Beantwoord

Ontvangstbevestiging en leesbevestiging instellen

• 26 februari 2015
  • 5 reacties
  • 33435 keer bekeken

Hallo, 

Graag wil ik bij het versturen van een sms een ontvangstbevestiging ontvangen. Ik heb een Samsung S5 toestel. Bij sms berichten heb ik onder instellingen het vinkje aanstaan, maar helaas ik ontvang geen ontvangstbevestiging. Is dit iets dat jullie moeten instellen? 

icon

Beste antwoord door Erik_ 2 juli 2015, 11:57

Hi Spaanmarino,

Jammer dat dit niet helpt. Ik heb nog even verder gezocht, en ik kwam dit antwoord tegen. Je kunt, per sms, een ontvangstbevestiging forceren door je bericht te beginnen met *0# gevolgd door een spatie. De ontvanger ziet deze code niet, en jij krijgt een bevestiging als de sms op de telefoon van de ontvanger is afgeleverd.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hallo Dazzling, 

Welkom op het KPN Forum! Dat is niet iets waarbij wij nog iets extra's moeten instellen of dit voor je kunnen doen. Misschien dat als je je toestel even uit- en aanzet, dat je je toetsel je instellingen opnieuw "zoekt" en dat het dan wel lukt. Als dat niet het geval is, dan raad ik je aan om even contact met Samsung zelf op te nemen, mogelijk dat zij een oplossing voor je hebben. 

Met hartelijke groet,

Cindy

Goedendag,

Ik en mijn vrouw lopen tegen hetzelfde probleem aan. We zijn beide overgegaan van Telfort naar KPN mobiel en onze telefoons staan standaard ingesteld met ontvangsbevestiging. Nu hebben we de KPN simkaarten erin gedaan en werkt dit niet meer. In de instellingen aan en uit gezet, telfoon opnieuw opgestart, maar helaas.

Is er wat bij KPN geactiveert moet worden?

Groet

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Spaanmarino,

Welkom op het forum! Er hoeft aan onze kant in dit geval niets aangepast te worden hiervoor. Je geeft aan dat je de instelling al aan- en uitgezet hebt, en het toestel opnieuw opgestart. Zou je eens de instelling uit willen zetten, dan je toestel herstarten, en daarna de instelling weer aanzetten. 

Hartelijke groet,

Erik

Hi Eric,

Bedankt voor het antwoord. Helaas is dat niet de oplossing.

Gr.

Reputatie 7
Badge +27
Hi Spaanmarino,

Jammer dat dit niet helpt. Ik heb nog even verder gezocht, en ik kwam dit antwoord tegen. Je kunt, per sms, een ontvangstbevestiging forceren door je bericht te beginnen met *0# gevolgd door een spatie. De ontvanger ziet deze code niet, en jij krijgt een bevestiging als de sms op de telefoon van de ontvanger is afgeleverd.

Reageer