Netwerkkwaliteit

• 8 februari 2015
  • 3 reacties
  • 4345 keer bekeken

Hallo,

Weet niet zeker of het nou aan mijn toestel ligt (Samsung Galaxy S5) of aan het netwerk thuis (KPN glasvezel totaal met experiabox), maar ik krijg op mijn telefoon telkens de pop-up "verbonden met <mijn netwerk>". Het lijkt wel of-ie continue aan het zoeken is naar het netwerk en verbinding blijft maken. Als ik via instelligen naar <WIFI>  ga zie ik daar ook telkens staan "klaar om te verbinden wanneer de netwerkkwaliteit verbetert".

Het gewoon internetten e.d loopt goed via de telefoon maar als ik bv. verbinding wil maken via netwerk met de TV dan komt steeds die melding en wordt verbinding regelmatig verbroken.

Op telefoon gisteren nieuwste update gehad maar nog steeds melding.

Voorheen had ik dat niet en het kan toeval zijn maar het lijkt erop dat dit probleem zich voor doet sinds ik nieuwe tv (samsung curved 8500) heb.

Ik heb verder geen problemen met internetten en netwerk, is volgens ij alleen maar als telefoon en tv met elkaar gaan communiceren.

't Is in ieder geval wel vreselijk irritant.

Iemand enig idee in welke richting ik de oplossing kan zoeken?

m.vr.gr.

Marcel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag Marcel,

Dit klinkt als een zeer irritant probleem!

De Galaxy S5 heeft een functie genaamd "Slimme netwerkwissel" waarmee de ervaringen in de praktijk verschillen. De melding over netwerkkwaliteit komt daar vandaan. Omdat je aangeeft dat internet in principe goed werkt op je mobiel, is het wellicht het testen waard om deze optie uit te schakelen. Je vindt deze bovenaan bij Instellingen > Wifi. Ik ben benieuwd of dit helpt!

Joran
Joran,

Dank voor de tip. Als ik de optie "Slimme netwerkwissel" uit zet dan stoppen inderdaad de meldingen waar ik het over had. Dat verband is dus aangetoond.

Echter, nadeel is dan wel dat de telefoon niet meer automatisch verbinding maakt met mijn Wifi zodra ik thuis kom. Bovendien werkt het verbinding maken sowieso niet echt lekker meer; moet telkens paar pogingen doen voordat er vebinding is. Ook zie je in het scherm WIFI dat-ie continue aan het scannen blijft, dat is volgens mij ook de oorzaak dat de telefoon veel sneller leeg is dan voor de update.

Ik heb een beetje het vermoeden dat het allemaal iets te maken heeft met mijn TV óf de nieuwe update van de telefoon. Voor verbinding met die TV heb je een app "Smart View 2.0" en het kost nogal wat moeite om verbinding met TV te maken, vliegt er ook telkens weer uit.

Maar ja, denk dat ik daarvoor niet op dit forum hoor te zijn (?). Heb in ieder geval opheldering over die rare melding. Dank daarvoor.

gr.

Marcel

Reputatie 7
Badge +28
Dag Marcel,

Dat helpt nog niet echt inderdaad. Wel vreemd overigens, Wifi zou altijd voorrang moeten hebben boven een mobiele verbinding.

Ik begrijp dat internet in principe wel goed werkt. Zijn er ook andere draadloze apparaten in jouw netwerk? Werken die wel naar behoren? Als er meer problemen zijn met draadloos netwerk is het mogelijk dat een kanaalwijziging dit kan oplossen. Als het echt alleen tussen telefoon en TV is denk ik dat Samsung in dit geval het verlossende antwoord kan geven. Ik hoop dat dit in ieder geval een beetje helpt :D

Joran

Reageer