Moet pukcode invoeren, maar lukt niet

  • 15 september 2017
  • 1 reactie
  • 2596 keer bekeken

SCHRIKKEL nieuw

Mijn kpn smart 400 ging bij een nieuwe start zonder waarschuwing in de "noodoproep" stand.
Overleg met KPN leidde niet tot een oplossing. Vandaar deze oproep!
Als ik de telefoon weer opstart krijg ik een "simkaartje te zien" met daaronder een regel waar de PUK code moet worden ingevuld; na enter weer een regel waar gewenste pincode moet worden ingevuld en daarna nog een keer mijn pincode (4 cijfers). Ik ga er vanuit dat dit mijn pincode voor dit toestel is. Weer enter en dan verschijnt er een zwarte balk en houdt het op
Ik kreeg ook al een keer de melding ""simkaart geblokkeerd".
Wat is de oplossing?
Groet Schrikkel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +27
Ha @Schrikkel, welkom! Goed dat je je hier meldt. Normaliter voer je dan je pukcode in, gevolgd door twee keer een nieuwe pincode. Dus niet degene die je al had, maar een hele nieuwe. Daarna moet je er weer in komen. Gek dat dat bij jou niet lukt. Of je pukcode is niet juist, of je geeft je oude pincode in. Als je 10 keer dit proces herhaalt, maar niet verder komt, wordt de hele sim vergrendelt en moet er een nieuwe simkaart aangevraagd worden.

Reageer op mijn privébericht en ik kijk waar het mis gaat!

Reageer