Beantwoord

Printer op WIFI ook WPA-WPA2?

Reputatie 6
Badge +13
Hallo, als ik de printer heb ingesteld op mijn WIFI, beveiligd, dan heeft de printer toch ook WPA-WPA2 beveiliging? Het is een Canon MG4250.
icon

Beste antwoord door Dreekuh-53 21 september 2016, 20:14

Nee, de gegevens zijn in principe al vastgelegd op je router, het enige wat gebeurt is aan uit aan van draadloos, wps functie. Vergelijk maar met je telefoon, al zet je die een half uur uit de gegevens, apps o.i.d. zijn opgeslagen..
Alles okidoki. 🙂

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Om de printer te verbinden met wifi heb je het wachtwoord van de wifi gebruikt.
Het WW is de beveiliging !
Reputatie 6
Badge +13
Dat ik door het drukken op het knopje van WPS, ging even het lampje van wireless uit. Heb ik een paar keer geprobeerd voor de printer. Uiteindelijk gelukt door de naam van het netwerk in te voeren en het wachtwoord. Kan het bovengenoemde nog kwaad voor de gegevens?
Reputatie 7
Nee, de gegevens zijn in principe al vastgelegd op je router, het enige wat gebeurt is aan uit aan van draadloos, wps functie. Vergelijk maar met je telefoon, al zet je die een half uur uit de gegevens, apps o.i.d. zijn opgeslagen..
Alles okidoki. 🙂
Reputatie 6
Badge +13
Gelukkig maar.
Reputatie 6
Badge +13
Het is nu WPA2.
Reputatie 6
Badge +13
Dat is nu het veiligste, zei wjb.
ik kreeg buitenshuis steeds de melding dat ik voor goede beveiliging WPA2 moet installeren. maar hoe doe ik dat?
Reputatie 7
Badge +14
Dag wilbertjw. Welkom op het forum.

Gaat dit over een draadloze printer? Of een ander apparaat? Ik vermoed dat ik je even een apart topic moet geven maar ik wacht eerst je antwoord af. Wat gaat er precies mis?

Reageer