Beantwoord

Nokia Lumia 920 // Touchscreen reageert nergens op

• 6 maart 2013
  • 12 reacties
  • 33711 keer bekeken

Hallo,

Vandaag heb ik dan eindelijk mijn nieuwe toestel, de Nokia Lumia 920. Alles ging prima, tot na ongeveer een half uur het touchscreen ineens nergens meer op reageerde. Heel vreemd, aangezien ik in het begin nergens last van had. De knopjes aan de zijkant doen het wel nog gewoon.

Al van alles geprobeerd (softreset, hardreset), ben al de hele avond bezig met resetten eigenlijk maar niks lijkt te helpen. Er is even een moment geweest dat hij weer reageerde, maar na 3 seconden reageerde hij weer nergens op.

Heeft iemand hier misschien nog suggesties of is dit duidelijk een fabricagefout? Ben van plan om morgen langs te gaan bij de lokale kpn-winkel als hij het nog steeds niet doet, maar wil wel graag alles geprobeerd hebben voor ik terug ga naar de winkel.

Best vervelend, aangezien mijn oude toestel alleen geschikt is voor een oude simkaart, en ik nu alleen een werkende micro-simkaart heb. Zit dus momenteel zonder telefoon.

Alvast bedankt,

Stefan

icon

Beste antwoord door stef4n 7 maart 2013, 00:08

Ongelooflijk, maar hij doet het weer. Wat uiteindelijk werkte waren een paar hard resets achter elkaar. Om dit te doen moet je de onderste volume-knop, je aan/uit-knop en je foto-knop lang ingedrukt houden. Iedere keer als hij trilt wordt hij gereset.

Ik heb hem (zonder de knoppen los te laten) een stuk of 5 keer gereset en nu werkt hij weer zoals het hoort. Natuurlijk is het even afwachten of het nou blijvend verholpen is, maar ik hoop op het beste. 

Hopelijk biedt dit ook uitkomst voor mensen met hetzelfde probleem. 

Stefan

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Dag stef4n,

Op het nokia forum lees ik dat dergelijke problemen zich vaker voordoen als de telefoon aan het opladen is (via netstroom of USB). Het lijkt me een defect toestel. Aangezien het al direct na ingebruikname kapot is kunt je vragen om een nieuw toestel.

Groet,

Sjoerd Kuilman

Hoi, 

Dank voor de snelle reactie! De problemen doen zich ook voor als hij niet aan het opladen is inderdaad, hopen maar dat ik morgen meteen een nieuw toestel meekrijg! 

Reputatie 7
Badge +3
Beste Stef4n,

Spijtig te horen dat je onmiddelijk een probleem met je toestel hebt.

Je kunt inderdaad het beste even bij de KPN winkel langsgaan als je het vanavond niet voor elkaar krijgt om het weer aan de gang te krijgen.

Al zoekende vond ik het volgende artikel en dat lijkt een beetje wat jij op dit moment beleeft met het toestel.

Misschien vind je een gelijkenis in het artikel met wat gebeurt met je eigen toestel.

Onderstaand de link naar het artikel:

Vliegtuigstand crash bij de Nokia Lumia 920

Met groet,

Cornelis

Hoi, 

Wat vreemd, de vliegtuigmodus staat al aan als het toestel wordt opgestart (al meerdere keren gereset dus hoort blijkbaar). Daar kan ik helaas weinig aan veranderen als het touchscreen het niet doet. 

Ik hoop natuurlijk wel dat hij het nog gaat doen, anders toch maar ruilen helaas. 

Bedankt voor de hulp, 

Stefan

Ongelooflijk, maar hij doet het weer. Wat uiteindelijk werkte waren een paar hard resets achter elkaar. Om dit te doen moet je de onderste volume-knop, je aan/uit-knop en je foto-knop lang ingedrukt houden. Iedere keer als hij trilt wordt hij gereset.

Ik heb hem (zonder de knoppen los te laten) een stuk of 5 keer gereset en nu werkt hij weer zoals het hoort. Natuurlijk is het even afwachten of het nou blijvend verholpen is, maar ik hoop op het beste. 

Hopelijk biedt dit ook uitkomst voor mensen met hetzelfde probleem. 

Stefan

En helaas, na ongeveer een kwartier gebeurde weer precies hetzelfde en het probleem is weer terug. Morgen toch maar langs de kpn-winkel. 

Reputatie 7
Badge +3
Beste stef4n,

Jammer dat het alsnog fout ging.

We horen graag van je hoe het in de KPN winkel is gegaan en of ze je daar hebben kunnen helpen.

Met groet,

Cornelis

Nou, net bij de kpn-winkel langsgeweest waar ik blijkbaar niet verder geholpen kon worden. Daar werd mij verteld dat ik hiervoor alleen bij de klantenservice terecht kon. Dit vind ik best jammer, had toch eigenlijk gehoopt/verwacht met een nieuw toestel de deur uit te lopen.

Thuis meteen de klantenservice gebeld, waar ik wel zeer goed geholpen werd. Nieuwe toestel is onderweg en komt hopelijk morgen binnen. Met een beetje geluk is die in orde. 

Stefan

Reputatie 7
Badge +3
Beste stef4N,

Goed te horen dat de klantservice je onmiddelijk van dienst is geweest met levering van een nieuwe mobiele telefoon.

Laat ons ook even weten wanneer je het nieuwe toestel ontvangen hebt en dat het perfect werkt?

Ik hoor graag van je.

Met groet,

Cornelis

Hoi, 

Afgelopen vrijdag het nieuwe toestel ontvangen en hij werkt perfect (het touch screen dan). Helaas heeft deze weer een ander probleem. Op willekeurige tijdstippen valt de telefoon helemaal uit, en gaat dan alleen nog maar aan d.m.v. een soft reset. Het is op internet een bekend probleem voor de lumia 920, maar heb tot dusver nog geen oplossing gevonden. Best vervelend, aangezien ik mijn telefoon ook als wekker gebruik. Vannacht is hij uitgevallen en heb me daardoor vanochtend dus verslapen. 

Het zit blijkbaar niet mee met de toestellen. 

Groetjes, 

Stefan

Probleem blijft zich voordoen helaas. Flink wat gezocht op internet en ik ben zeker niet de enige met dit probleem. Nokia lumia turns off randomly Vreemd dat nokia/microsoft geen enkele erkenning/oplossing van dit probleem naar buiten brengt. Heb al van alles geprobeerd, maar niks lijkt te werken. Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is de hele software opnieuw installeren, maar ik weet niet of dit mijn garantie ten goede komt. 

Gister weer contact gehad met de klantenservice van KPN, maar die kunnen blijkbaar niet weer een nieuw toestel sturen. Enige optie was om deze terug te sturen zodat mijn oude abonnement weer ingaat en vervolgens weer een nieuwe bestellen (begrijp niet helemaal waarom ik dan niet gewoon een nieuw toestel kan krijgen, maar goed). Ik snap dat KPN het ook niet kan helpen dat ik 2x een gemankeerd toestel krijg, maar het is ook vervelend dat als dat dan gebeurd, je het zelf op moet lossen. 

Ik kijk het nog even een paar dagen aan, en als het echt zo structureel blijft gebeuren zal ik hem toch terug moeten sturen. 

Groet, 

Stefan

Heb 3 weken geleden mijn 2e toestel ook teruggestuurd, maar kan tot op heden nog steeds niet verlengen. :catfrustrated:  

Al een aantal keer gebeld met de klantenservice, maar daar krijg ik te horen dat ze ook niet weten wanneer ik weer kan verlengen. 

Nu is het ondertussen al bijna 1,5 maand geleden sinds ik mijn eerste toestel heb besteld, en ik zit nog steeds zonder, terwijl mijn abonnement wel gewoon doorloopt. 

Reageer