Beantwoord

Samsung j3 2016

• 20 januari 2018
  • 3 reacties
  • 1858 keer bekeken

Mijn geheugen van mijn Samsung j3 2016 zit vol.
Heb er daarom een geheugenkaart voor gekocht van 64gb.
Eenmaal geplaatst zeurt mijn telefoon nog steeds dat mijn geheugen vol zit en word de nieuwe geheugen kaart niet gebruikt.
Wat doe ik fou't.?
icon

Beste antwoord door Dennis506 20 januari 2018, 21:18

Hoi Ardje,

Het uitbreiden van je telefoon ligt iets ingewikkelder dan alleen een SD kaartje inpluggen. Je kunt het vergelijken met een USB-stick in je computer stoppen. Als je die er alleen maar in zou pluggen gebeurt er niet zo veel, maar als je vervolgens bestanden van je computer op je USB-stick zet, hou je meer opslagruimte op je computer over.

Zo werkt het dus ook met je telefoon en een SD kaart. Mijn advies is om al je foto's, filmpjes en muziek eens te verplaatsen naar je SD kaart, ik denk dat het dan een stuk beter gaat!

Ik hoop dat je zo wat verder komt.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Hoi Ardje,

Het uitbreiden van je telefoon ligt iets ingewikkelder dan alleen een SD kaartje inpluggen. Je kunt het vergelijken met een USB-stick in je computer stoppen. Als je die er alleen maar in zou pluggen gebeurt er niet zo veel, maar als je vervolgens bestanden van je computer op je USB-stick zet, hou je meer opslagruimte op je computer over.

Zo werkt het dus ook met je telefoon en een SD kaart. Mijn advies is om al je foto's, filmpjes en muziek eens te verplaatsen naar je SD kaart, ik denk dat het dan een stuk beter gaat!

Ik hoop dat je zo wat verder komt.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Reputatie 7
@Ardje wat een beproefde methode is, wat je kunt proberen is het volgende: *#9900#
Daarna kies je in het te verschijnen menu, SysDump: Delete dumpstate/logcat.
Daarna telefoon opnieuw opstarten.

Hiermee kan mogelijk de helft van je telefoongeheugen vrijkomen.
https://www.prepaidsimkaart.net/geheime-samsung-code-maakt-telefoon-sneller

Apps worden veelal opgeslagen in het intern geheugen, een aantal staan er standaard op.
Apps die je niet gebruikt kun je verwijderen of uitzetten.

Succes, Dreekuh.
Hou er wel rekening mee dat je je eigen foto's meteen op SD kaart kunt laten zetten maar foto's in Whatsapp gaan meteen op je telefoon en moet je via verkenner telkens overzetten.

Als je programma's overzet naar SD kaart moet je er rekening mee houden dat na een update weer op je telefoon staan,..

Reageer