Overnamen lease toestel

• 13 januari 2015
  • 2 reacties
  • 410 keer bekeken

Krijg ik een brief van kpn,

Dat ik mijn iphone 5 (lease toestel) over mag nemen voor 160,08 euro

Eenmaal de lease regels doorgelezen leer ik: dat ze 15% van de nieuw prijs na 2 jarig abbonement 

Mogen rekenen, 

De nieuwprijs is momenteel 399.00 euro

Neem daar 15% van kom je op ongeveer 60 euro!

En ik heb trouwens 3 jaar geleased, 

Wat klopt hier niet?

Antwoord graag...

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Er staat nergens in de algemene voorwaarden van het leasecontract dat een percentage van 15% gebruikt gaat worden. Er staat in dat KPN de prijs bepaald en voor zover ik weet is dat op basis van het 2e hands bedrag van het toestel.

Reputatie 7
Badge +24
Beste Jeffrey, 

Mijn excuses voor het late antwoord! 

Uit je bericht maak ik op dat je het niet eens bent met het bedrag dat gerekend wordt voor het overnemen van je toestel. Aan het begin van de abonnementen is er een indicatie gegeven van 15% van de nieuwprijs. Dit is niet de enige factor die meespeelt in het overnamebedrag. Bij het overnemen van je leasetoestel wordt gekeken naar de actuele tweedehands martkwaarde, wat Shugosha al aangaf. 

Je had je abonnement na 2 jaar kunnen verlengen. De keuze om langer door te gaan met het leaseabonnement en daarmee ook met het betalen voor je leasetoestel, veranderd niks aan het overnamebedrag. 

Hiermee hoop ik je inzage te hebben gegeven hoe het overnamebedrag tot stand komt. Uiteraard bestaat ook de mogelijkheid om je toestel in te leveren. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reageer