Beantwoord

procedure aanvragen unlock code

• 16 maart 2014
  • 5 reacties
  • 2604 keer bekeken

Ik moet voor mijn oude telefoon een unlock code hebben. Maar in het formulier staat dat ik dat alleen hier kan aanvragen als ik de telefoon bij kpn heb aangeschaft... Ik heb m gekocht bij Saturn, zonder abonnement. Moet ik daar dan de code aanvragen??

icon

Beste antwoord door Shugosha 17 maart 2014, 09:31

Was het een toestel met of zonder simkaart? Het aanvragen van de unlockcode gaat namelijk via de provider van de simkaart die erbij zat.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Lastig! Hopelijk kom je (of de koper) dan verder met de eerder vermelde Unlocktool. Let je er wel op dat als het toestel niet ouder dan een jaar is, er kosten verbonden zijn aan het opvragen van de Unlock code?

Hoi Marcia

Ik dacht inderdaad dat ik een simlockvrije telefoon had aangeschaft. Maar ik heb nu een abonnement afgesloten met telefoon, dus heb de andere telefoon verkocht. Maar nu mailde de koper mij dat de telefoon vraagt om een unlock code...  Probleem!!

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Nietje64,

Je kan dan gebruik maken van de unlocktool van Hi. Het is in ieder geval belangrijk om te controleren dat er daadwerkelijk een SIM-lock op zit. Bij de Saturn kan je namelijk ook SIM-lock vrije toestellen aanschaffen. 

Bedankt voor je antwoord. Er werd in de winkel een kaartje van Hi ingedaan, want ik weet nog dat ik mijn eigen nummer wilde behouden.. Dus dat is kpn.. Kan ik dus gewoon de code bij kpn aanvragen!

Reputatie 7
Badge +12
Was het een toestel met of zonder simkaart? Het aanvragen van de unlockcode gaat namelijk via de provider van de simkaart die erbij zat.

Reageer