonnement afgesloten .
Iedereen fijn weekend. Els. Bestemd voor:

https://forum.kpn.com/members/erik-135981
https://forum.kpn.com/members/chriswissink-234520
https://forum.kpn.com/members/robinflikkema-159647
Reputatie 7
Badge +10
Hallo Els,
Je bedoeld het abonnement verlengd? Met sim-only blijf je het huidige toestel houden. 😉.
Welk toestel is het geworden?
@ChrisWissink
Nee hoor, voor mij geen Kpn meer. Alles in een bij ziggo.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Els,
Ik volg het allemaal niet meer. Je hebt problemen met je telefoon en je contract overgezet naar vast internetpakket ? Dat staat totaal los van elkaar. Het toestel probleem gaat niet worden opgelost door je overstap naar Ziggo, omdat mobiel en internet totaal geen connectie hebben met de melding die je hebt gemaakt.

Naja de keuze is gemaakt. Veel plezier bij Ziggo. 🙂.
Reputatie 7
Badge +18
hmmmm

Reageer