Beantwoord

NL-Alert op Gigaset GS270 plus

Reputatie 5
Badge +7
Weet iemand of de 'Gigaset GS270 plus' het NL-Alert kan ontvangen? In de handleiding en in het toestel kan ik daar niets over vinden.

Als NL-Alert op dit toestel ingesteld kan worden, hoe kan dat dan geactiveerd worden?

Piet.
icon

Beste antwoord door P.J.M. van der Vooren 17 augustus 2018, 15:10

Net bericht ontvangen van Gigaset dat de GS-serie geen NL-Alert (Cell Broadcast) kan ontvangen. Jammer dat ze dat niet kenbaar maken op hun eigen website.

Piet.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Ik denk dat dit kan via de berichten app, en daar zoeken in instellingen naar Cell Broadcasts
Reputatie 7

bron
Reputatie 7
Badge +29
wjb schreef:

bron

Dit is een telefoon met mobiele connectiviteit. (Waar ik pas achter kwam na het zoeken; ik ging uit van een vaste handset)
Reputatie 7
Weer wat geleerd 😉, Siemens die met een naam uit de vaste telefonie (Gigaset) de mobiele markt wil veroveren. Ik wens ze veel succes.
Reputatie 5
Badge +7
Heren,

De 'Gigaset GS270 plus' is inderdaad een 'gewone' Android-smartphone. Overigens is Gigaset tegenwoordig niet meer van Siemens.

Overigens heb ik in de instellingen in de berichten-app geen Cell Broadcast kunnen vinden, Robin. Dat was natuurlijk het eerste waar ik heb gezocht.

Nog iemand een idee?

Piet.
Reputatie 7
Ik zie 'm niet bij de ondersteunde 'merken'.
https://crisis.nl/nl-alert/instelhulp/
Reputatie 5
Badge +7
Vandaar mijn vraag, Peter.

Piet.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag Piet, bedankt voor je bericht!

Het is inderdaad niet mogelijk om op elk mobiel toestel het NL-alert te installeren helaas. Wanneer jouw toestel niet tussen de beschikbare mobiele telefoons staat, dan is het helaas niet mogelijk.. Een andere oplossing, los van een ander toestel aanschaffen, is er ook niet op dit moment.
Reputatie 7
Susan_ schreef:

Wanneer jouw toestel niet tussen de beschikbare mobiele telefoons staat, dan is het helaas niet mogelijk.

Mijn toestel, een OnePlus 5T staat ook niet in die lijst, maar dat wil nog niet zeggen dat NL-Alert niet mogelijk is. Ik ontvang op mijn OnePlus 5T prima NL-Alerts.

De Gigaset GS270 Plus zal dat vast ook ondersteunen.
Probeer eens de onderstaande procedure:
1) Open de Apps
2) Open de app SMS/MMS of Berichten
3) Klik op instellingen
4) Klik op Noodoproepen
Reputatie 5
Badge +7
Ik heb dat al geprobeerd, wjb. Helaas zijn de betreffende instellingen daar niet te vinden.

Piet.
Reputatie 7
P.J.M. van der Vooren schreef:

Ik heb dat al geprobeerd, wjb. Helaas zijn de betreffende instellingen daar niet te vinden.

Piet.

Apart, want op de GS160 zou dat wel het geval zijn.
Zie: https://www.gebruikershandleiding.com/Gigaset-GS160/754050/antwoord.html
Reputatie 5
Badge +7
Ik heb ook een bericht naar Gigaset gestuurd om te informeren of het instellen van NL-Alert op de 'Gigaset GS270 plus' mogelijk is, en hoe dat eventueel moet worden ingesteld. Nog geen antwoord ontvangen.

Piet.
Reputatie 5
Badge +7
Net bericht ontvangen van Gigaset dat de GS-serie geen NL-Alert (Cell Broadcast) kan ontvangen. Jammer dat ze dat niet kenbaar maken op hun eigen website.

Piet.
Reputatie 7
Badge +19
Hi Piet, bedankt voor de terugkoppeling. Jammer dat het niet op jouw toestel mogelijk is, zoiets zou wel fijn zijn. Maar helaas niks aan te doen blijkbaar 😞

Reageer