Na ruim 15 jaar 06 nummer kwijt

  • 21 augustus 2014
  • 17 reacties
  • 1094 keer bekeken

Ik ben erg teleurgesteld in de KPN. Ik heb al ruim 15 jaar een mobile telefoon met prepaid. Deze telefoon heb ik voornamelijk om gebelt te worden en gebruik te maken van de gratis services via internet zoals Whatsapp. Sinds vorige week heb ik geen aansluitinng meer. Zonder enige vooraankondiging is mijn 06 nummer buiten werking gesteld.

Via het klachtenkompas van de consumentenbond heb ik een klacht hierover ingediend. Vandaag telefonisch contact gehad met een medewerker van KPN. Het maximale wat gedaan kon worden was een geld bedrag als compansatie voor het verloren beltegoed. Mijn 06 nummer kon ik niet meer terug krijgen. Er kon niet echt worden uitgelegd waarom dit niet zou kunnen. Zelf heb ik mijn twijfels hierover.

Het enige wat mij werd verteld was dat ik binnen 6 maanden mijn beltegoed moet opwaarderen of een betaalde oproep of sms doen. Wanneer je hier niet aan voldoet vervalt je 06 nummer.

Dat dit antwoord van de KPN medewerker mij verraste mag blijken uit de informatie die ik vond op de website van KPN.

kpnmobile.custhelp

Het prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is wel 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Er staat niet dat het een betaalde oproep moet zijn oid. Er staat letterlijk dat het beltegoed onbeperkt geldig is met als voorwaarde dat er een keer per zes maanden gebruik wordt gemaakt van de mobile aansluiting.

Mijn mobile aansluiting gebruik ik zeker wel zes keer op een dag.

Weet iemand een oplossing ?


17 reacties

Reputatie 7
Badge +12
De rest van de tekst die u quote is:

Beltegoed 6 maanden niet gebruikt

Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je beltegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

  • Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en, internetten etc.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.
Niet om flauw te doen, maar het staat er wel met daarbij ook de melding dat het niet mogelijk is om het nummer terug te krijgen.

Ik doe ook niet flauw, maar er staat aansluiting. Onder aansluiting versta ik het gebruik van de mobile telefoon.

Reputatie 4
Badge +1
Zodra je het nummer niet meer gebruikt worden er nieuwe abbonementen van gemaakt.

Ik ken meerdere mensen die een gerecycled nummer hebben, de eerste paar maanden word je dan vaak gebeld door mensen die jou niet zoeken.

Reputatie 1
Badge
Hey allemaal,

In de voorwaarden lees ik ook niets over het gebruikmaken van een betaalt gesprek. 

Heb je al gebeld met KPN klantenservice? Als jouw nummer nog niet is uitgegeven zou jij het nummer absoluut terug moeten kunnen krijgen. 

Geniet van het leven!

Alexander van Dijl

De Klantenservice Specialist

Reputatie 7
Badge +12
Het staat wel op de site hier en daarbij ook in de tarieven lijst van de prepaid.

Reputatie 1
Badge
Hey allemaal,

Nog altijd lees ik niet dat het gaat om een betaalt gesprek. Een gratis gesprek zou (zo lees ik in de voorwaarden) ook mogen.

Een binnenkomend SMS bericht of telefoontje is (volgens de voorwaarden) ook voldoende.

Zou je het mij uit willen leggen als jij het anders leest?

Geniet van het leven!

Alexander van Dijl

De Klantenservice Specialist

Reputatie 7
Badge +12
"Het mobiel prepaid tegoed is onbeperkt geldig, zolang je in elk geval één keer in de 6 maanden belt, sms't, mobiel internet gebruikt of opwaardeert"

Er staat niet dat je gebeld wordt of sms ontvangt ;)

112 bellen is  ok? Heb je dan voldaan aan de voorwaarde?

Reputatie 1
Badge
Klopt, er staat ook niet dat je moet bellen, SMSen of wat dan ook...

Reputatie 7
Badge +12
Kort weg, er moet iets van het tegoed worden afgeschreven. 112 bellen zal dus niet helpen sinds dit gratis is en altijd gebeld kan worden, ook al heeft u geen tegoed.
@Alexander

Het staat er dus wel..

Ik heb contact met de afdeling krcmt van de KPN en zei denken hier anders overs. Dit is een service afdeling die klachten behandeld. Bestaat er een telefoonnummer of email adres waar je een probleem als dit kan melden en die de mogelijkhebben om het op te lossen?

Reputatie 4
Badge +1
Je hebt je prepaid kaart waarschijnlijk jaren geleden gekocht. Zoek de verpakking met daarin de voorwaarden en zoek daarin naar de correcte clausule.

De voorwaarden die momenteel op de site van kpn staan waren misschien niet van toepassing op jouw sim-kaart.

Dat er iets van het tegoed moet worden afgeschreven is duidelijk maar ik kan het nergens lezen.

Reputatie 6
Badge +2
De regels en voorwaarden zijn best duidelijk hoor. Als KPN het nummer nog kon redden hadden ze dat vast wel gedaan toch..

Ik zou het aanbod om het vervallen beltegoed te crediteren aannemen en een nieuw prepaid kaartje kopen. De meeste providers hanteren het 1x per half jaar opwaarderen principe, dus KPN is al best soepel met deze regels.

Op zich ook wel logisch dat KPN deze voorwaarden hanteert toch. Het netwerk waar je toestel 24 uur per dag aan verbonden is kost ook geld en moet onderhouden worden etc.

Jeroen, het is ook logisch dat wanneer een bedrijf bepaalde voorwaarden heeft dat deze worden nageleefd. Dat geld natuurlijk ook voor KPN. Ik kan nergens lezen dat je binnen 6 maanden een betaalde oproep moet doen. Ik lees dat je binnen 6 maanden je mobile aansluiting tenminste een keer moet gebruiken. Dat KPN wellicht soepeler met zaken omgaat mag wel zijn maar ik ben wel "onterecht" mijn 06 nummer kwijt.

Weet iemand of dit juist is? Tel. nrs worden hergebruikt, bij kpn (op z'n vroegst) zo ongeveer 3 mnd na laaste gebruikerl.

Reputatie 7
Badge +12
Dat termijn klopt op zich wel, het kan echter wel variëren tussen de 3 en 6 maanden. Alleen is het dus niet mogelijk om nummerbehoud aan te vragen sinds er geen simkaartnummer meer aan gekoppeld is.

Reageer