Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Slecht bereik zeeuws vlaanderen

Reputatie 1
Ik heb de laatste tijd heel veel last van een slechte verbinding zodat ik niet kan smsen

Wat een gedonder met de KPN en ik hoor dat dat bij veel mensen zo is die de KPN hebben

Wat ook waardeloos is dat is de informatie hier ove terwijl zo veel mensen er problemen mee hebben

de service  is gewoon DUBBEL NUL. WAARDELOOS

e de waele

icon

Beste antwoord door Heine 29 april 2014, 11:11

Beste Fauressa en Ericenireen,

Mooi dat de uitgevoerde werkzaamheden aan de zendmast voor jullie beiden tot een aanzienlijke verbetering en een gewenst eindresultaat hebben geleid! Bedankt voor jullie terugkoppeling en jullie complimenten, dat is natuurlijk altijd erg fijn om te lezen! :D

Met vriendelijke groet, 

Heine

Bekijk origineel

43 Reacties

Reputatie 5
Badge +6
Sinds wanneer doen de problemen zich voor? We zijn namelijk bezig met de uitrol van 4G en verbetering van ons bestaande netwerk. Hierdoor het kan zijn dat je tijdelijk hinder hebt ondervonden. De afgelopen periode heeft er gepland onderhoud plaatsgevonden in deze regio. Mocht hinder blijven ondervinden dan ontvang ik graag in een privébericht je mobiele nummer en de exacte postcode.

Reputatie 1
Ik woon in Koewacht en heb hier sinds niet al te lange tijd ook ineens een ontzettend beroerd bereik. Nu ben ik enkele maanden in het buitenland geweest en ik weet hierdoor dus niet wanneer dat is begonnen maar vorig jaar december was het bereik nog normaal en sinds ik hier terug ben begin april heb ik ineens vrijwel geen bereik meer binnenshuis en buitenshuis is het ook slecht waar ik woon. Ik woon in de Nieuwe Karnemelkstraat.  Het Belgische Base kan ik nog wel enigszins redelijk ontvangen maar KPN zit meestentijds op nul streepjes. Dit vind ik een enorme achteruitgang. Toen we hier in 1998 kwamen wonen was de ontvangst in eerste instantie slecht maar die werd kort erna beter en was sindsdien goed te noemen. Nu ineens is ie weer slecht, net als in het begin. Ik vraag me af wat hier de oorzaak van kan zijn en ben er niet blij mij.

Reputatie 3
Badge +1
Beste Fauressa,

Het is natuurlijk niet prettig dat het bereik niet optimaal is. Heb je in de tijd dat het bereik naar jouw idee verslechterd is een ander toestel in gebruik genomen? In Koewacht is het 3G signaal niet overal even sterk, 2G zou wel overal een goede dekking moeten geven, zie www.coveragechecker.nl. Zou je daarom eens willen proberen wat het resultaat is als je je toestel vastzet op 2G?

Met vriendelijke groet, 

Heine 

Reputatie 1
Geachte

het is toch niet de bedoeling dat we naar G2 gaan ???

waarom is er dan 3 G ontwikkeld en 4 G  ??

Nog wat als ik op de link klik voor de dekking krijg ik een foutmelding (werkt er nog wel iets goed bij de KPN ?)

e de waele

Reputatie 1
Bedankt voor je vlotte antwoord. Maar de telefoon die ik gebruik heb ik al 4 en een half jaar en de ontvangst was dus altijd goed, minstens tot eind december vorig jaar hier. En elders is de ontvangst met mijn telefoon geen probleem, enkel nu wel hier in Koewacht op postcode 4576 BS. Ik had toevallig vandaag (verjaars)visite en die had met zijn andere toestel evenmin goede ontvangst van de KPN. Enkel van andere providers. Wat betreft die 2 G of zo, met de Samsung telefoon ( geen smartphone)  die ik heb kan ik in de netwerkmodus kiezen tussen quadband, GSM 900/1000 en GSM 850/1900 al schijnt die laatste voor de  US te zijn. Maar in geen van beide andere keuzemogelijkheden heb ik nog die ontvangst die ik vorig jaar nog wel had. Als ik op zolder ga zitten met een raam open kan ik er heeeeeeel af en toe nog twee streepjes uit persen. Er IS dus wel degelijk iets veranderd.

Reputatie 5
Badge +6
 Hallo Eric,

bedankt voor de gestuurde gegevens. Ik heb aan de hand hiervan navraag gedaan bij onze technische dienst. Op dit moment zijn er problemen met de zendmast in de buurt van Koewacht. Er zijn inmiddels monteurs aangestuurd om dit te verhelpen zodat jullie weer volledig gebruik kunnen maken van de mast.

Reputatie 1
Hallo Menno

Bedankt voor uw snelle reactie reactie ik hou het in de gaten

e de waele

Reputatie 1
Ik wacht het ook met spanning af nu. Ik ben blij dat de oorzaak in ieder geval lijkt te zijn gevonden. nu, om 12:49 uur is de ontvangst in ieder geval nog steeds beroerd.

Reputatie 1
Goedendag, met het risico nu een zeurkous te worden genoemd wil ik toch even melden dat het nu 12:43 uur van de volgende dag is en ik heb nog steeds slechts één mager streepje op mijn telefoon, soms valt het netwerk helemaal weg.
Ik had begrepen dat er gisteren technici naar de zendmast van Koewacht waren gestuurd omdat er iets mee aan de hand zou zijn maar OF het is een grotere klus dan verwacht, OF het heeft niets uitgericht.
Ik ben in ieder geval behoorlijk hierdoor onthand want het is de enige telefoon die wij hier in Koewacht hebben. Graag zou ik dus vernemen wat er aan de hand is, of men nog ermee bezig is of dat men denkt klaar te zijn met die zendmast.
mvg
Fauressa

Reputatie 3
Badge +1
Beste Fauressa,

De werkzaamheden zijn inderdaad groter van omvang dan aanvankelijk gedacht. Ter plaatse is 1 mast die zowel voor 2G als 3G wordt gebruikt. Vandaag (10 april 2014) worden er van 8 uur tot 18 uur werkzaamheden uitgevoerd teneinde het signaal te verbeteren. De technische dienst monitoort tot en met 28 april 2014 het resultaat van de werkzaamheden en zal indien nodig nog vaker testen doen en werkzaamheden uitvoeren om het signaal te verbeteren.

Mocht er na een week nog geen verbetering zijn voor jou, dan raad ik je aan om contact op te nemen met onze gratis telefonische Klantenservice via 0800-0105. Zij kunnen je doorverbinden met de technische dienst, zodat we jouw situatie mee kunnen nemen in de verbeteringsacties. 

Met vriendelijke groet, 

Heine

Reputatie 1
Goedendag Heine,

Bedankt voor je antwoord. Ik zal vanaf nu dan het signaal in de gaten houden en dit gelijk melden zodra ik verbetering bespeur. Ik ga ervan uit dat het beter zal worden, want zoals ik al eerder schreef heb ik nooit meer problemen ondervonden sinds het signaal kort nadat ik hier in 1998 was komen wonen was verbeterd. Ik had altijd de vrijwel volle mep aan streepjes op mijn telefoon, tot einde vorig jaar aan toe dus.

Ik meld het gelijk zodra ik de verbetering opmerk.

mvg

Fauressa

Reputatie 1
Fauressa

Heb jij al iets gemerkt van een betere verbinding ik nog niets wat een allende

e de waele

Reputatie 1
Nee, de verbinding is nog steeds slecht. Als het mee zit één mager streepje en bellen lukt daarmee niet echt want de mensen aan de andere kant kan ik dan niet verstaan. Ik ben er ENORM door onthand want mijn ING bankzaken lopen over die telefoon (SMS) en ik heb geen vaste telefoon hier. Er was me gevraagd een week te wachten en als de verbinding dan niet beter zou zijn de technische dienst te bellen. Ik geef ze tot morgen, is het morgen om deze tijd nog zo slecht dan bel ik de TD. Want ik vind dit echt niet kunnen, ik zit me zelfs al af te vragen of dat bij andere providers ook zo erg is en of ik moet gaan wisselen van provider als het zo blijft.

Ik heb begrepen dat die mast in Koewacht staat, nou ik woon in Koewacht slechts een metertje of 150 van de hoek eikenlaan-klapstraat vandaan, ik mag dan toch aannemen dat als die mast gerepareerd was ik dat direct zou merken?

Reputatie 3
Badge +1
Hallo Fauressa, 

Jammer dat je tot op heden geen verbetering hebt kunnen constateren. Ik kan me voorstellen dat het erg hinderlijk kan zijn als het bereik niet goed genoeg is. Zoals eerder aangegeven raad ik je aan om medio deze week contact hierover op te nemen met de Technische dienst. 

Met vriendelijke groet, 

Heine

Reputatie 1
Update. Ik heb vanmiddag gebeld met het mij opgegeven nummer en kreeg te horen dat de technische dienst enkel te bereiken was per vaste telefoon. Die ik dus niet heb! In de 15 en een half jaar dat ik hier (in Koewacht) al woon heb ik die nooit nodig gehad. Waarom meerdere telefoons ( met de daaraan verbonden kosten) als eentje voor de bereikbaarheid volstaat? De dame in kwestie die ik aan de telefoon kreeg deed tamelijk onwetend over de problemen wat betreft de mast te Koewacht en weet al mijn klachten aan mijn telefoon. Mijn opmerking over dat mensen die bij mij op visite kwamen dat die net zo'n slechte ontvangst hadden, daar werd helemaal niet op gereageerd. Toen ik na dat telefoontje – wat ik vanaf de school op de Eikenlaan met twee streepjes bereik kon voeren - thuis kwam, heb ik er maar even een andere GSM die we nog hadden liggen bij gepakt maar ook die kon afgezien van het Belgische Base niets ontvangen.
Ik ben dus nu in een vicieuze cirkel beland. Om te klagen over mijn ontvangst, die in de ruim 15 jaar dat ik hier nu al woon altijd goed is geweest, zou ik dus verplicht zijn een vaste telefoon te hebben. Het enige wat ik wil is dat de ontvangst weer was zoals voorheen. Het hoeft niet beter, enkel hetzelfde. En dat is het nu beslist niet. ik ben thuis ONBEREIKBAAR.
Toen ik hier in 1998 kwam wonen had ik een Libertel ( nu Vodafone) abonnement. Ik heb dat nog voor de Millenniumwissel omgeruild voor een een KPN abonnement omdat ik daar toen op dacht vooruit te gaan. Moet ik daar dan nu alsnog spijt van gaan krijgen? Ik kan nu geen kant meer op.
Men kiest per telefoon duidelijk de weg van de minste weerstand. men zegt dat het wel aan mijn telefoon zal liggen.
Dat is dus niet zo, want dan zou ik op andere plaatsen - waaronder een stil dorpje in het zuiden van Frankrijk - ook wel problemen hebben gehad, en daarnaast zou ik  het Belgische Base ook niet goed kunnen hebben  ontvangen. De technische dienst blijkt voor mij mobiel  onbereikbaar, en ik heb GEEN vaste telefoon en beschik evenmin over adresjes hier waar ik zomaar even binnen zou kunnen wippen om van hun vaste telefoon gebruik te kunnen maken. Dat zou in principe ook niet nodig hoeven zijn, dat mag men niet van een klant verlangen!
Hoe kan ik dit probleem nu oplossen? Ik vind wat er tot nu toe is gebeurd behoorlijk klantonvriendelijk. Duidelijk is, ik kan de Technische Dienst dus NIET bereiken, men verrekt het gewoon me door te verbinden omdat ik per mobiel bel ( ging het daar nu juist niet over?)
Wat nu???? Toch maar weer terug naar Vodafone dan? Ik begin het langzamerhand echt zat te worden.

Reputatie 1
Feuressa

Ik heb in het begin al aangegeven dat de service van KPN total waardeloos is  O,O

Alleen voor te betalen zijn  wij goed Voor de rest kunnen de klanten gewoon barsten ze laten je gewoon stikken

het ligt zeker niet aan je toestel  Mijn vouw moet nu al naar buiten gaan voor een SMS weg te krijgen

waardeloos dus Dat was vroeger niet zo

Al de klanten die  bij KPn zitten en een slechte verbinding hebben zouden gelijk naar een andere moet overstappen De KPN gaat ze niet helpen sterker nog ze lachen je op de service vierkant  uit wat kan het ze schelen

e de waele  , koewacht

Reputatie 7
Badge +12
Het maakt niet uit of er met een mobiel gebeld wordt, maar het maakt wel uit als u met het mobieltje belt waarmee de problemen zijn. Als u namelijk belt met het toestel zelf en de technische dienst gaat hier mee testen dan zal de verbinding wegvallen.

Gezien de locatie zou het advies zijn om toch het toestel te forceren op 2G, dit kan mogelijk een verbetering brengen voor bereik qua bellen en sms'en. De dekking van het 3G netwerk is namelijk een stukje minder in Koewacht.

Reputatie 1
Waarom hebben ze dan 3G ontwikkeld en uitgerold  ?????

Je gaat toch niet terug in de tijd ???

Ik heb met 3G nooit problemen gehad dat is nu pas ontstaan en de KPN  verekt   het gewoon om daar iets aan te doen gewoon je klanten laten barsten

waarom  zeggen ze niet gewoon wat er aan de hand is de ontvangst is gewoon waardeloos dat was vroeger beter  ik heb vroeger nooit naar buiten hoeven gaan om een SMS weg te krijgen dat is toch simpel genoeg om te bewijzen dat er iets is veranderd ?????????????

e de waele

Reputatie 7
Badge +12
Het is wel lastig om een goede dekking te garanderen bij een grensgebied. Je kan er geen optimale dekking garanderen zonder invloed te hebben op het buitenlandse netwerken. Daardoor dat vaak bij grensgebieden geen optimaal bereik is.

Het 2G netwerk maakt gebruik van een lagere frequentie die een kleiner bereik heeft, maar wel een veel sterker signaal geeft indoor. Vandaar ook het advies om 2G wel te proberen om te zien of het voor het bereik qua bellen en sms'en een stuk beter is.

Reputatie 1
2 G ..... 3 G  ..... wordt er nu van een telefoonbezitter verwacht dat die zich volledig op de hoogte brengt van de nieuwste technieken op GSM gebied ipv er gewoon mee te kunnen telefoneren? Ik heb een Samsung GSM die waterdicht is en tegen een stootje kan. Dit omdat zijn voorganger dat niet bleek te zijn. Ik heb die nu zo'n 3 en een half jaar.  Ik kan nergens op dat toestel iets over 2 G en 3 G vinden. Er zit een netwerkmoduskeuze in het menu en daarin kan ik kiezen tussen Quadband en GSM 900/1800 en 850/1900. Dat is het wat betreft de keuzemogelijkheden.  

Als ik het dus nu goed begrepen heb dan zou die 3 G  zo'n zogenaamde verbetering zijn die voor mij en diverse andere inwoners hier in de grensstreek een verslechtering betekent, omdat de kwaliteit van het bereik met een enorme sprong achteruit is gegaan vergeleken met vorig jaar? Waar schuilt die verbetering dan in? Een telefoon is toch om mee te bellen en om bereikbaar te zijn?

Als het dus toch nu ineens aan mijn toestel zou liggen omdat die ineens niet meer geschikt zou zijn door een zogenaamde verbetering, die voor mij een verslechtering inhoudt, krijg ik dan van de KPN even een nieuwe telefoon? Dat is dan toch wel het minste. En dan natuurlijk wel eentje waarvan me het bereik zal worden gegarandeerd waar ik woon, en dat ik hem anders weer terug zal kunnen brengen. Want ik neem geen nieuwe telefoon om dan eenmaal thuis erachter te komen dat het bereik nog steeds slecht is en ik ben zelf namelijk voor de rest wel tevreden over de telefoon die ik nu heb.

Om dan nog even terug te komen op die 2 G en 3 G, mijn huidige Samsung GT-B 2700 telefoon (of zoiets) lijkt die instelling dus niet te hebben. Tenzij iemand iets weet over de instellingen in dat ding wat ik niet weet dus.

En dan nog even wat betreft het lastige van het garanderen van goede dekking betreft, waarom had ik dan wel tot minstens eind 2013een goede dekking hier en nu ineens niet meer terwijl er een VERBETERING zou zijn uitgevoerd?

Reputatie 1
**bleep** bij KPN ze laten je gewoon stikken wat kan het ze schelen als je maar betaald

e de waele

Reputatie 3
Badge +1
Beste Fauressa, 

Ik betreur het dat het gesprek met de Klantenservice zo is verlopen als je beschrijft. Zoals al is aangegeven, kan een melding over de kwaliteit van het netwerk in principe ook via een mobiele telefoon worden gemeld. Het bevreemdt mij dat dit in jouw geval niet is gebeurd. Bij de Technische dienst is immers bekend wat er speelt op jouw locatie. Dit zou ik graag nog even verder voor je willen uitzoeken. Kan je in een privébericht je 06-nummer en je postcode+huisnummer sturen? Dan pak ik het verder op en zal ik ook gelijk contact opnemen met de Technische dienst. 

Ten aanzien van 2G en 3G: 3G biedt de mogelijkheid te zorgen voor snellere data-overdracht. Vandaar dat 3G een verbetering is ten aanzien van 2G. Het 2G netwerk heeft doorgaans een groter bereik en betere doordringbaarheid dan het 2G netwerk. Op plaatsen waar het 3G netwerk minder sterk is, kan het gebruik van het 2G netwerk als alternatief dienen. Het toestel vastzetten op 2G biedt als voordeel dat het toestel verbonden blijft met het sterkere 2G netwerk en niet blijft zoeken naar een 3G netwerk. Hoe dat in te stellen is, verschilt per toestel. Je kan daarvoor het beste de handleiding van je toestel raadplegen. 

Met vriendelijke groet, 

Heine

Reputatie 1
Update. Ik heb op het web informatie gevonden over mijn telefoon, namelijk hier http://www.gsmarena.com/samsung_b2700-2507.php

(ik weet namelijk niet meer waar de handleiding die ik er ooit bij had gekregen is gebleven :womanembarrassed:)

en op het adres hierboven valt te lezen dat de stand GSM 900/1800  de 2 G stand is.

Conclusie, ik had dus goed gegokt door hem in de netwerkmodus in die stand te zetten,  en mijn ontvangst is nog steeds slecht!! Dus 2G ontvangt hier ook niet goed, wat inhoudt dat er toch nog echt iets niet met de mast in orde is. Want volgens de experts hier had ik met 2 G dan nog goed moeten kunnen ontvangen, en dat is dus niet zo.

Gelukkig is Heine zo vriendelijk het probleem voor mij met de TD te bespreken. Bedankt daarvoor Heine.

Reputatie 7
Badge +3
Beste Fauressa,

Hartelijk dank voor de terugkoppeling.

Zodra Heine meer informatie ontvangt vanuit de TD zal hij je uiteraard onmiddelijk informeren.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Reputatie 3
Badge +1
Hallo Fauressa, 

Ik ben blij dat er duidelijkheid is over het vastzetten van je toestel op 2G, jammer dat dit niet voor verbetering zorgt. 

Naar aanleiding van je privébericht heb ik een melding gemaakt bij de Technische dienst. Wanneer daarover meer informatie is, dan hoor je dit van mij of rechtstreeks van de Technische dienst. 

Met vriendelijke groet, 

Heine

Reageer