slecht mobiel bereik thuis

Sinds een paar weken heb ik thuis heel slecht bereik met mijn mobiele telefoon. Mijn man heeft ook een abonnement bij jullie en heeft hier weinig last van. Is hier wat aan te doen?

20 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Gaat het om je Mobiel Internet (3G) bereik of het bereik voor het bellen en sms'en (2G)? Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen?

Het gaat puur om het bellen en sms-en. Internet gebruik ik alleen via Wifi en dat gaat altijd wel goed. Bellen is voor mij het probleem. Als ik aan het bellen ben, wil het bereik vaak van uit het niets zomaar weg vallen. 

Reputatie 4
Badge +2
Beste Oosterkamp,

Heb je nog steeds slecht bereik? Zo ja, heb je de simkaart al in een ander toestel geprobeerd? Als je man ook KPN heeft, maar geen last heeft van slecht bereik, dan ligt het aan je toestel of aan je simkaart.

Mijn man had thuis ook slecht bereik deze week. Verder hebben we allebei wel altijd goed bereik. Mijn simkaart in een ander telefoon geeft hetzelfde effect. Bij ons binnen slecht tot geen bereik en verder altijd goed bereik.

Reputatie 4
Badge +2
Graag ontvang ik beide nummers en jullie postcode+huisnummer via een privébericht zodat ik dit verder kan onderzoeken.

Reputatie 4
Badge +2
Beste Oosterkamp,

Volgens de gegevens die ik nu tot mijn beschikking, is het bereik rondom je huis niet optimaal. Uit je reactie begrijp ik echter dat je eerder wel goed bereik had. Was dat wel op hetzelfde adres en met dezelfde aansluitingen?

Hallo,

Voorheen hadden wij wel bereik. En ook de 1e periode dat wij KPN zijn gekomen was het bereik goed. We hebben in de tussentijd geen dingen verandert aan de aansluiting en we zijn ook niet verhuist.

Reputatie 4
Badge +2
Mijn excuses. Ik had niet goed gekeken. Het 2G bereik moet goed zijn op jullie adres. Zou je het toestel alleen op 2G willen testen? Je kunt dat doen bij de instellingen van je toestel. Dan ga je naar Meer instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > Alleen GSM (2G).

Onze Technische Dienst vraagt je om hun te bellen als je geen verbetering merkt op het 2G netwerk. Je kunt ze bereiken via onze Klantenservice (0800-0105). Ze verzoeken je dan te bellen met een andere aansluiting, dan de aansluiting waar je het probleem mee ervaart.

Bedankt voor de instelling wijziging. Ik heb het net verandert en zag meteen 2 streepjes bereik. Ik zal aankomende dagen afwachten of het bereik zo blijft en anders zal ik idd. contact opnemen. 

Reputatie 4
Badge +2
Fijn om te horen dat je direct verbetering merkt!

Als ik je nog ergens anders mee kan helpen, dan hoor ik het graag! 🙂

Helaas is het bereik toch niet verbeterd. Nu heb ik net met mijn partner zijn telefoon proberen te bellen. Eenmaal door het menu heen kreeg ik iemand aan de lijn, waarna mijn bereik weg viel. Dus ook met zijn telefoon hebben we geen bereik in huis. Is het ook mogelijk met een vaste aansluiting kostenloos te bellen naar 0800-0105? En wat zijn verder nog mogelijkheden, want in huis bellen is bijna niet meer mogelijk.

Reputatie 4
Badge +2
Het bellen naar 0800-nummers met een Nederlandse vaste telefoonaansluiting is altijd gratis. Als ik iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag.

Ik heb ondertussen een aantal keren contact gehad met de klantenservice en nu wordt mij geadviseerd een Femto repeater aan te schaffen. Deze zijn alleen bij de xl winkels. Nu probeer ik de voor mij dichtstbijzijnde te bereiken. Dan krijg ik voicemail en moet ik inspreken zodat ik zo snel mogelijk terug gebeld wordt. Ondertussen 4 dagen later ben ik nog niet teruggebeld terwijl ik zelf ook ondertussen weer gebeld heb. Hoe kan ik nu nog contact krijgen met de xl winkel te Zwolle?

Reputatie 4
Badge +2
Ik ga kijken of wij dat apparaat voor je kunnen bestellen en opsturen. Zodra ik meer weet, informeer ik je.

Reputatie 2
Badge
We hebben inmiddels het eea voor je uitgezocht. De Femto repeater kunnen wij inderdaad voor je bestellen en per post opsturen. De kosten van deze repeater bedragen €299 , ik hoor graag van je of je hiervan gebruik wilt maken.

Dit is een ander bedrag dan ik in 1e instantie had gehoord van de klantenservice. Daar ging het om een bedrag tussen de 50 en 120 euro. En daar zou ik dan geld over terug krijgen. 299 vind ik te duur voor ons, ondanks dat ik dan wat terug krijg. Hartelijk bedankt voor het uitzoeken. ZIjn er trouwens andere gsm versterkers voor het 2g netwerk?

Reputatie 7
Badge +12
Die zijn er wel. Bijv: Anytone AT-400c is 1 van de goedkoopste die ik kan vinden. http://www.myamplifiers.com/catalog/900/item-at400.html en dan ligt het op 130 euro.

Ik kan niet zeggen hoe de kwaliteit is dus graag wel eerst reviews lezen 🙂

Reputatie 2
Badge
Zoals Shugosha al vermeldde zullen er ongetwijfeld ook andere versterkers zijn. Echter verkopen wij  maar 1 model. Ik vind het dan ook erg vreemd dat mijn collegae van de helpdesk een andere prijs hebben genoemd. Zou je me per privébericht je budget kunnen sturen? Wellicht dat we toch nog een korting over deze prijs kunnen geven.

Ik heb het zelfde probleem, maar begrijp niet waarom exact dezelfde repeater bij vodafone voor 42,50 aangeboden wordt en deze bij jullie 299,00 moet kosten. Kan ik de vodafone repeater ook bij jullie gebruiken? We hebben glasvezel maar zitten qua mobiel netwerk tussen twee masten in (oftewel jullie van KPN hebben er geen boodschap aan dat er geen overlapping van zendmasten is, dus lang leve het kpn netwerk!). Daardoor is de bereikbaarheid zeer slecht en valt de verbinding continu weg. Helaas zijn we al een half jaar hiermee bezig en helpen jullie niet met een oplossing. Vandaar mijn vraag of ik een vodafone femto cel ook op het kpn glasvezelnetwerk kan gebruiken. En anders zou ik graag voor 42,50 een zelfde oplossing via jullie zien!

Reputatie 7
Badge +25
Beste Dutchpuppet,

Welkom op het forum! Erg vervelend om te lezen dat je bereik via KPN zo slecht is op jouw locatie! Helaas kan je met de Vodafone Femtocell geen verbetering brengen aan het KPN netwerk. 

Er zijn online verschillende repeaters/boosters te koop, waarbij sommige een paar tientjes kosten en andere honderden euro's, via KPN is het op dit moment helaas niet mogelijk om een repeater o.i.d. aan te schaffen. 

Reageer