Beantwoord

Slecht bereik zeeuws vlaanderen

  • 5 april 2014
  • 43 reacties
  • 3015 keer bekeken

Ik heb de laatste tijd heel veel last van een slechte verbinding zodat ik niet kan smsen

Wat een gedonder met de KPN en ik hoor dat dat bij veel mensen zo is die de KPN hebben

Wat ook waardeloos is dat is de informatie hier ove terwijl zo veel mensen er problemen mee hebben

de service  is gewoon DUBBEL NUL. WAARDELOOS

e de waele

icon

Beste antwoord door Heine 29 april 2014, 11:11

Beste Fauressa en Ericenireen,

Mooi dat de uitgevoerde werkzaamheden aan de zendmast voor jullie beiden tot een aanzienlijke verbetering en een gewenst eindresultaat hebben geleid! Bedankt voor jullie terugkoppeling en jullie complimenten, dat is natuurlijk altijd erg fijn om te lezen! :D

Met vriendelijke groet, 

Heine

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 5
Badge +6
 Hallo Eric,

bedankt voor de gestuurde gegevens. Ik heb aan de hand hiervan navraag gedaan bij onze technische dienst. Op dit moment zijn er problemen met de zendmast in de buurt van Koewacht. Er zijn inmiddels monteurs aangestuurd om dit te verhelpen zodat jullie weer volledig gebruik kunnen maken van de mast.

Hallo Menno

Bedankt voor uw snelle reactie reactie ik hou het in de gaten

e de waele

Hallo Heine

Ook bij mijn vrouw haar telefoon is het beter dus ik denk dat het is opgelost

Heine bedankt voor uw bemiddeling je hebt goed werk geleverd

bedankt daarvoor

e de waele

Reputatie 3
Badge +1
Beste Fauressa,

Bedankt voor de update! Fijn om te lezen dat het signaal zo enorm verbeterd is. De meest recente veranderingen hebben dus klaarblijkelijk goed geholpen. 

Met vriendelijke groet, 

Heine

Update. Ik heb op het web informatie gevonden over mijn telefoon, namelijk hier http://www.gsmarena.com/samsung_b2700-2507.php

(ik weet namelijk niet meer waar de handleiding die ik er ooit bij had gekregen is gebleven :womanembarrassed:)

en op het adres hierboven valt te lezen dat de stand GSM 900/1800  de 2 G stand is.

Conclusie, ik had dus goed gegokt door hem in de netwerkmodus in die stand te zetten,  en mijn ontvangst is nog steeds slecht!! Dus 2G ontvangt hier ook niet goed, wat inhoudt dat er toch nog echt iets niet met de mast in orde is. Want volgens de experts hier had ik met 2 G dan nog goed moeten kunnen ontvangen, en dat is dus niet zo.

Gelukkig is Heine zo vriendelijk het probleem voor mij met de TD te bespreken. Bedankt daarvoor Heine.

Update!!  Ik heb vandaag de VOLLE MEP  wat betreft het signaal van KPN Nederland. 4 streepjes, ongehoord. Ik hoop dat dit iets blijvends zal zijn maar hou u op de hoogte hiervan.

Hallo Heine, dat heb ik dan ook nu gelijk maar even gedaan. Mijn telefoon staat nu weer in die Quadband instelling die schijnbaar standaard is voor dit telefoontype en die dus 3G zou moeten inhouden. En in deze stand heb ik eveneens vol bereik van 4 streepjes. Zoals het dus tot begin december vorig jaar altijd was geweest. Ik denk dat ik er nu dus vanuit mag gaan dat de TD de problemen met de mast op de juiste wijze heeft weten aan te pakken. Bedankt hiervoor. En jij natuurlijk vooral Heine, omdat je hebt willen bemiddelen.

Reputatie 7
Badge +11
Beste Fauressa,

 

Hartelijk dank voor de terugkoppeling.

Zodra Heine meer informatie ontvangt vanuit de TD zal hij je uiteraard onmiddelijk informeren.

 

Met vriendelijke groet,

 

Cornelis

 

Reputatie 7
Badge +11
Beste ericenireen,

Er is alle begrip voor je situatie en alhoewel je dat niet helpt op dit moment kan ik je verzekeren dat Heine zijn uiterste best doet via de Technische Dienst om een antwoord te krijgen betreffende de situatie. Ik zal ervoor zorgen dat wij ook dinsdagmorgen onmiddelijk navraag zullen doen betreffende een update zodat wij je op de hoogte kunnen houden.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Reputatie 5
Badge +6
Sinds wanneer doen de problemen zich voor? We zijn namelijk bezig met de uitrol van 4G en verbetering van ons bestaande netwerk. Hierdoor het kan zijn dat je tijdelijk hinder hebt ondervonden. De afgelopen periode heeft er gepland onderhoud plaatsgevonden in deze regio. Mocht hinder blijven ondervinden dan ontvang ik graag in een privébericht je mobiele nummer en de exacte postcode.

Reputatie 7
Badge +12
Het maakt niet uit of er met een mobiel gebeld wordt, maar het maakt wel uit als u met het mobieltje belt waarmee de problemen zijn. Als u namelijk belt met het toestel zelf en de technische dienst gaat hier mee testen dan zal de verbinding wegvallen.

Gezien de locatie zou het advies zijn om toch het toestel te forceren op 2G, dit kan mogelijk een verbetering brengen voor bereik qua bellen en sms'en. De dekking van het 3G netwerk is namelijk een stukje minder in Koewacht.

Reputatie 7
Badge +12
Het is wel lastig om een goede dekking te garanderen bij een grensgebied. Je kan er geen optimale dekking garanderen zonder invloed te hebben op het buitenlandse netwerken. Daardoor dat vaak bij grensgebieden geen optimaal bereik is.

Het 2G netwerk maakt gebruik van een lagere frequentie die een kleiner bereik heeft, maar wel een veel sterker signaal geeft indoor. Vandaar ook het advies om 2G wel te proberen om te zien of het voor het bereik qua bellen en sms'en een stuk beter is.

Geachte

het is toch niet de bedoeling dat we naar G2 gaan ???

waarom is er dan 3 G ontwikkeld en 4 G  ??

Nog wat als ik op de link klik voor de dekking krijg ik een foutmelding (werkt er nog wel iets goed bij de KPN ?)

e de waele

Fauressa

Heb jij al iets gemerkt van een betere verbinding ik nog niets wat een allende

e de waele

Feuressa

Ik heb in het begin al aangegeven dat de service van KPN total waardeloos is  O,O

Alleen voor te betalen zijn  wij goed Voor de rest kunnen de klanten gewoon barsten ze laten je gewoon stikken

het ligt zeker niet aan je toestel  Mijn vouw moet nu al naar buiten gaan voor een SMS weg te krijgen

waardeloos dus Dat was vroeger niet zo

Al de klanten die  bij KPn zitten en een slechte verbinding hebben zouden gelijk naar een andere moet overstappen De KPN gaat ze niet helpen sterker nog ze lachen je op de service vierkant  uit wat kan het ze schelen

e de waele  , koewacht

Waarom hebben ze dan 3G ontwikkeld en uitgerold  ?????

Je gaat toch niet terug in de tijd ???

Ik heb met 3G nooit problemen gehad dat is nu pas ontstaan en de KPN  verekt   het gewoon om daar iets aan te doen gewoon je klanten laten barsten

waarom  zeggen ze niet gewoon wat er aan de hand is de ontvangst is gewoon waardeloos dat was vroeger beter  ik heb vroeger nooit naar buiten hoeven gaan om een SMS weg te krijgen dat is toch simpel genoeg om te bewijzen dat er iets is veranderd ?????????????

e de waele

**bleep** bij KPN ze laten je gewoon stikken wat kan het ze schelen als je maar betaald

e de waele

Geachte forum leden

Ik heb mijn telefoon  op 2G gezet dit werkt voor geen meter ik krijg zelf de melding KPL/nl niet beschikbaar Zoek het maar uit wat een grote allende met de KPN Ik ben sterk van plan naar een andere provider uit te zien met behoud  van mijn nummer  Ik geloof nooit dat de KPN dit gaat oplossen

e de waele

Ok bedankt voor uw snelle reactie ik zal afwachten

e de waele

Mijn vrouw staatop dit moment al 5 minuten buiten om een SMS weg te krijgen hopeloos

Waarom  hebben wij een abonnement  schandalig En dan te weten dat er in Koewacht een zendmast staat

waarom word dit niet opgelost waar betalen wij voor en al die andere klanten

Fauressa

Volgens mij staat deze gemonteerd op de kerktoren en een mast in de polder als je rijd via het zand en dan de mathijstraat  in rijd zie je deze mast  net door de eerste rechterbocht aan de Linker kant staan in de polder

e de waele

Fauressa

Ja dat zou iets kunnen zijn we gaan het maar even afwachten

ik heb ook al eens gedacht aan een andere aanbieder met behoud van je nummer

e de waele

Hallo

ik weet niet of het goed is bij mij geeft hij gemiddeld aan 5% dan weet je het wel

Over de gehele dag Ik ben benieuwd of  het bij u geod blijft

eric

Reputatie 3
Badge +1
Beste Fauressa,

Het is natuurlijk niet prettig dat het bereik niet optimaal is. Heb je in de tijd dat het bereik naar jouw idee verslechterd is een ander toestel in gebruik genomen? In Koewacht is het 3G signaal niet overal even sterk, 2G zou wel overal een goede dekking moeten geven, zie www.coveragechecker.nl. Zou je daarom eens willen proberen wat het resultaat is als je je toestel vastzet op 2G?

Met vriendelijke groet, 

Heine 

Reputatie 3
Badge +1
Beste Fauressa,

De werkzaamheden zijn inderdaad groter van omvang dan aanvankelijk gedacht. Ter plaatse is 1 mast die zowel voor 2G als 3G wordt gebruikt. Vandaag (10 april 2014) worden er van 8 uur tot 18 uur werkzaamheden uitgevoerd teneinde het signaal te verbeteren. De technische dienst monitoort tot en met 28 april 2014 het resultaat van de werkzaamheden en zal indien nodig nog vaker testen doen en werkzaamheden uitvoeren om het signaal te verbeteren.

Mocht er na een week nog geen verbetering zijn voor jou, dan raad ik je aan om contact op te nemen met onze gratis telefonische Klantenservice via 0800-0105. Zij kunnen je doorverbinden met de technische dienst, zodat we jouw situatie mee kunnen nemen in de verbeteringsacties. 

Met vriendelijke groet, 

Heine

Reageer