Beantwoord

Na terugkomst uit buitenland "Geen service - KPN"

  • 7 November 2019
  • 10 reacties
  • 840 keer bekeken

Na terugkomst in Nederland heb ik met mijn Nexus 6P geen verbinding met 4g-LTE.

Soms komt de verbinding met KPN even op maar niet via 3g of 4g. De verbinding valt ook weer snel weg.

Van alles heb ik geprobeerd om het probleem te verhelpen zoals het herstellen van de instellingen van de toegangspunten, uitschakelen smartphone. SIM-kaart werkt in andere smartphone prima. Na Netwerk automatisch uitschakelen wordt wel het netwerk van Vodafone gevonden maar niet dat van KPN.

Wat kan de oorzaak van het probleem zijn?

icon

Beste antwoord door fvroijen 11 November 2019, 13:31

Bekijk origineel

10 reacties

Heel vervelend. Aangezien het niet aan de Sim ligt moeten we het dus in het toestel zoeken. Al eens handmatig netwerk gezocht (KPN) en ingesteld?

Dank voor de reactie. Nu wel handmatig KPN gevonden en geregistreerd. Maar het leidt niet tot een 3g- of 4g-verbinding, enkel tot E en de verbinding valt ook regelmatig weg. SMS-berichten komen wel - maar niet direct - binnen.

Mijn voorlopige conclusie: òf een hardwareprobleem in mijn Nexus 6P (meest waarschijnlijk) òf toch nog een probleem met de instellingen van mobiel Internet KPN. Het blijft vreemd dat het probleem pas optrad naar terugkeer van Spanje naar Nederland.

Groet, Fred

Tja, een probleem, ook in een apparaat zelf, kan zich op de gekste momenten openbaren.
Aangezien het met je sim (en dus aansluiting) in een ander toestel wel werkt blijf ik bij een probleem met je Nexus.

Opdat een KPN moderator i.i.g. je instellingen op het netwerk kan checken, hoewel het dus eigenlijk al uitgesloten is dat het hier aan ligt, zou je het volgende in je forumprofiel (dus niet hier) willen invullen:
je naam
je postcode + huisnummer
woonplaats
klantnummer mobiel
het 06 nummer wat het betreft (o.d. regel Pers. Opm.)

Reputatie 7

Hallo @fvroijen, welkom op het KPN forum. Dat is erg balen zeg, en komt zeker heel ongelukkig uit. Ik vrees, net als Peter, dat het aan de handset ligt. Aangezien je het probleem niet op een ander toestel ervaart. Ik kan het uiteraard nog even voor de zekerheid controleren achter de schermen. Als je jouw gegevens hebt aangevuld, dan hoor ik het graag :) 

Ik heb mijn gegevens aangevuld. Ik ga er ook vanuit dat het probleem aan mijn Nexus 6P ligt hoewel het mij verbaast dat het probleem zich voor mij eerst voordeed na terugkeer in Nederland.

@Nadia Kun jij nagaan wanneer ik op 4 of 5 november voor het laatst in Spanje contact hebt gehad via locale provider met KPN? Dit om uit te sluiten dat het probleem toch in Spanje is opgetreden.

Reputatie 7

Dat kan,@fvroijen.

Op 4 november is het contact in het buitenland zo begonnen:

Data Roaming Zone 2   €0,00         04-11-2019 06:49:02   24 KB

 

Data roaming hield op 5 november op:

Data Roaming Zone 2   €0,00         05-11-2019 06:44:40   4897 KB

 

Het volgende contactmoment met het toestel op het NL netwerk was op:

Data   €0,00         05-11-2019 19:06:09 7477   KB

 

Let op: hierboven zijn enkel de geregistreerde contactmomenten met het toestel die telefoonverkeer zoals: data, sms of bellen hebben geregistreerd. Je kunt in de tussentijd wel contact hebben gehad met het netwerk! 

Dank voor de reactie.

Dat dataroaming op 5 november om ca. 07:45 uur is opgehouden, betekent dat het probleem zeer waarschijnlijk al in Spanje is ontstaan.

Gisteren heb ik een SIM-kaart van een andere provider dan KPN gebruikt: weliswaar kreeg ik zowaar even 4g maar die connectie verdween snel, dus het probleem blijft m.a.w. de oorzaak ligt bij de Nexus 6P. Veel dank voor alle reacties.

groet, Fred van Roijen

Hopelijk kan ie nog gerepareerd.

Sterkte en succes!

Reputatie 7

Graag gedaan, @fvroijen  Hopelijk valt het mee en is het zo te repareren. Succes!  

Op advies heb ik mijn Nexus 6P teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Helaas is het probleem daarmee niet opgelost en is het ontegenzeggelijk een hardwareprobleem in de smartphone. Ik verwacht dat zo’n probleem niet eenvoudig kan worden verholpen. Dus zal een nieuwe smartphone worden besteld.

Reageer