Beantwoord

Nokia, 2e simkaart pincode wordt niet herkend

  • 15 June 2020
  • 7 reacties
  • 698 keer bekeken

Badge

ik heb 2 simkaarten in mijn Nokia, met 2 verschillende nummers; de pincode 0000 wordt voor de eerste kaart wel geaccepteerd, maar voor de tweede niet !

Hoe krijg een acceptatie voor die tweede kaart voor elkaar, voorheen had ik daar geen moete mee.

Wat is de oplossing ?

icon

Beste antwoord door zuidwestfries 22 June 2020, 16:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @zuidwestfries plaats die 'lastige’ simkaart eens in de 1e sim-gleuf van de mobiel en laat de goede simkaart er even uit. Toestel uit/aanzetten en nog eens proberen.

 

Badge

Hi, wijsgeer, dank voor je snelle reactie; suggestie gevolgd: geen resultaat; erger nog op beide simkaarten

wordt niet meer gereageerd, dan alleen “foute pincode ".

 

Hallo @zuidwestfries , dan zou het de pincode van het toestel kunnen zijn en niet de pincode van de simkaart.

Probeer de pincode van het toestel eens uit te schakelen zodat je alleen een pincode voor een simkaart hoeft in te geven den probeer dat dan per simkaart per keer.

Wèl bij iedere wijziging steeds even toestel uit en dan weer aanzetten om de wijzigingen te effectueren.

 

Badge

Hallo Wijsgeer,

Ik ben je nog een reactie schuldig.

Heb drie maal KPN service gebeld: conclusie- apparaat is op een of andere manier vergrendeld geworden ( ik heb met het apparaat zitten pielemuizen ) moet nu naar een KPN winkel, waar men het apparaat weer

weet te ontgrendelen.

In elk geval bedankt voor jouw moeite en interesse in mijn probleem.

Het ga je goed.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @zuidwestfries, welkom op het forum!
Is het nog gelukt met je toestel langs een winkel te gaan of een oplossing te vinden?

Badge

Hallo Thomas,

Aangenaam verrast met een zekere mate van “oei “ meld ik, dat het mij niet gelukt is het probleem te doen oplossen. Ik ben bij een KPN winkel in Sneek geweest en vertrok daar met een zeer onbevredigd gevoel, omdat mijn probleem niet kon worden opgelost dan wel dat het personeel er  helemaal geen zin in had om het probleem op te lossen c.q. niet bij machte was het op te lossen ( incompetentie ! ).

Ik heb mijn probleem tenslotte voorgelegd bij de leverancier ( Buy Bay ), die begaan was met mijn lot: weliswaar mededeelde, dat zij niet konden helpen, maar verwezen mij naar een speciaal adres van Nokia. Ik kon het apparaat ook gratis terugsturen ( viel nog in garantie ). Ik heb gekozen voor terugsturen en geld terug ( reeds geschied )en heb een ander apparaat inmiddels aangeschaft.

Ergo: ik heb geen probleem meer, maar absoluut géén hoge pet op van  het ongeïnteresseerde personeel van de KPN winkel in Sneek evenmin als voor het personeel van de helpdesk, die, mij heel vriendelijk overigens, drie maal een hint gaf, waarmee ik niets kon uitrichten. Er was zelfs een chef van de desk in Enschede ,die mij liet vertellen, dat ik een van de simkaarten kon wegdoen, omdat die zo lang niet was gebruikt ( in mijn huidige mobieltje werkt die nog perfect ! )

Conclusie: ik ben nog nergens zo'n blijk van gebrek aan professionaliteit tegen gekomen als recent bij KPN !

Begrijp je nu mij aangename verrassing na het lezen van jouw mail?

Bedankt en het ga je goed.

Reputatie 7
Badge +20

Dat had zeker beter gekund inderdaad als ik dit zo lees. Ik zal je feedback over zowel de winkel als telefonische klantenservice doorgeven!
Fijn dat je je toestel toch hebt kunnen ruilen!
Mocht je verder nog ergens vragen over hebben of ergens tegenaan lopen dan weet je me te vinden!