Beantwoord

Nokia 6 wanneer beschikbaar

Ik wil de Nokia 6 arte black bestellen wanneer komt deze beschikbaar ?
icon

Beste antwoord door Marcia_ 7 juli 2017, 21:15

Hoi @ceesvanderwulp, leuk dat je je vraag hier stelt! PeterG geeft het al aan: nog even geduld. Vooralsnog staat ie voor juli op de planning, dus het kan niet heel lang meer duren. Op onze website hebben we een pagina ingericht voor alle nieuwe Nokia's , neem daar ook eens een kijkje 🙂.

Bekijk origineel

58 reacties

Reputatie 7
De Nokia 6 komt in de loop van deze maand uit in Nederland. Of dan ook meteen de arte black beschikbaar is...
En of KPN 'm inkoopt is ook niet te zeggen. Gezien de redelijke prijs en het feit dat Nokia in het (huidige) assortiment zit lijkt het me van wel.
Momenteel zijn dit de Nokia's bij KPN. Houdt die pagina in de gaten. Als KPN 'm gaat voeren komt ie daarbij.
https://www.kpn.com/mobiel/smartphones?merk=nokia

Je kunt ook via Belsimpel.nl een toestel nemen met KPN abonnement (ook verlengen). Belsimpel koopt groter in want ze leveren abonnementen voor zowat alle providers.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi @ceesvanderwulp, leuk dat je je vraag hier stelt! PeterG geeft het al aan: nog even geduld. Vooralsnog staat ie voor juli op de planning, dus het kan niet heel lang meer duren. Op onze website hebben we een pagina ingericht voor alle nieuwe Nokia's , neem daar ook eens een kijkje 🙂.
Reputatie 7
Op de link van PeterG is de Nokia 6 nu te bestellen met de kleuren Copper, Matte Black en Tempered Blue. Leverbaar 14-8.
De gelijkenissen met de voormalige Lumia's (zeker wat de 8erkant betreft) zijn opvallend.
Reputatie 7
@Henk2304
Met die toestellen van Nokia (toch ook Microsoft) krijg je met de ITV app toch een probleem buiten de deur? Windows wordt dan niet ondersteund. Of hebben die Nokia's een andere besturing?
Reputatie 7
Badge +22
Deze Nokia's draaien op Android, Peter 🙂 zie https://www.kpn.com/mobiel/nokia:

Nokia Android smartphones staan garant voor pure Android ervaringen zoals Google het heeft bedoeld: makkelijk in gebruik, geen apps die je niet nodig hebt en geen verborgen processen die een aanslag zijn op de batterij.

De nieuwe Nokia smartphones worden gelanceerd met de allernieuwste versie van Android: Android Nougat. Zo beschikt jouw Nokia over de laatste features en is hij optimaal beveiligd.

Buitenshuis tv kijken moet dus prima kunnen 😉
Reputatie 7
Enige tijd na de overname van de telefoontak van Nokia door Microsoft heeft Microsoft de naam Nokia geschrapt. Enige tijd later hebben ze de telefoontak weer verkocht (aan voormalige Nokia werknemers) onder de vlag van het Chinese bedrijf HMD en die mogen de naam Nokia weer gebruiken bij de verkoop van toestellen. Nog voordat Microsoft Nokia overnam waren er al geruchten over een Nokia met Android en dat zou de overname destijds bespoedigd hebben, want dat zou Microsoft hebben willen voorkomen. De technici zijn echter gewoon doorgegaan met onwikkelen en dat heeft de nieuwe Nokia's opgeleverd, nu onder HMD-vlag gemaakt door voormalige medewerkers van Nokia (die even in dienst waren bij Microsoft) en zelfs in de voormalige fabrieken van Nokia, gedeeltelijk dus zelfs vanuit Finland.
Reputatie 4
Badge +2
Even nieuw leven inblazen hier....

Wanneer komt de Nokia 6 (gewone versie, geen Arte black)
Op site van KPN stond vanaf 14 augustus leverbaar.
Mijn abonnement daardoor verlengt, zou 8/8 ingaan maar zie nog niks. Ook de Nokia 6 al besteld en mail gehad dat ie gereserveerd is voor mij maar wanneer kan ik hem verwachten ?
Alvast dank voor de reactie.
Zelfde vraag als muziek ieverhebber1975
En had voor zondag ook het zelfde zien staan natuurlijk is er begrip als er problemen zijn met leveren maar niets laten horen is niet netjes
Ook vreemd dat op eens nergens meer te vinden is dat hij eigenlijk op 14 August geleverd zou worden ...
Maar goed ... We wachten KPN please laat wat van je horen :😢
Badge
Had mij al maanden geleden aangemeld in de KPN winkel in Zoetermeer ( sta als 2e op lijst om gebeld te worden) Ging op 14 augustus langs maar nee hoor , pas eind van de maand beschikbaar. " wil alleen een toestel daar kopen" heb nl een pre-paid kaart wat mij beter uitkomt.
Het gekke is dat ik op 11-8-2017 wel telefonisch er één kon krijgen maar dan moest in het hele pakket nemen, en ik wil geen telefoon op de reutel. Neem zo af en toe een internet bundel van 12€ als ik op vakantie ben.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Muziekliefhebber, Martja en Bruchlee. Welkom hier, voor de nieuwelingen :)

De Nokia 6 zou inderdaad per 14 augustus leverbaar worden. Helaas is er, vanuit Nokia, vertraging ontstaan. Wanneer hij dan wel leverbaar wordt weten we nog niet zeker, maar zal waarschijnlijk nog wel deze maand zijn. Zodra we de toestellen binnen hebben beginnen we met leveren. In de tussentijd kun je al wel een Nokia voorbestellen (in combinatie met een abonnement). We leveren dan zodra we de toestellen binnenkrijgen.

We weten echter niet van tevoren hoeveel toestellen we tegelijk binnenkrijgen. Het kan dan ook zijn dat we niet alle voorbestellingen dan in één keer kunnen uitleveren. We leveren op chronologische volgorde. Dus als je er vroeg genoeg bij was, heb je hem het snelst in huis.

Wat de winkels betreft, in hoeverre die bevoorraad worden hangt ook af van hoeveel toestellen we tegelijk krijgen versus hoeveel openstaande orders we op dat moment hebben. Helaas heb ik dan ook geen ander advies voor jullie dan afwachten.

Muziekliefhebber, Martja, jullie krijgen bericht per e-mail zodra het toestel wordt verzonden. Bruchlee, als jij op de lijst staat in de winkel wordt je vanzelf door hen gebeld :)
Reputatie 7
Badge +29
bruchlee170 schreef:

Had mij al maanden geleden aangemeld in de KPN winkel in Zoetermeer ( sta als 2e op lijst om gebeld te worden) Ging op 14 augustus langs maar nee hoor , pas eind van de maand beschikbaar. " wil alleen een toestel daar kopen" heb nl een pre-paid kaart wat mij beter uitkomt.
Het gekke is dat ik op 11-8-2017 wel telefonisch er één kon krijgen maar dan moest in het hele pakket nemen, en ik wil geen telefoon op de reutel. Neem zo af en toe een internet bundel van 12€ als ik op vakantie ben.

Mag ik vragen waarom je dan naar de KPN Winkel bent gegaan?

Belsimpel kan hem overigens sinds enkele dagen leveren. Coolblue heeft nog geen voorraad
Badge
Beste Robin Flikkema,
Ik heb een KPN pre-paid kaart deze zal in de winkel worden bij geknipt, tevens zouden ze alles voor mij overzetten. (toezegging)
Als het bij knippen niet lukte zou ik direct voor 4,95€ een nieuw sim krijgen met mijn oude nummer.
Doe je dit via KPN online, dan moet je zoveel werkdagen wachten, en bij Belsimpel moet ik ook afwachten.
Dus de toezegging dat alles in één keer geregeld kon worden trekt mij dus aan. Plus ik koop alleen het toestel. Wil niet bij de BKR bekend worden, vandaar mijn pre-paid kaart.
Reputatie 7
Badge +29
Hoi,

Bij een sim-only heb je ook geen BKR. Alleen als je er een telefoon van 250€ op afbetaling koopt (met of zonder abonnement).

Dat je online op je telefoon moet wachten klopt. Maar die simkaart kan je ook zonder telefoon in de winkel regelen voor die €4,99.

Robin
Reputatie 4
Badge +2
Beste Erik,

Bedankt voor je reactie. Ik vind alleen dat dit best naar de klant doorgegeven mag worden. Die zit erop te wachten dat ie geleverd wordt, zeker als deze al betaald is.
Dit vind persoonlijk meer dan logisch en een kleine moeite om dit via een mail of evt. hier te laten weten.
Hoe dan ook; we wachten het weer af.
Leveringen van de Nokia's die dit jaar uitgekomen zijn gaat alles behalve op afgesproken releasedatum.
Ik heb het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden door KPN. op 17-07-2017 nieuwe Nokia 6 matte Black besteld. zou volgende dag geleverd worden volgens KPN medewerker. inmiddels is het 22-08 en na reeds meerdere beloftes van KPN medewerkers en een boel energie van mijn kant sta ik inmiddels nog steeds met lege handen. Het idiote van het hele verhaal is nog wel dat ik inmiddels al wel betaald heb!!!!
Misschien is de reden van nog niet leveren niet direct de schuld van KPN maar de manier waarop dit wordt afgehandeld verdient zeker geen schoonheidsprijs.
Kan iemand mij aangeven wanneer ik nu eindelijk mijn reeds betaalde telefoon krijg.....????
Reputatie 7
HMD Global (de maatschappij die de toestellen onder de merknaam Nokia levert) misschien?
Ongetwijfeld, maar moet ik nu contact met hun onderhouden terwijl KPN dit zou moeten doen?

Nogmaals de serieuze vraag aan KPN dan: Wanneer krijg ik mijn reeds betaalde Nokia 6?
Reputatie 7
Zoals Erik_ hiervoor al aangeeft is daar geen eenvoudig antwoord op te krijgen. En nee, je hoeft inderdaad niet zelf contact met HMD Global op te nemen, dat zal KPN zelf wel doen, maar het antwoord dat zij krijgen lijkt mij aardig verwoord in de reactie van Erik_.
Volgens de KPN site is het toestel nu vanaf 22-AUGUSTUS Leverbaar ??????

Dus ben wel benieuwd naar de levering :):):)
Reputatie 7
Badge +27
Muziekliefhebber1975 schreef:

Ik vind alleen dat dit best naar de klant doorgegeven mag worden. Die zit erop te wachten dat ie geleverd wordt, zeker als deze al betaald is.
Dit vind persoonlijk meer dan logisch en een kleine moeite om dit via een mail of evt. hier te laten weten.

WimvdK schreef:

Ik heb het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden door KPN. op 17-07-2017 nieuwe Nokia 6 matte Black besteld. zou volgende dag geleverd worden volgens KPN medewerker. inmiddels is het 22-08 en na reeds meerdere beloftes van KPN medewerkers en een boel energie van mijn kant sta ik inmiddels nog steeds met lege handen. Het idiote van het hele verhaal is nog wel dat ik inmiddels al wel betaald heb!!!!
Misschien is de reden van nog niet leveren niet direct de schuld van KPN maar de manier waarop dit wordt afgehandeld verdient zeker geen schoonheidsprijs.
Kan iemand mij aangeven wanneer ik nu eindelijk mijn reeds betaalde telefoon krijg.....????

Mensen die al besteld hebben houden we via de order status pagina op de hoogte van hun bestelling, daar hoort ook de levering bij. Bij vertraging plaatsen we dan daar updates (kies rechtsboven voor berichten). Maar omdat we zelf dan ook nog niet weten wanneer het precies geleverd wordt bij ons doen we dan geen grote mailing.

Daarnaast kunnen we ook niet van te voren inzien, zodra we beginnen met leveren, welke orders dan eerst komen. Dit gaat op volgorde van bestellen. Maar ik kan dan niet inzien dat de order van WimK (bijvoorbeeld) de 12e op de lijst is en die van Muziekliefhebber de 26e. Het enige wat ik dan ook kan zeggen is: afwachten. Volg de berichten op de order status pagina. Daarnaast krijg je een mail zodra het toestel is verzonden.

Ik zie inderdaad dat de website aangeeft dat het toestel nu sinds gisteren leverbaar is. Afhankelijk van hoeveel toestellen we dan ook binnen hebben krijg je hopelijk snel een mailtje.

Reputatie 4
Badge +2
Kwartier geleden een mail gekregen dat de Nokia 6 opgestuurd is! Dus hij komt eraan!
Vorige week nog een mail vanuit KPN dat ie nog niet leverbaar was, misschien hadden ze mijn reactie gezien? 😉
Hoe dan ook; voor de mensen die hem hebben besteld; hij komt eraan!
Veel plezier ermee.
Ik check dagelijks mijn order status en mijn email de hele dag , maar ik heb van KPN nog nooit iets gehoord over vertraging oid.
Nogmaals 17 juli besteld, bevestiging van KPN gehad en reeds betaald. vanaf dat moment is het vanuit KPN stil gebleven en is al het contact van mij af gekomen..teleurstellend.
Ik blijf het ook een slechte zaak vinden dat er op de site van KPN staat dat de Nokia 6 vanaf 22 augustus te leveren is. terwijl dit niet zo is.

ben wel benieuwd wanneer jij(muziekliefhebber de Nokia 6 hebt besteld)
Fijn dat deze voor jou in iedere geval geleverd is. veel plezier er mee.
Reputatie 4
Badge +2
@WimvdK

Er is nog een ander draadje hier op het forum waar het ook gaat over de Nokia 6.
https://forum.kpn.com/andere-merken-22/nokia-6-levering-435834

Ik heb mijn Nokia 6 op 2 augustus jl besteld samen met het verlengen van mijn abonnement.
Op 23 aug. jl heb ik een officieel mailtje gehad vanuit KPN:

Beste heer,

Dit is een update over uw bestelling van de Nokia 6, Tempered Blue met bestelnummer ....

Helaas hebben wij de Nokia 6, Tempered Blue tijdelijk niet op voorraad. Onze excuses hiervoor. In deze e-mail informeren wij u over het vervolg.

Wij houden u op de hoogte
Via e-mail en sms houden wij u op de hoogte van de voortgang van uw bestelling. Ondertussen doen wij er alles aan om uw nieuwe mobiele toestel zo snel mogelijk te leveren.

Online uw bestelling volgen
U kunt zelf uw bestelling volgen via Mijn Bestelling.

Startdatum abonnementskosten
Uw nieuwe abonnement gaat pas in wanneer uw huidige abonnement is afgelopen.

Hebt u nog vragen?
We helpen u graag verder via KPN Klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice
(Naam en bestelnummer heb ik verwijderd ivm privacy)

Meer kan ik helaas niet voor je doen. Hoop dat ie voor jou deze week komt!
@Muziekliefhebber1975
Bedankt voor je reactie.
Het wordt met de dag een gekker verhaal.
Ik bel ook dagelijks met KPN aangaande mijn bestelling.. maar ook deze kunnen mij niet verder helpen... ze vinden het vervelend voor me..
Krijg keer op keer beloftes van leverweken die niet nagekomen worden. Ik ben mijn belofte nagekomen. Dat de leverancier Nokia niet kan wil levreen is nog tot daar aan toe, maar ik hoor van KPN helemaal niets en heb toch echt de factuur al lang voldaan. Ik zou op zijn minst netjes vinden,ook voor toekomstige bestellingen, dat ze beschikbaarheidsdatum van 22-augustus van de site van KPN wordt gehaald.
Reputatie 4
Badge +2
WimvdK schreef:

@Muziekliefhebber1975
Bedankt voor je reactie.
Het wordt met de dag een gekker verhaal.
Ik bel ook dagelijks met KPN aangaande mijn bestelling.. maar ook deze kunnen mij niet verder helpen... ze vinden het vervelend voor me..
Krijg keer op keer beloftes van leverweken die niet nagekomen worden. Ik ben mijn belofte nagekomen. Dat de leverancier Nokia niet kan wil levreen is nog tot daar aan toe, maar ik hoor van KPN helemaal niets en heb toch echt de factuur al lang voldaan. Ik zou op zijn minst netjes vinden,ook voor toekomstige bestellingen, dat ze beschikbaarheidsdatum van 22-augustus van de site van KPN wordt gehaald.

Beste Wim,

Vervelend allemaal. Ik schrijf alleen wat ik weet en wat mijn situatie in deze is geweest....ik had je graag willen helpen en zeggen dat ie morgen komt maar ik ben ook maar een gewone klant.
Succes ermee. Ik duim voor je dat ie héél gauw komt want hij is het waard!

Reageer