NL alert

• 4 februari 2013
  • 4 reacties
  • 8837 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +8
op Maandag 4 februari zal rond 12.00 uur de overheid het eerste NL-Alert controlebericht in heel Nederland verzenden via infokanaal 919.

Aan de hand van dit controlebericht kunnen mensen nagaan of zij hun mobiel goed hebben ingesteld om NL-Alert te ontvangen.In het bericht is duidelijk aangegeven dat het om een controlebericht gaat en dat mensen niets hoeven te doen. Dit jaar zendt de overheid in totaal drie controleberichten uit: op 4 februari, 6 mei en 4 november.

NL-Alert is een nieuw aanvullend alarmmiddel voor de mobiele telefoon. Met NL-Alert kan de overheid mensen in de directe omgeving van een noodsituatie met een tekstbericht informeren. In het bericht staat specifiek wat er aan de hand is en wat mensen op dat moment het beste kunnen doen. Zo kunnen meer mensen worden bereikt en worden zij ook beter geïnformeerd.

NL-Alert werkt op basis van cell broadcast en niet met sms-berichten. Daardoor werkt NL-Alert óók als het netwerk overbelast is. NL-Alert is gratis en anoniem. Op dit moment werkt NL-Alert al op meer dan de helft van alle mobiele telefoons in Nederland. Dit aantal loopt de komende tijd snel op. 

zie ook http://kpn.com/nlalert 

4 reacties

Reputatie 7
Meer dan de helft? Ik ken niemand met een geschikt toestel. IPhone's en Windows Phone's zijn niet geschikt en b.v. de Samsung Galaxy SIII alleen op het netwerk van KPN, volgens de site.

Ik heb dit bericht vandaag wel ontvangen ( Samsung Wave 2 ) 

In het bericht stond.

NL-Alert 04-02-2013 12:01

CONTROLEBERICHT. Uw Telefoon is juist ingeteld voor NL-Alert.

U hoeft niets te doen.

Meer informatie op

www.nl-alert.nl

En ja er stond echt ingeteld i.p.v. ingesteld :)

Reputatie 7
Badge +8
ja klopt werkt nog niet allemaal goed, terwijl ik ook toch echt zeker ben dat de instellingen goed stonden. naast mobiel heb je ook nog het dvb ews systeem, en als je in de auto zit (of met DAB of analoge radio) kun je RDS of Flistersysteem meldingen krijgen en lokaal kan het audio signaal ingebroken worden, maar ook dat werkt nog bij lange niet altijd.

Reputatie 4
Badge
Ik heb ook het bericht automatisch ontvangen, app stond al geinstalleerd op de telefoon, niets voor heoven instellen. (Sony Xperia T)

Reageer