Vraag

Nat error

• 8 juni 2017
  • 4 reacties
  • 288 keer bekeken

Ik kan niet meer mijn vriends multiplayer lobby joinen omdat mijn NAT code moderate. (Xbox one,)
Nou heb ik op verschillende manieren geprobeerd dit te fixen naar open maar niks werkte.
Toen heb ik op de officiële xbox site gekeken en er stond dat ik iets van een open ip-adres moet krijgen
Mijn vraag is......
Weet iemand hoe ik een open NAT type krijg (dus van moderate naar open) op de xbox one? (Ik heb de meesten dingen al geprobeerd)

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Niet. Als je weet wat NAT precies is zal je zien dat je nooit NAT Open kan krijgen op gewone consumenten aansluitingen, en dat NAT Moderate het hoogst haalbare is.

Let wel op dat er veel games zijn die NAT Open aangeven terwijl ze bedoelen dat het Moderate is, maar de juiste poorten inkomend verkeer door laten. Dit kan je het beste bereiken met UPnP aangezien de Xbox dan zelf kan forwarding wat hij wil (en daar heb je ook direct het beveiligingsprobleem van UPnP, maar dat is een afweging tegenover gebruiksgemak)

Persoonlijk denk ik niet dat dit probleem door NAT Moderate komt want wanneer alle andere spelers Moderate of Open hebben zijn er geen problemen.

Robin
Reputatie 3
Badge +3
Ik heb op mijn xbox one nat open wil je hulp dan kan ik je helpen voeg me toe op xbox mr mike2165
Reputatie 7
Badge +12
Niet. Als je weet wat NAT precies is zal je zien dat je nooit NAT Open kan krijgen op gewone consumenten aansluitingen, en dat NAT Moderate het hoogst haalbare is.
In theorie is dit natuurlijk helemaal waar. Maar wanneer ik een spelletje spel op mijn PS4 met UPnP aan heb ik ook NAT type Moderate. Dit geeft bij mij soms ook problemen met het joinen van games van vrienden. Kost me meestal meerdere attempts, en soms heeft ie er zelfs helemaal geen zin in.

Wanneer ik de PS4 in DMZ zet met UPnP uitgeschakeld geven de spelletjes NAT type Open aan. Natuurlijk is dit niet echt open, zoals je ook al noemde, maar blijkbaar gebeurt er dan wel iets. Joinen gaat dan foutloos namelijk.

@Timslingers12, als je nog steeds problemen ervaart met UPnP ingeschakeld, zou je ervoor kunnen kiezen om je xbox in DMZ te zetten, en UPnP weer uit te schakelen.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb zelf ook een PS4, die heb ik met UPnP en een DHCP Binding aangesloten en 0,0 problemen

Reageer