Vraag

server instellingen pc

  • 1 December 2020
  • 3 reacties
  • 121 keer bekeken

Ik heb nog een oud ‘tiscali’ emailadres dat is nu via telfort onderdeel van KPN.

Op mijn PC lukt het me niet om de inkomende server imap.telfort.nl in te stellen met poort 993. Ik krijg de melding dat de installatie niet lukt.

Ik gebruik daarom nog steeds pop 3 telfort.nl poort 143 als inkomende server

Hierdoor krijg ik echter steeds als ik mijn mail open bericht dat ‘het beveiligingscertificaat niet kan worden gecontroleerd en of ik door wil gaan met deze server’.

Wat doe ik verkeerd ik gebruik Outlook in een office 365 omgeving?

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @jos111 

 

Poort 143 is imap, als je imap.telfort.nl gebruikt dan klopt het certificaat wel.

Welke foutmelding krijg je precies als je het met poort 993 probeert, kan je daar een afbeelding van plaatsen (zonder persoonlijke info als die erin staat).

Dank voor je reactie. Ik heb nog wat doorgezocht en het bleek dat ik de beveiligingsinstelling van de Server niet goed had staan. Nu werkt het wel.

Het enige wat nu nog niet lukt is mail verzenden via mijn telefoon als ik niet in de buurt van mijn wifi thuis ben. Ontvangen lukt wel op andere plekken. Waar kan dat aan liggen?

Reputatie 7
Badge +18

Waarschijnlijk log je dan niet in op de KPN mailserver tijdens het verzenden van een mail, je zal daar ook je accountgegevens moeten instellen om vanaf een niet KPN ip-adres mail te kunnen verzenden.